کد خبر: ۶۲۶۸۲۷
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱

چشم جانسون به رای پارلمان انگلیس برای اجرای برگزیت

«مایکل گوو» از وزیران کابینه «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس روز یکشنبه (۲۴ آذر ۹۸) اعلام کرد که لندن به رای پارلمان برای اجرای برگزیت چشم دوخته است.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، ‌ وی گفت که جانسون تا ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن ۹۸) برگزیت را به اجرا در می آورد و تا پایان سال ۲۰۲۰ با اتحادیه اروپا در مورد توافق تجاری جدید، توافق می کند.

وی افزود: ما در موقعیت خروج از اتحادیه اروپا تا قبل از ۳۱ ژانویه سال آینده خواهیم بود و سپس مذاکراتمان با اتحادیه اروپا در مورد چارچوب جدید توافق آزاد و همکاری دوستانه را به سرانجام خواهیم رساند.

چشم جانسون به رای پارلمان انگلیس برای اجرای برگزیت

این در حالی است که «میشل بارنیه» مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در امور برگزیت در مورد نتیجه بخش بودن فوری مذاکرات تجاری با انگلیس ابراز تردید کرده و گفته است این مذاکرات، ‌ سخت و دشوار خواهد بود.

جانسون رهبر حزب محافظه‌کار پس از پیروزی در انتخابات پارلمانی انگلیس تصریح کرد که خروج این کشور از اتحادیه اروپا موضوعی غیر قابل بحث است و دولت او با در اختیار داشتن اکثریت مطلق کرسی‌های پارلمان، این کشور را در موعد ۳۱ ژانویه از اتحادیه اروپا خارج می کند.

نخست وزیر انگلیس با اعلام اینکه پیروزی حزب او از خطر برگزاری مجدد همه پرسی برگزیت جلوگیری کرد، با تکرار شعار معروف خود در کارزارهای انتخاباتی گفت: بیایید برگزیت را اجرا کنیم.

حزب محافظه کار در انتخابات پارلمانی انگلیس موفق شد ۳۶۳ کرسی از ۶۵۰ کرسی مجلس عوام را به‌دست آورد و به بزرگترین پیروزی از زمان «مارگارت تاچر» نخست‌وزیر اسبق انگلیس دست یابد.۹۱۰۹

مردم انگلیس پنجشنبه هفته گذشته برای شرکت در انتخابات سراسری به پای صندوق‌های رای رفتند تا سرنوشت پارلمانی که قرار است آینده برگزیت را رقم زند، مشخص کنند.

جانسون پس از آنکه نتوانست در موعد مورد نظرش یعنی ۳۱ اکتبر ( ۹آبان) انگلیس را از اتحادیه اروپا خارج کند، برگزاری انتخابات زودهنگام را به عنوان راه مطمئنی به منظور تحقق برگزیت پیش روی انگلیسی‌ها قرار داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین