کد خبر: ۶۲۵۴۵۷
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳

۷۴ هزار میلیارد برای یارانه‌ نقدی و طرح حمایت معیشتی در سال آینده

دولت در لایحه بودجه سال آینده حدود ۷۴ هزار میلیارد تومان برای توزیع یارانه‌های نقدی و طرح حمایت معیشتی خانوارها کنار گذاشته است.
آفتاب‌‌نیوز :

در لایحه بودجه تبصره (۱۴) که مربوط به قانون هدفمندی یارانه‌ها است از بخش‌های مهم و قابل توجه آن به شمار می‌رود.

در تبصره هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده مجموع ۲۵۰ هزار میلیارد تومان یارانه پیش‌بینی شده که در بخش‌های مختلف توزیع خواهد شد.

۷۴ هزار میلیارد برای یارانه‌ نقدی و طرح حمایت معیشتی در سال آینده

این در حالی است که برای توزیع یارانه نقدی و غیرنقدی رقم ۴۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تعیین شده که در قیاس با سال جاری تفاوت چندانی ندارد و این رقم برای پرداخت یارانه به حدود ۷۸ هزار نفر در سال اختصاص پیدا می‌کند.

همچنین ۳۱ هزار میلیارد تومان برای طرح حمایت معیشت خانوارها پیش‌بینی شده که همان طرحی است که اخیرا با اجرای سهمیه‌بندی بنزین به تناسب اعضای خانوار در هر ماه مبلغی به حساب آنها واریز می‌شود. طرح حمایت معیشتی خانوار حدود ۶۰ میلیون نفر را در بر می‌گیرد که مجموع ۱۸ میلیون خانوار است.

طبق تبصره هدفمندی یارانه‌ها وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی موظف است با استفاده از کلیه بانک‌های اطلاعاتی در اختیار و بر اساس ضوابط و معیارهایی که تعیین می‌شود نسبت به شناسایی و حذف سه دهک بالای درآمدی یارانه‌بگیران اقدام کند.

همچنین منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین نسبت به قیمت قبل از سهمیه‌بندی در سال جاری، مشمول عوارض و مالیات بر ارزش افزوده و سهم ۱۴.۵ درصدی شرکت ملی نفت ایران نیست.

در تبصره هدفمندی یارانه‌ها تاکید شده بدهی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به بانک مرکزی بابت تنخواه دریافتی برای اجرای قانون در سال ۱۳۸۹ تا سقف ۵۷۰۰ میلیارد تومان به عنوان بدهی دولت به بانک مرکزی تلقی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین