کد خبر: ۶۲۶۲۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳

وزارت راه: نمی‌توانید ماهی ۲ میلیون قسط بدهید، در طرح ملی مسکن ثبت‌نام نکنید

مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی گفت: افرادی که توانایی پرداخت اقساط وام با سود ۱۸ درصدی را ندارند در طرح ملی مسکن ثبت‌نام نکنند.
آفتاب‌‌نیوز :

رضا نگهبان مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان این‌که کسانی که فاقد شرایط ثبت‌نام هستند در ثبت‌نام طرح ملی مسکن شرکت نکنند، اظهار کرد: افرادی که صاحب زمین یا واحد مسکونی از سال 84 بوده‌اند یا از سال 57 تا کنون از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مثل واحد مسکونی، زمین و تسهیلات یارانه‌ای استفاده کرده‌اند به اصطلاح فرم «ج» شان قرمز است، در ثبت‌نام اقدام ملی مسکن توسط سامانه حذف می‌شوند.

وی ادامه داد: با ورود این افراد به سامانه تنها ترافیک ثبت‌نام بیشتر شده و حقوق همشهریان خود را نقض می‌کنند پس اکیدا به این افراد توصیه می‌کنیم که در ثبت‌نام شرکت نکنند.

وزارت راه: نمی‌توانید ماهی ۲ میلیون قسط بدهید در طرح ملی مسکن ثبت‌نام نکنید

وی همچنین از کسانی که توانایی پرداخت اقساط تسهیلات وام بانکی با سود 18درصد را در طرح مذکور ندارند خواست به عنوان دومین گروه به سایت مراجعه نکنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: مورد بعدی کسانی هستند که سابقه 5 سال سکونت در شهر مورد تقاضا را ندارند، چون در مرحله بعدی پالایش حذف می شوند پس این گروه هم نباید برای ثبت نام اقدام کنند.

قرار است در طرح ملی مسکن وام‌هایی بین 75 تا 100 میلیون تومان با سود 18 درصد به متقاضیان پرداخت شود. بر این اساس متقاضی در یک بازه 12ساله باید اقساط این وام را بازپرداخت کند در روش ساده و پلکانی باید سودی بین 100 تا 160 میلیون تومان به بانک عامل پرداخت کند.

در بازپرداخت به‌روش ساده وام‌گیرنده ماهانه برای تسهیلات 100 میلیون تومانی باید یک میلیون و 991 هزار و 195 تومان قسط پرداخت کند. کل بازپرداخت در این روش 244 میلیون و 673 هزار و 215 تومان خواهد بود. متقاضی در انتهای سال دوازدهم 144 میلیون و 670 هزار تومان برای این وام سود پرداخت می‌کند.

در روش پلکانی رقم اقساط از یک میلیون و 530 هزار تومان آغاز شده و به 2 میلیون و 105 هزار تومان در سال 12 افزایش می‌یابد. کل بازپرداخت در ماه دوازدهم سال 12 بالغ بر 259 میلیون و 665 هزار تومان و سود آن 159 میلیون و 665 هزار تومان است.

برای وام 75 میلیون تومانی نیز متقاضی بیش از 100 میلیون تومان سود به‌روش ساده با اقساط ماهانه یک میلیون و 275 هزار تومان پرداخت می‌کند.در روش پلکانی برای وام 75 میلیون تومانی، قسط ماهانه از یک میلیون و 144 هزار تومان آغاز شده و به یک میلیون و 582 هزار تومان در سال دوازدهم ختم می‌شود. میزان سود در این روش حدود 120 میلیون تومان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
0
0
چرا برای مجردها نیست من تا خونه نگیرم که ازدواج نمیکنم
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
0
0
یعنی هر کسی نتونه ماهی دو میلیون قسط نده حق خانه دار شدن نداره؟ واقعا معنی این حرفت رو فهمیدی ؟ .....................
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین