کد خبر: ۶۲۶۵۷۵
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷

کره‌شمالی احتمالا اواخر دسامبر پایان مذاکرات اتمی را اعلام می‌کند

یک اندیشکده کره‌جنوبی اعلام کرد، کره شمالی احتمالا اواخر ماه جاری میلادی و زمانی که نشست حزب کارگران را برگزار می‌کند، پایان مذاکرات اتمی را با آمریکا را اعلام خواهد کرد.
کره‌شمالی احتمالا اواخر دسامبر پایان مذاکرات اتمی را اعلام می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

 اندیشکده استراتژی امنیت ملی مرتبط با آژانس جاسوسی کره جنوبی در گزارشی آورده است: به جز یک تغییر لحظه آخری، انتظار می‌رود که کره شمالی موضعش را درباره آمریکا که شامل اعلام پایان مذاکرات خلع سلاح اتمی است، اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، در ادامه این گزارش همچنین آمده است: جلسه آخر ماه حزب حاکم کارگران کره شمالی به نظر برای تعیین یک نشست اضطراری مرتبط با ضرب‌الاجل پایان سال کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی به آمریکا است. هنوز تاریخ دقیقی برای این نشست مشخص نشده است.

این اندیشکده در گزارش خود آورد: اینکه کره شمالی برنامه‌ای را در راستای برگزاری نشست علنی حزب اعلام کند، بی‌سابقه است و بیشتر به نظر می‌رسد که این اقدام از سوی پیونگ‌یانگ با هدف فشار حداکثری بر واشنگتن برای تغییر موضع باشد.

مذاکرات خلع سلاح اتمی کره شمالی بین رهبران آمریکا و کره شمالی در فوریه سال جاری میلادی پس از آن متوقف شد که آن‌ها نتوانستند به اتفاق‌نظری درباره کاهش تحریم‌های آمریکا و گام‌های خلع سلاح اتمی برسند.

این اندیشکده کره جنوبی همچنین اعلام کرد، اگر ضرب‌الاجل پایان سال به نتیجه‌ای نرسد، کره شمالی احتمالا یک گام جدید اعلام می‌کند که در وهله نخست شامل از سرگیری محدود فعالیت‌های اتمی یا بازسازی سایت‌های پرتاب موشکی می‌شود. اگر کره شمالی یک اقدام تحریک‌آمیز قوی انجام دهد، بدین معناست که از امید برای بهبود روابط با واشنگتن در سال آتی میلادی دست می‌کشد و تا آمدن دولت جدید در آمریکا پس از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ منتظر می‌ماند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین