کد خبر: ۶۲۶۱۵۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹

ماجرای قرص‌ در کیک‌های دانش‌آموزان/ واکنش آموزش و پرورش

مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه "ما هیچ بخشنامه‌ای صادر نکردیم" گفت: تنها آن دسته از مواد غذایی در بوفه مدارس مجاز است که در دستورالعمل بوفه‌ها با همکاری وزات بهداشت در مهرماه به مدارس اعلام شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

طی چند روز اخیر گزارش‌ها و عکس‌هایی در فضای مجازی منتشر شده که حکایت از وجود قرص‌هایی درون کیک‌هایی دارد که چند دانش آموز برای تغذیه به مدرسه برده بودند. در پیام‌های منتشره در فضای مجازی آمده است که به تمام مدارس بخشنامه شده از این کیک‌ها که آلوده به قرص‌های خطرناک هستند استفاده نشود که این موضوع توسط وزارت آموزش و پرورش تکذیب شد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ حسن ضیاءالدینی، مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در این باره اظهار کرد: گزارشی در این باره از سه استان به ما رسیده که ما طی نامه‌ای به اطلاع وزارت بهداشت رساندیم. صحت و سقم موضوع را دقیقا نمیدانیم و باید بررسی شود.

واکنش آموزش و پرورش به ماجرای قرص‌های مشکوک در کیک‌های دانش آموزان

مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه "ما هیچ بخشنامه‌ای صادر نکردیم" گفت: تنها آن دسته از مواد غذایی در بوفه مدارس مجاز است که در دستورالعمل بوفه‌ها با همکاری وزات بهداشت در مهرماه به مدارس اعلام شده است.

به نوشته خبرگزاری ایسنا، هاوی دلبری، معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش آموزی نیز در پاسخ به اینکه آیا این کیک‌ها از طریق بوفه این مدارس توزیع شده است به ایسنا گفت: خیر چنین چیزی گزارش نشده است.

واکنش رئیس پلیس مواد مخدر: توطئه غرب است!

به نوشته خبرگزاری فارس، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا نیز در واکنش به انتشار تصاویری در فضای مجازی در خصوص وجود قرص‌های اکستازی در داخل خوراکی‌ها، گفت: تاکنون موردی از وجود قرص‌های اکستازی در داخل محصولات غذایی تولید داخل نداشته‌ایم.

کیانوش جهانپور، مدیرکل روابط عمومی وزارت‌بهداشت نیز در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره انتشار فیلمی در فضای مجازی که حاوی پیدا شدن قرص اعتیادآور در کیک یک بوفه مدرسه گفت: موضوع پیدا شدن قرص در کیک از این لحاظ که نظارت بر تولید و مواد غذایی به نحو مطلوب نبوده تقریبا به هیچ‌وجه صحت ندارد و این موضوع مربوط به حوزه پلیس فتا و نیروی‌های انتظامی است و در مجموع پیدا شدن قرص در کیک شایعه است.

وی در ادامه تاکید کرد: وجود قرص در کیک امکان‌پذیر نیست و تاکنون هیچ مورد مستندی درباره وجود قرص در کیک مشاهده نشده و موضوع خارج از حوزه سلامت و دارو و مواد غذایی است و باید از ابعاد انتظامی و امنیتی پیگیری شود.

عرضه قرص‌های مشکوک در کیک‌های خوراکی در۲ استان/جاسازی قرصها در محصولات بیش‌ از ۱۰ شرکت تولید کیک

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت همچنین با تاکید بر اینکه گزارشات واصله به وزارت بهداشت مبنی بر وجود قرص و کپسول در کیک‌های خوراکی،‌ به هیچ عنوان به خط تولید این محصولات مربوط نیست،‌ گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته از گزارشات مردمی در دو استان سیستان بلوچستان و هرمزگان،‌ مشخص شد این قرص‌ها پس از تولید و در مرحله‌ عرضه داخل کیک‌ها گذاشته شده‌ است.

وی افزود: طی مشاهدات موجود این کار مشکوک و با انگیزه و هدفی نامعلوم توسط فرد یا افرادی در سطح عرضه در استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان صورت گرفته است. تمام مباحثی که در حوزه اختیارات و بازرسی‌های سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت است در حال انجام بوده اما،‌ بررسی سایر عوامل نظیر قصد و نیت انجام این کار در حوزه صلاحیت و اختیارات وزارت بهداشت نیست و مراجع انتظامی و امنیتی باید موضوع را بررسی کنند.

انبار ۳۰ هزار کیک مشکوک در چابهار پلمب شد

رییس مرکز بهداشت چابهار در جنوب سیستان وبلوچستان نیز گفت: انبار یکی از کارخانه‌های مشهور ساخت کیک و شکلات که بیش‌از ۳۰ هزار کیک مشکوک به حاوی قرص در این شهرستان بود تا بررسی‌های دقیق پلمب شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
0
11
یک عده سودجو از خدابی خبر به دنبال کاسبی اند ، ونفله کردن جوان ها که برای همیشه ... غرب وشرق در کار نیست.
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
0
1
با سلام
دوستان بنظر بنده این مورد کاملا تعمدی و با برنامه قبلی بوده، چه معنی داره که یک برند بنام و تولید کننده معروف بیاره قرص بذاره وسط تولیداتش؟؟؟ حتی یک تولید کننده بی نام و نشان هم این کار رو نمیکنه !!! شما حساب کن کلی هزینه می کنی که یک خط تولید کیک یا کلوچه راه بندازی بعد بیاری داخل تولیدات قرص بذاری که چی بشه؟؟؟ که تو این وضع اقتصادی فروشت رو به صفر برسونی؟؟؟ خنده دار نیست؟؟؟ نکته بعدی اینه که چطور تو فرآیند تولید ( از آسیاب ها گرفته تا پخت و ...) این قرص ها و مخصوصا کپسول ها کوچکترین تغییری نکردن !!! بنظرم چندتا حالت بیشتر نداره، یا یکی از رقبا چون نمیتونه از راه اصولی و علمی به رقابت با این شرکت بپردازه، پس سعی میکنه برند این شرکت رو با اینگونه اعمال تروریستی بد نام بکنه یا از بین ببره ... بالاخره اینجا ایرانه، ژاپن که نیست بیاد اصولی و علمی رقابت بکنه، پس راحتترین راه رو انتخاب می کنه ... یه احتمال هم هست که کسی با صاحب این شرکت یا کارخونه مشکل شخصی داره و اینطوری داره عقده ی خودشو خالی میکنه ... ولی از همه مهمتر بنظرم احتمالا این شرکت از برندهای معروف ایران هست و کلی صادرات سالانه هم داره و بعد از تحریم های ضالمانه علیه نفت و صنایع ایران، حالا نوبت به تولیدات مواد غذایی رسیده و چون این شرکت ها شخصی هست و کلی از مردم دارن ازش نون میخورن (یا کارگرن یا فروشنده و بازاریاب یا صادر کننده و ...) و نمیتونن مثلا بارتباط بدن در نتیجه میان روش مانور میدن و بدنامش میکنن ... البته حالا باید منتظر سیاه نمایی های شبکه های معاند هم بود ... زود باور نباشیم ... یه کاسه ای زیر نیمه کاسه است صد در صد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین