کد خبر: ۶۲۵۷۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵

حسین مرعشی: نیروهای ارزشی می‌خواهند اصلاح‌طلبان و اصولگرایان را باهم کنار بزنند/ مجلس باید ملی باشد نه انقلابی

سخنگوی حزب کارگزاران گفت: نیروهای ارزشی می‌خواهند گرداننده سیاست باشند و مدیریت فضای سیاسی ایران را به دست بگیرند و نه به اصولگرایان نگاه می‌کند و نه به اصلاح‌طلبان.
آفتاب‌‌نیوز :

حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزان سازندگی گفت: اگر به سپهر سیاسی ایران نگاه کنیم فقط دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا نیستند و این ترکیب کاملا تغییر پیدا کرده است. سپهر سیاسی ایران را سه بخش سیاسی تشکیل می‌دهند، این را من به یک لشکر تشبیه می‌کنم، یک میمنه یا جناح راست دارد که اصولگرایان هستند یک میسره یا جناح چپ دارد که اصلاح‌طلبان هستند و یک قلب دارد که نیروهای ارزشی هستند که خودشان را ذوب در ولایت می‌دانند و خودشان را به نسبت بقیه نزدیکتر به رهبری می‌دانند و فقط خودشان را ارزشی تصور می‌کنند و دیگران را غیر ارزشی می‌دانند و انقلابی و بقیه را سازش‌کار.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب گفت: این نیروی وسط، الان خودش می‌خواهد گرداننده سیاست باشد و مدیریت فضای سیاسی ایران را به دست بگیرد و نه به جناح راست خودش نگاه می‌کند و نه به جناح چپش، یک لشکری است که این لشکر نیروهای رادیکالش و نیروهای انقلابی و ارزشی‌اش که بسیار هم از اصولگرایی و اصلاح‌طلبی وفادارتر به رهبر و انقلاب و نظام هستند -اینکه چقدر مفید باشند را نمی‌دانم- این‌ها می‌خواهند به جلو حرکت کنند.

حسین مرعشی: نیروهای ارزشی می‌خواهند اصلاح‌طلبان و اصولگرایان را باهم کنار بزنند/ مجلس باید ملی باشد نه انقلابی

مرعشی افزود: در قدیم وقتی شما می‌خواستید یک لشکری را مدیریت کنید حتما سعی می‌کردید که طوری حرکت کنید تا همه جناح‌ها با هم حرکت کنند، اگر بخشی از لشکر جلو می‌افتاد شما دچار خسارت می‌شدید، من به این دوستان ارزشی اینطور می‌گویم که آقایان محترم! برادران ارزشی! شما ارزشی‌تر از ما، شما انقلابی‌تر از ما، شما وفادارتر از ما به انقلاب و نظام، ولی آیا شما به تنهایی می‌توانید ایران را مدیریت کنید و مردم را در صحنه نگه دارید؟ حتما پاسخش منفی است.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت: هرکسی می‌تواند این حرف من را نقد کند، تحلیل من این است که اصولگرایان اگر در صحنه باشند حدود ۱۵ درصد از مردم را می‌توانند اقناع کنند و به صحنه بیاورند، این قلب هم که نیروهای ارزشی هستند می‌توانند ۱۵ درصد جامعه را تحت تاثیر قرار بدهند و با خودشان همراه دارند، اصلاح طلبان هم به عنوان جناح چپ کشور می‌توانند ۳۰ درصد جامعه را تحت تاثیر خودشان قرار بدهند.

وی افزود: پس اگر این سه بخش جامعه و این سپهر سیاسی ایران با هم حرکت کند ۶۰ درصد مردم را ما قانع می‌کنیم و این ۶۰ درصد مردم را در صحنه نگه می‌داریم، ولی دوستان ارزشی! اگر شما به تنهایی بخواهید سپهر سیاسی ایران را در اختیار بگیرید و جای کل این لشکر را بگیرید، شما تنها می‌توانید ۱۵ درصد جامعه را تحت تاثیر قرار دهید. حرف آقایان این است که با ۱۵ درصد می‌شود جامعه را مدیریت کرد، بله می‌شود ولی با ۱۵ درصد نمی‌شود مشروعیت کسب کرد و با ۱۵ درصد نمی‌شود حوادث اجتماعی را کنترل کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
3
0
من فکر می کنم وزنه شما 5درصد جامعه است
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
0
0
اگه بقولتون عمل میکردید لازم نبود حالا التماس تندروهارا بکنید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین