کد خبر: ۶۲۵۰۷۸
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲

واکنش مجدد ظریف به اقدام تروئیکای اروپایی درباره برنامه موشکی ایران

وزیر امور خارجه کشورمان با بازنشر بخشی از اظهارات برایان هوک درباره برنامه موشکی کشورمان، به طرف‌های اروپایی یادآور شد که برنامه موشکی ایران بر اساس قوانین بین‌المللی است.
آفتاب‌‌نیوز :

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتر خود نوشت: برایان هوک (نماینده ویژه آمریکا در امور ایران) یک یادآوری به موقع به همکاران اروپایی ما داد. او با صراحت تصدیق می‌کند که آزمایش‌های موشکی ایران بر اساس قطعنامه 2231 شورای امنیت ممنوع نیست. هوک گفت: "یکی از نواقص توافق هسته‌ای ایران این است که به منع آزمایش موشک‌های بالستیک ایران پایان داد."

سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان اخیرا در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل مدعی شده‌اند که توسعه برخی از موشک‌های ایران خلاف قطعنامه ٢٢٣١ شورای امنیت است و از او خواستند تا در گزارش بعدی خود درباره برنامه موشکی جمهوری اسلامی اعلام کند که توسعه این موشک‌ها با این قطعنامه شورای امنیت "ناهمخوان" است.

واکنش مجدد ظریف به اقدام تروئیکای اروپایی درباره برنامه موشکی ایران

این ادعا در حالی مطرح شده است که قطعنامه ٢٢٣١ تنها از ایران می خواهد از ساخت و توسعه موشک های دارای قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای پرهیز کند. ایران نیز بارها تاکید کرده که به دنبال توسعه چنین موشک‌هایی نیست و برنامه موشکی‌اش را طبق قوانین بین المللی فقط برای تقویت توان دفاعی خود گسترش می دهد، چراکه این حق هر کشوری است.

ظریف پیش‌تر هم درواکنش به این اقدام اروپایی‌ها گفته بود: جدیدترین نامه تروئیکای اروپایی به دبیرکل سازمان ملل درباره موشک‌های ایران دروغی باطل است تا بی‌کفایتی بدبختانه خودشان را در اجرای حداقلی‌ترین تعهداتشان ذیل برجام لاپوشانی کنند.

ظریف گفته بود: اگر این کشورهای اروپایی اندکی اعتبار جهانی می‌خواهند، می‌توانند با اعمال حق حاکمیتی خود به جای تسلیم شدن در برابر زورگویی های آمریکا شروع کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین