کد خبر: ۶۲۵۲۷۰
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶

تجمع دانشجویان در دانشگاه پلی‌تکنیک و تهران

جمعی از دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک با در دست داشتن پلاکاردهایی آزادی برخی دانشجویان و کارگران بازداشتی را از مسئولان مطالبه کردند.
تجمع دانشجویان در دانشگاه پلی‌تکنیک و تهران
آفتاب‌‌نیوز :

همزمان با سالروز ۱۶ آذر و روز دانشجو جمعی از دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک و دانشگاه تهران در اعتراض به برخی رویه‌های موجود در کشور تجمع کردند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ خبرگزاری ایلنا نوشت: دانشجویان با انتقاد از برخی معضلات موجود از جمله بیکاری، حضور نهادهای امنیتی در دانشگاه‌ها و برخی مشکلات ایجاد شده در جریان ناآرامی‌های اخیر خواستار مقابله با سیاست‌های نئولیبرالی موجود در کشور شدند.

جمعی از دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک با در دست داشتن پلاکاردهایی آزادی برخی دانشجویان و کارگران بازداشتی را از مسئولان مطالبه کردند.

در تجمعات هر دو دانشگاه دانشجویان با خواندن سرود یار دبستانی تلاش کردند وحدت و مسالمت‌آمیز بودن اجتماع خود را نشان دهند.

خبرگزاری فارس نیز نوشته است: همزمان با 16 آذر که نماد امریکاستیزی دانشجویان است، جمعی از تشکل‌های دانشجویی و دانشجویان انقلابی با شعار «دانشجوی مسلمان، حامی مستضعفان» با برگزاری برنامه‌های مختلفی روز دانشجو را گرامی داشتند. در این میان تعدای از دانشجویان در دانشگاه‌های تهران، علامه و امیرکبیر هم با برگزاری تجمعات پراکنده‌ و سر دادن شعارهای ساختارشکنانه سعی کردند فضای دانشگاه را ملتهب کنند. این دانشجویان که از شب گذشته اقدام به انتشار فراخوان برای برگزاری تجمع کرده بودند، امروز با سردادن شعارهایی همچون «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد»، «ایران لبنان فرانسه، سرکوب و غارت بسه» و «فقر کشتار گرانی، مردم شدند قربانی» در محوطه دانشگاه به حرکت درآمدند.

تجمع کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن شعارهایی همچون «طعم شیرین عدالت؛ یک قرن حبس برای دانشجویان»، « بیکاری، بیکاری؛ حجاب زن اجباری» و... نوشته شده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین