کد خبر: ۶۲۵۸۴۵
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴

طلا و سکه بر موج گرانی

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه موج گرانی امروز هم طلا و سکه را با خود برد، گفت: قیمت سکه آخرین بار در تیرماه ۹۸ به این سطح رسید و به نظر می رسد قیمت سکه در حال ثبت اوج های قیمتی جدید است.
طلا و سکه بر موج گرانی
آفتاب‌‌نیوز :

هوشنگ شیشه بران با اشاره به اینکه در سومین روز هفته دلار قیمت ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومانی را پشت سر گذاشت و به سوی مرز ۱۴ هزار تومانی حرکت کرد، اظهار کرد: روز گذشته (دوشنبه)، شاخص ارزی با ثبت ۲۸۰ تومان افزایش قیمت، به بهای ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومانی رسید.

وی با تحلیل بازار ارز، گفت: آنچه دیروز برای برخی معامله‌گران بازار آزاد جالب بود، افزایش یکباره ۶۰۰ تومانی نرخ دلار بر تابلوی صرافی‌های بانکی بود به نحوی که ساعت ۳ بعدازظهر گذشته نرخ دلار بر تابلوی این صرافی‌ها روی عدد ۱۳ هزار و ۵۵۰ تومان قرار گرفت. که این اتفاق حداقل در طول پاییز سابقه نداشت و یک روز قبل‌تر این عدد ۱۲ هزار و ۹۵۰ تومان بود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان افزود: امروز سه شنبه تا ساعت ۱۱، نرخ دلار و یورو ثابت مانده و نسبت به روز گذشته تغییری نداشته است و بهای هر دلار برای فروش همچنان ۱۳ هزار و ۵۵۰ تومان برای و برای خرید به ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان است

وی اضافه کرد: بهای یورو نیز بدون تغییر برای فروش ۱۴ هزار و ۸۵۰ تومان و خرید آن ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.

شیشه بران با بیان اینکه روز گذشته بازارساز (بانک مرکزی) در کنار افزایش قیمت دلار در صرافی‌های بانکی، اقدام دیگری را در مورد ساعات کار صرافی‌ها انجام داد، افزود: به همین منظور ساعت کار صرافی‌های بانکی در روزهای کاری شنبه تا چهارشنبه تا ساعت ۱۷ اعلام و در روزهای پنج‌شنبه تا ساعت ۱۴ مجاز دانسته شد.

وی با اشاره به اظهارات رئیس بانک مرکزی مبنی بر اینکه با موضوع نرخ ارز و نوسانات آن هیجانی برخورد نمی‌کنیم و ثبات را به بازار ارز برمی گردانیم، تاکید کرد: باید دید روند نرخ ارز به کدام سو خواهد رفت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با اعتقاد بر اینکه افزایش نرخ بنزین و فضای روانی حاکم بر اقتصاد ناشی از داخل و خارج کشور بر نرخ ارز تاثیر گذاشته است، ادامه داد: فضاسازی روز گذشته درخصوص لایحه بودجه سال آینده و همچنین به دنبال افزایش تسویه حساب شرکت‌ها با طرف‌های خارجی در پایان سال میلادی موجب بالا رفتن تقاضا و افزایش نرخ ارز شده است.

وی در خصوص تاثیر افزایش نرخ دلار بر بازار طلا، اظهار کرد: به دنبال افزایش نرخ دلار از روز گذشته، سکه امامی همچنان به صعود خود ادامه می دهد.

شیشه بران یادآور شد: قیمت سکه آخرین بار در تیرماه ۹۸ به این سطح رسید و به نظر می رسد قیمت سکه در حال ثبت اوج های قیمتی جدید باشد.

وی با بیان اینکه قیمت هر گرم طلا طی ۷۸ روز با افزایش ۶۴ هزار تومانی مواجه شده است، افزود: بهای هر گرم طلای ۱۸عیار نسبت به ابتدای مهر امسال حدود ۶۴هزار تومان افزایش یافته است.

نائب رئیس اتاق اصناف با اشاره به اینکه بهای طلا ابتدای مهر ماه گرمی ۴۰۶ هزار تومان بود که اکنون با گذشت دو ماه و نیم، با ۱۶ درصد افزایش به ۴۷۰ هزار تومان رسیده است، ادامه داد: پایین‌ترین قیمت هر گرم طلا از ابتدای پاییز تاکنون مربوط به اوایل آبان ماه با نرخ ۳۹۳ هزار تومان بود.

وی ابرازامیدواری کرد: با تدابیر به موقع بانک مرکزی نرخ ارز کاهش یافته و ثبات و آرامش همانند گذشته به بازار سکه بازگردد.

شیشه بران با اشاره به قیمت طلا و سکه در بازار داخلی، گفت: امروز بهای هر سکه امامی ۴ میلیون و ۷۳۱ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۶۳۰ هزار تومان و سکه گرمی ۹۳۰ هزار تومان است.

وی افزود: امروز سه شنبه بهای دلار ۱۳ هزار و ۹۷۰ تومان، یورو ۱۵ هزار و ۳۰۰، درهم ۳۸۴۰ تومان و پوند انگلیس ۱۸ هزار و ۴۰۰ تومان است

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان همچنین با تحلیل بازارهای جهانی طلا در روز جاری (سه شنبه) و در آستانه نشست فدرال رزرو آمریکا که با تغییر چندانی روبرو نشده است، گفت: در حالیکه سرمایه گذاران بین المللی منتظر برگزاری نشست فدرال ررزو آمریکا هستند، قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز تثبیت شده است، همچنین سرمایه گذاران منتظرند ببینند آیا دور جدید تعرفه های آمریکا علیه چین طی هفته جاری اعمال خواهد شد یا خیر.

وی با بیان اینکه قیمت هر اونس طلا امروز به ۱۴۶۳ دلار رسیده است، افزود: چین روز دوشنبه اعلام کرد که امیدوار است هر چه سریعتر با آمریکا به توافق تجاری دست یابد، این در شرایطی است که واشنگتن هشدار داده که تعرفه های تجاری جدیدی را علیه ۱۵۶ میلیارد دلار کالاهای چینی اعمال خواهد کرد.

وی همچنین اضافه کرد: برگزاری انتخابات انگلیس و نشست های بانک های مرکزی آمریکا و اروپا نیز می تواند تاثیر مهمی بر نوسانات نرخ ارز و قیمت طلا در بازارهای جهانی داشته باشد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا از اواخر امروز سه شنبه آغاز خواهد شد، پیش بینی کرد: نرخ بهره آمریکا در این نشست بدون تغییر خواهد ماند.

وی گفت: نخستین نشست بانک مرکزی اروپا به ریاست کریستین لاگارد نیز روز پنجشنبه برگزار می شود و سرمایه گذاران منتظر اعلام سیاست های جدید پولی اروپا هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین