کد خبر: ۶۲۶۸۴۱
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹

تشدید آلودگی هوا؛ آمبولانس‌ها در پایتخت مستقر شدند/بیش از ۱۰۰۰ نفر به مراکز اورژانس مراجعه کردند

رییس مرکز اورژانس تهران گفت: بدلیل تشدید آلودگی هوا تکنسین‌های اورژانس به همراه آمبولانس در میادین اصلی و پر ازدحام پایتخت مستقر شدند. سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته و با افزایش آلودگی هوا، هزار و ۵۴۱ نفر به دلیل بیماری‌های قلبی و تنفسی به مراکز اورژانس استانهای اصفهان، البرز، تهران و مرکزی مراجعه کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

پیمان صابریان عصر یکشنبه اعلام کرد: از ساعاتی قبل بدلیل افزایش آلودگی هوا در پایتخت ۲۲ دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به همراه تکنسین های اورژانس به منظور خدمت رسانی به شهروندان در میادین پرازدحام شهر مستقر شدند.

وی ادامه داد: تکنسین های اورژانس در میادین آزادی، انقلاب اسلامی، فردوسی، امام حسین (ع)، ولیعصر (عج)، ونک و سایر میادین پر ازدحام شهر مستقر و در حال خدمت رسانی به شهروندان هستند.

تشدید آلودگی هوا؛ آمبولانس‌های در پایتخت مستقر شدند/بیش از ۱۰۰۰ نفر به مراکز اورژانس مراجعه کردند

رییس مرکز اورژانس تهران ادامه داد: استقرار تکنسین های اورژانس تا پایان امشب و همچنین فردا (دوشنبه) ادامه خواهد داشت.

وی از شهروندان خواست از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری کنند و همچنین از لبنیات و سبزیجات تازه استفاده کنند و همچنین از سالمندان، کودکان و زنان باردار از تردد در سطح شهر خودداری کنند.

صابریان همچنین از شهروندان خواست در صورت نیاز به خدمات اورژانس با سامانه ۱۱۵ تماس حاصل کنند.

هزار و ۵۴۱ نفر با افزایش آلودگی هوا به مراکز اورژانس مراجعه کردند

به گزارش روابط عمومی سازمان اورژانس کشور، مجتبی خالدی درباره آمار مراجعین بیماران تنفسی و قلبی طی ۲۴ ساعت گذشته به بخش اورژانس مراکز درمانی به دلیل آلودگی هوا اظهار داشت: از این تعداد ۵۷۰ نفر به دلیل بیماری‌های تنفسی و ۹۷۱ نفر به دلیل بیماری‌های قلبی به این مراکز مراجعه کرده‌اند که استان تهران با هزار و ۵۱ مراجعه در صدر آمار قرار دارد.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور افزود: استان‌های اصفهان، البرز و مرکزی در رده‌های بعدی مراجعات بیماران قلبی و تنفسی قرار گرفته‌اند. در استان های اصفهان، البرز، تهران و مرکزی به ترتیب ۲۹۵، ۱۶۵، ۱۰۵۱ و ۳۰ نفر به بخش اورژانس مراکز درمانی مراجعه کردند.

وی تاکید کرد: به هموطنان خصوصا گروه‌های حساس توصیه می‌شود در صورت امکان از تردد غیرضروری خودداری کرده و در صورت تردد و حضور در اماکن عمومی نیز از ماسک‌های استاندارد استفاده کنند.

ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی، در سوانح عمدی و غیرعمدی، حوادث غیرمترقبه و فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز بیماری‌های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و مأموریت‌های اصلی سازمان اورژانس کشور است.

شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای پایتخت برای روی عدد ۱۷۱ قرار دارد و در حال حاضر کیفیت هوای شهر برای همه افراد ناسالم است.

فردا (دوشنبه) بدلیل آلودگی هوا تمامی مدارس و دانشگاه های استان تهران به جز شهرستان های فیروزکوه و دماوند تعطیل است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین