کد خبر: ۶۲۵۱۲۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
"کشور انقلابی و در حال جنگ است"

علم‌الهدی: مردم حرکتی نکنند که منفعت آن برای دشمن باشد/ نباید انقلاب را با عناصر خسته ۴۰ سال کار کرده ادامه دهیم/ در نظام نیازمند تغییر و تبدیل نسل هستیم

امام جمعه مشهد با بیان این‌که امروز در نظام نیازمند تغییر و تبدیل نسل هستیم، گفت: نباید انقلاب را با عناصر خسته چهل سال کار کرده ادامه دهیم و بایستی با نسل جوان انقلابی خود انقلاب را ادامه دهیم.
آفتاب‌‌نیوز :

سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تبریک سال‌روز میلاد امام حسن عسکری(ع) و تسلیت سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه(س)، اظهار کرد: زندگی حضرت فاطمه معصومه مانند زندگی تمام اهل‌بیت الگویی به تمام معنا برای نسل جوانان است.

وی با اشاره به لزوم توجه جوانان به فعالیت جهادی در موقعیت حساس کنونی کشور و انقلاب اسلامی، ادامه داد: حضرت فاطمه معصومه با اقدامات خود در پشتیبانی از امام رضا(ع) نشان داد که آن روزی که بنای جهاد و ایثارگری در خط ولایت و اسلام باشد، خواهر جوان در کنار برادر جوان به عرصه وارد می‌شود و کار جهادی در شأن زن را انجام می‌دهد، همان‌گونه که برادر جوان کار جهادی در شأن مرد را انجام می‌دهد.

علم‌الهدی: مردم اقدام به حرکتی نکنند که منفعت آن برای دشمن باشد/ نباید انقلاب را با عناصر خسته ۴۰ سال کار کرده ادامه دهیم/ در نظام نیازمند تغییر و تبدیل نسل هستیم

علم‌الهدی با اشاره به تأکید رهبری بر جوان‌گرایی، تصریح کرد: امروز در نظام نیازمند تغییر و تبدیل نسل در پاسداری از انقلاب و ادامه راه انقلاب هستیم. نباید انقلاب را با عناصر خسته چهل سال کار کرده ادامه دهیم و بایستی با نسل جوان انقلابی خود انقلاب را ادامه دهیم، چراکه انقلاب ما در ادامه مسیر پیشرفت و گام دوم خود به تغییر نسل محتاج است و بر این اساس جوان‌ها باید به عرصه بیاید.

وی با بیان این‌که علت لزوم حضور جوانان در عرصه، جهادگری و روحیه جهادی آنان است، گفت: امروز انقلاب ما در عرصه‌های مدیریتی، مبارزاتی و پاسداری از اصول محتاج حرکت‌های جهادی طوفنده است.

امام جمعه مشهد بیان کرد: هر چه حرکت‌های جهادی قوی‌تر و مقتدرانه‌تر صورت گیرد، هم بنیه انقلاب قوی‌تر خواهد شد و هم دفاع از انقلاب در مقابل دشمنان جانانه‌تر است، لذا مسئله فداکاری و حرکت زینب تاریخ اسلام این واقعیت را ثابت می‌کند که نسل جوان باید مجاهدانه در عرصه انقلاب وارد شود و این در جهت جوان‌گرایی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند.

وی با اشاره به سال‌روز توپ‌بندی حرم مطهر رضوی در بیش از 100 سال پیش توسط نیروهای تزار روس در پی درگیری‌ها و اختلافات ایجاد شده میان جریانات مشروطه‌خواه با جریانات حامی نظام شاهنشاهی به بهانه حمایت از شهروندان روس‌ مقیم مشهد، یادآور شد: همانگونه که در جریان توپ‌بندی حرم مطهر رضوی –به عنوان یک توطئه استکباری- صورت گرفت، جریان‌های استکباری به دنبال یک موج می‌گردند که بر آن سوار شوند و بر آن مسلط شوند و یا حداقل دشمنی خود را ثابت کنند.

علم‌الهدی با بیان اینکه این اقدامات کار استکبار است، گفت: استکبار آن روز جریان تزار روس بود و استکبار امروز امریکای جنایت‌کار است.

وی افزود: ما باید بینا و هوشیار باشیم. مدیران و مسئولان باید مدیریت را بر اساسی قرار دهند که در جامعه موج مورد بهره‌برداری دشمن ایجاد نشود. امروز اگر بتوانیم برای اقتصاد معیشتی مردم ایمن‌سازی کنیم حرکتی انجام نمی‌گیرد که برای دشمن موج‌آفرین باشد. مشکل در مدیریت و کارگزاری مسئولان است. باید در ایمن‌سازی اقتصاد معیشتی مردم اقدام کنند که مردم اقدام به حرکتی نکنند که منفعت موج آن برای دشمن باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به لزوم ایمن‌سازی اقتصاد معیشتی مردم، گفت: اگر اقتصاد معیشتی ایمن باشد، کارگری که حداقل دستمزد را دارد می‌تواند گذران زندگی خود را با حداقل دستمزد برنامه‌ریزی کند. این در صورتی است که هر روز نرخ تازه ای به وجود نیاید و هر حادثه کوچک ایجاد گرانی نکند و هر حادثه ای سبد معیشتی را به هم نزند. متأسفانه ما اینقدر ایمن‌سازی اقتصادی نداریم که یک کارگر با یک لقمه نان سیر شود.

وی با اشاره به گلایه مردم از کوچک‌شدن چونه‌های نان پس از گرانی بنزین، گفت: گران‌شدن بنزین چه ارتباطی با چونه نان دارد که چونه‌ها را کوچک می‌کنید و نان کوچک‌تر به مردم بدهید که مردم بگویند خانواده ما با نانی که همیشه می‌خریدیم سیر نمی‌شوند.

علم‌الهدی ادامه داد: مدیران جامعه باید روی این قصه بایستند. این‌که برخی بگویند گرانی اجتناب‌ناپذیر است و ما دچار گرانی هستیم مانند این است که بگویند مرگ اجتناب‌ ناپذیر است همه برویم بمیریم. بی‌خود دچار گرانی هستیم، چرا دچار گرانی هستیم. این چه حرفی است؟ شما نمی‌توانید مدیریت کنید.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت‌ها ایمن‌سازی معیشتی مردم را به هم می‌زند، عنوان کرد: اگر ایمن‌سازی اقتصاد معیشتی مردم به هم خورد، حرکاتی به وجود می‌آید که موج برای دشمن ایجاد می‌شود و دشمن بر آن سوار می‌شوند.

امام جمعه مشهد گفت: باید مسئولان به این نکته توجه کنند که مشکل گرانی حل شود. معیار برای زندگی، زندگی کارگر با حداقل دستمزد است. مدیران باید اقتصاد معیشتی را در ایمن‌سازی به گونه‌ای مدیریت کنند که یک فرد با حداقل دستمزد کم بخورد، اما امنیت باشد و بداند با حداقل دستمزد می‌تواند یک لقمه نان بخور نمیر را برای خانواده خود تأمین کند.

وی اضافه کرد: شما مدیریت مردم را قبول کردید، اگر نمی‌توانستید از اول قبول نمی‌کردید. همانگونه که مقام معظم رهبری در خصوص ثبت‌نام در انتخابات مجلس گفتند اگر توانایی ندارید، نیایید. کشور انقلابی است و در حال جنگ است و کشوری است که هر لحظه با توطئه‌های شیطانی استکبار جهانی رو به رو است و کسی که در این ممکلت می‌خواهد وکیل و وزیر شود باید مدیریت و قدرت خود را ارزیابی کند و اگر نمی‌تواند نیاید و مدیریت را به کسی واگذارد که می‌تواند کاری انجام دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
0
96
اگه قرارشود حرکتی بکنیم با شماهماهنگ میکنیم تا شما خدای نکرده ناراحت نشوید وتشویش خاطر پیدا نکنید
ناشناس
|
Ireland
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
0
53
من با جوانگرایی پیشنهادی حاج آقا موافقم و دوست دارم اولین کسیکه میدان را برای جوانها خالی میکنه خود ایشان باشد تا برای دیگران الگو شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
0
34
برای مسئولان در این رابطه توصیه ای ندارید؟
هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
0
47
شماکه الحمدالله هنوزجوان وسرحالید.‌‌.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
0
50
حاجی جان جوانگرایی را اول از خودت، و ....... شروع کن.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
0
32
حاجی تاریخ تولدت را ببین
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین