کد خبر: ۶۲۶۶۴۹
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹

شهروندان نکات ایمنی مربوط به استفاده گاز خانگی را جدی بگیرند

مدیرعامل شرکت گاز گیلان بر رعایت هرچه بیشتر نکات ایمنی توسط شهروندان برای استفاده از این نعمت تاکید کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون؛ متاسفانه ۱۰ نفر از مشترکان گاز در استان بر اثر حوادث مرتبط با گاز طبیعی جان خود را از دست داده اند.
آفتاب‌‌نیوز :

حسین اکبر غروب شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه شهروندان با رعایت هرچه بیشتر نکات ایمنی، زمستانی امن و آرام را در کنار خانواده سپری کنند، اظهار داشت: بررسی لوله های بخاری و خروجی های دودکش، مسدود کردن شیرهای گاز بدون استفاده با درپوش را از اقداماتی دانست که سبب کاهش احتمال بروزحادثه خواهد شد.

وی یادآورشد: مردم می توانند در صورت بروز هر گونه مشکل و یا حادثه ای با شماره ۱۹۴ ( مرکز پیام و اتفاقات شرکت گاز) بگیرند.

شهروندان نکات ایمنی مربوط به استفاده گاز خانگی را جدی بگیرند

اکبر در ادامه گفت: شرکت گاز در نیمه اول سال تمامی ایستگاه ها و تاسیسات گاز را مورد سرویس و تعمیر قرار می دهد تا در فصل سرما هیچگونه خللی در روند گازرسانی به مشترکان استان و بویژه مشترکان خانگی به وجود نیاید.

وی یاداورشد: شرکت گاز استان در راستای اشاعه فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی طرح های فرهنگی متنوعی مانند سفیران انرژی را در سطح جامعه بویژه مدارس به انجام رساند و امسال نیز همانند سال های گذشته با هدف نهادینه کردن فرهنگ مصرف و کاهش حوادث تفاهم نامه اجرایی با اداره کل آموزش و پرورش استان به امضاء رسانده است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان همچنین با اشاره به حذف صورتحساب کاغذی گاز گفت: خوشبختانه از شهریورماه امسال با فراهم کردن زیرساخت های ممکن اطلاعات بالغ بر ۹۰۰ هزار مشترک (حدود ۸۵ درصد کل مشترکین) را جمع آوری کرده ایم.

اکبر با بیان اینکه در سال جاری ۲۵ هزار مترمکعب بر ساعت جایگزینی گاز طبیعی در استان انجام شده است، اظهار داشت: هم اکنون شرکت گاز ۷۵ درصد انرژی گیلان را تامین می کند که این مهم نشان دهنده نقش بی بدیل گاز در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و توسعه و آبادانی استان می باشد.

وی در خصوص گازرسانی به صنایع گفت: این شرکت با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و معاونت اقتصادی استانداری گیلان نسبت به شناسایی صنایع فاقد گاز اقدام کرده و برنامه ریزی لازم جهت گازرسانی به آنها را به انجام می رساند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان اینکه مصرف جایگاه های سی ان جی در حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: هم اکنون همه جایگاه های سی ان جی استان در سرویس قرار داشته و در حال ارائه خدمات به ناوگان حمل و نقل می باشند.

در حال حاضر شرکت گاز گیلان افزون بر یک میلیون و ۶۰ هزار مشترک را در استان تحت پوشش دارد که بالغ بر ۸۷۰ هزار از این تعداد مشترکان خانگی هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین