کد خبر: ۶۲۴۹۹۹
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶

گانتز خواستار افزایش فشار بر ایران شد

رهبر حزب "آبی و سفید" رژیم صهیونیستی در اظهاراتی خصمانه خواستار افزایش فشار بر ایران شد.
آفتاب‌‌نیوز :

 به نوشته روزنامه اورشلیم پست، بنی گانتز، رهبر حزب "آبی و سفید" رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) با اشاره به نامه سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان به دبیرکل سازمان ملل علیه برنامه موشکی ایران، گفت که اکنون زمان تشدید تحریم‌ها علیه ایران است.

گانتز در ادامه سیاست‌های ایران‌هراسی با بیان اینکه از نامه تروئیکای اروپا به سازمان ملل در رابطه با موشک‌های ایران قدردانی می‌کند، مدعی شد که تهران هرگز دست از تلاش خود برای ساخت سلاح کشتار جمعی بر نداشته و ایران تهدیدی علیه صلح و ثبات جهانی است.

گانتز خواستار افزایش فشار بر ایران شد

وی افزود: اکنون زمان حرکت از حرف به سمت اقدام است. اکنون زمان تشدید هرچه بیشتر تحریم‌ها علیه ایران است.

این سه کشور اروپایی در نامه خود خطاب به دبیرکل سازمان ملل مدعی شدند که توسعه برخی از موشک های ایران خلاف قطعنامه ٢٢٣١ شورای امنیت است و از او خواستند تا در گزارش بعدی خود درباره برنامه موشکی جمهوری اسلامی اعلام کند که توسعه این موشک ها با قطعنامه شورای امنیت "ناهمخوان" است.

این ادعا در حالی مطرح شده است که قطعنامه ٢٢٣١ تنها از ایران می خواهد از ساخت و توسعه موشک‌های دارای قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای پرهیز کند. ایران نیز بارها تاکید کرده که به دنبال توسعه چنین موشک هایی نیست و برنامه موشکی اش را طبق قوانین بین المللی فقط برای تقویت توان دفاعی خود گسترش می دهد، چراکه این حق هر کشوری است.

این مقام رژیم صهیونیستی نیز در حالی با دستاویز قرار دادن این نامه ادعایی انگلیس، فرانسه و آلمان خواستار تشدید فشارها بر ایران شده است که صهیونیست‌ها خود دارای تسلیحات کشتارجمعی و در حقیقت تنها دارنده زرادخانه هسته‌ای در منطقه هستند اما هرگز این مسئله را نپذیرفته‌اند.

همچنین یسرائیل کاتص وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر به نامه این سه کشور اروپایی به سازمان ملل واکنش نشان داد.

وی در ادامه این سیاست ‌های ایران هراسی، در توئیت خود از این نامه استقبال کرد و خواستار تشکیل ائتلاف نظامی عربی-غربی تحت رهبری آمریکا برای مقابله با ایران شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین