کد خبر: ۶۲۶۲۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷

از نظر ما تکلیف کلیه خدمه سانچی روشن شده است/ دستگاه قضا هر ادعای جدیدی درباره خدمه کشتی را پیگیری می‌کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دستگاه‌های قضایی و امنیتی ما برای انجام هر اقدامی جهت احقاق حقوق جان‌باختگان کشتی سانچی اعلام آمادگی کردند و پیگیری هم کردند و هر ادعای جدیدی هم باشد پیگیری می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

سیدحسین نقوی‌حسینی، درباره ادعای برخی خانواده‌های خدمه نفتکش سانچی مبنی بر احتمال زنده بودن تعدادی از خدمه گفت: اخیرا در فضای مجازی یک سری گفت‌و‌گوهایی را در این‌ باره مطرح کردند و ادعاهایی هم مطرح شده است اما از نظر ما تکلیف کلیه افراد و خدمه آن کشتی کاملا روشن شده و به خانواده‌ها هم ابلاغ شده و هیچ مطلب جدیدی هم وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سوال که از آنجایی که برخی خانواده‌ها مطرح می‌کنند که از زمان بروز این حادثه تماس‌هایی از کشورهای شرق آسیا دریافت می‌کنند و این تماس‌ها احتمال زنده بودن آن‌ها را تقویت می‌کند و آیا این تماس‌ها قابل پیگیری است؟ گفت: بله خانواده‌ها این تماس‌ها و شماره‌هایی که تماس گرفته می‌شود را به دستگاه‌های امنیتی بدهند و آن‌ها هم به راحتی دنبال می‌کنند. این سخت نیست. نیازی نیست ما این‌ها را در فضای مجازی مطرح کنیم، بلکه این‌ تماس‌‌ها را به دستگاه‌های امنیتی بدهیم خودشان پیگیری می‌کنند.

از نظر ما تکلیف کلیه خدمه سانچی روشن شده است/ دستگاه قضا هر ادعای جدیدی درباره خدمه کشتی را پیگیری می‌کند

وی در پاسخ به این سوال که برخی خانواده‌ها برای پیگیری خواسته‌شان به دادگاه فدرال آمریکا مراجعه کرده‌اند آیا این مسأله نشان از این دارد که دستگاه‌ قضایی ما قصد پیگیری این موضوع بیش از این را ندارد؟‌ گفت: دستگاه‌های قضایی و امنیتی ما برای انجام هر اقدامی جهت احقاق حقوق آن افراد اعلام آمادگی کردند و پیگیری هم کردند و هر ادعای جدیدی هم باشد، پیگیری می‌کنند.

نقوی‌حسینی در پاسخ به این سوال که آیا مجلس شورای اسلامی و کمیسیون امنیت ملی نیز پذیرای این خانواده‌ها جهت طرح ادعاهایشان است؟ گفت: ما در کمیسیون امنیت ملی هیچ موضوع جدیدی در این ارتباط نه داریم و نه به ما گزارش شده است، ولی اگر گزارشات مستندی به ما ارائه شود حتما پیگیری می‌کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
0
0
چقد عصبی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین