کد خبر: ۶۲۶۸۸۸
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
امام جمعه بیرجند با استناد به یک تقویم، تلویحا از پایان کار «بعضی از مسوولان» گفت

جنجال پیشگویی‌های امام جمعه بیرجند/ «استخاره» علیه روحانی/ دی و بهمن قرار است چه اتفاقی در کشور رخ بدهد؟

ديوارها يك دست سفيد است و بعضا با پوسترهايي متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي پوشيده شده، پوسترهايي كه روي يكي از آنها تصوير شهيد تهراني‌مقدم نقش بسته است. پرده‌اي آبي‌رنگ پشت سرش قرار دارد و تصوير رهبري در سمت راستش. سالن تقريبا از جمعيت پر است و حاضران عمدتا از روحانيون هستند و بسيجيان ولي نكته اشتراك تمام آنها چفيه‌اي است سفيد رنگ بر گردن‌شان. ديدار نماينده ولي‌فقيه در خراسان جنوبي با «بسيجيان بيرجند» است.
آفتاب‌‌نیوز :

سيدعليرضا عبادي كه در پايگاه اطلاع‌رساني‌اش به عنوان امام جمعه بيرجند گاهي «آيت‌الله» خطاب شده و گاهي «حجت‌الاسلام والمسلمين» اصلي‌ترين سخنران اين مراسم است؛ ولي شايد نه حاضران و نه ناظران اخبار منتشر شده اين انتظار را نداشتند كه نماينده ولي‌فقيه با يك كتاب به تحليل رويدادهاي اخير مملكت و فراتر از آن پيش‌گويي رويدادهاي آتي ايران بپردازد.

آبان‌ماه ساده‌اي نبود، با افزايش قيمت بنزين بدون اطلاع قبلي و زمينه‌سازي در جامعه، به يك‌باره بامداد بيست و چهارم برج، شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي خبر از افزايش 3 برابري قيمت بنزين آزاد و اختصاص 60 ليتر بنزين هزار و 500 توماني به مالكان خودروهاي شخصي داد. خبري كه بازخوردهاي بسياري داشت ولي درنهايت شهرها و شهرستان‌هاي مختلف ايران را به صحنه اعتراض تبديل كرد. اعتراضي كه تعداد كشته‌شدگان ناشي از آن، بنابر آن‌چه در سرمقاله ديروز روزنامه جوان ادعا شده، بيش از حوادث پس از انتخابات 88 بوده و همين‌طور بيش از حوادث دي‌ماه 96. كشته‌هايي كه اگر اظهارات علي شمخاني، دبيرشوراي عالي امنيت ملي ملاك قرار گيرد، حداقل در استان تهران 85 درصدشان براي اعتراض در كوچه و خيابان حضور نداشتند ولي در هرحال جان خود را از دست داده‌اند. تحليل‌هاي نماينده ولي‌فقيه در استان خراسان جنوبی نيز دقيقا به همين موارد اشاره دارد. تحليل‌هايي كه بيست و نهم آبان‌ماه بيان شده ولي حالا بازخوردهاي مجازي بسياري به همراه داشته است.

جنجال پیشگویی‌های امام جمعه بیرجند/ «استخاره» علیه روحانی/ دی و بهمن قرار است چه اتفاقی در کشور رخ بدهد؟

دي و بهمن به روايت يك روحاني

كتاب به دست مقابل جمع نشسته است. خود نيز چفيه‌اي هم رنگ جماعت به گردن آويخته و با عبا و عمامه‌اي مشكي رنگ مقابل جماعتي سخنراني مي‌كند كه روبرويش بر زمين نشسته‌اند. كتابي زرد رنگ به دست دارد و با عينكي كه روي بيني‌اش گذاشته از شلوغي‌هاي اخير ايران و روزهاي پيش‌رو مي‌گويد. «كتاب براي دي‌ماه خذلان دشمنان و بهت منافقان را پيش‌بيني كرده است». «خذلان» را دهخدا در لغت‌نامه «بي‌بهرگي» تعريف كرده و شايد از همين رو عبادي در ادامه اظهاراتش تاكيد مي‌كند كه «منتظر باشيد كه چگونه در اين فتنه، نتيجه نهايي يك بصيرت جديدي خواهد بود كه درنتيجه آن، آنهايي كه در كشور چرت مي‌زنند و خوابند و خواب مي‌بينند هم از خواب بيدار شوند.» اينها را مي‌گويد و دوباره نگاهش را به كتاب زردرنگ دستش خيره مي‌كند. كتابي نوشته «شيخ عباس مصباح‌زاده كرماني». نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي براساس اين كتاب از روزگار ايران حدود يك‌ماه بعد از نخستين ماه زمستان مي‌گويد. او بهمن را ماه «پرده دري» در ايران توصيف كرده و تاكيد مي‌كند كه «بهمن ماه، ماه كشف استار است. جريانات امروز يك لايه ظاهري دارد كه در خيابان‌ها مشخص است ولي لايه پنهاني نيز وجود دارد. استار به معني نمايش پشت‌پرده است كه در آن چه خبر بوده كه اين فتنه‌ها ايجاد شده و حالا هركس مي‌گويد، كه بود كه بود، من نبودم!» او در ادامه درباره نتيجه اين افشاگري مي‌گويد: «كشف توطئه كفار و استار و عزل برخي اربابان مناسب اتفاق مي‌افتد يعني كساني كه داراي مقام و منسبي هستند، در اين كتاب خبر مي‌دهد كه در بهمن ماه بعد از آنكه پشت پرده‌ها ظاهر مي‌شود، تاريخ مصرف‌شان تمام خواهد شد.»

تحليل‌هاي ضد«روحاني» يك روحاني

نماينده ولي‌فقيه در خراسان جنوبي در اظهارات خود مشخصا نامي از حسن روحاني به عنوان رييس‌جمهوري به ميان نمي‌آورد ولي مرور اخبار اخير ايران و نوع واكنش‌هاي ائمه جمعه به ماجراي افزايش قيمت بنزين به‌نحوي نشانگر آن است كه تحليل‌هاي عبادي فردي را هدف قرار داده كه عالي‌ترين مقام روي كار آمده با راي مردم در نظام جمهوري اسلامي است؛ كما اينكه او با به كار بردن كليدواژه‌هايي نظير «سازشكار» كه بارها و بارها از سوي اصولگرايان و «دلواپسان» نزديك به اين جناح سياسي به‌منظور حمله به رييس‌جمهوري به كار رفته، مي‌گويد: «در اين ۴۰ سال اخير آسيب‌هايي زيادي ديديم كه همه از ناحيه افراد منفعل حاصل شده است حتي فتنه اخير در كشور نيز نتيجه وادادگي عده‌اي است... آسيب‌هاي ما از خودي‌هاي ولنگار است نه از بيرون، زيرا امريكا، صهيونيست، انگليس و فرانسه كاره‌اي نيستند، آني كه كار را بر مسلمانان سخت مي‌كنند، سازشگران داخلي هستند.» او در بخش ديگري از اظهارات خود اعتراضات رخ داده در سال‌هاي 78، 88، 96 و 98 را نتيجه توطئه «دشمنان» دانسته و تاكيد مي‌كند: «هر روز از ناحيه دشمن به صورت كارشناسي توطئه فتنه در ابعاد مختلف وجود دارد كه يكي از صدها نمونه آن در چند روز اخير بود.»

اگر برداشت‌هاي ناظران از اظهارات امام جمعه بيرجند ملاك قرار گيرد، با اتكا به اظهاراتي كه از او خوانديم، مي‌توان به اين نتيجه رسيد كه احتمالاً «ارباب مناسب» مدنظر او كه در بهمن‌ماه با «ظاهر شدن پشت‌پرده‌ها» عزل شده و «تاريخ مصرفش تمام مي‌شود»، رييس‌جمهوري است. او اين روزها از چپ و راست دوباره كليدواژه استعفا را مي‌شنود و حتي جمعي از اصولگرايان عزل او را به شعار انتخاباتي خود تبديل كرده‌اند؛ چنانكه حميد رسايي، نماينده عضو جبهه پايداري تهران در دوره نهم مجلس در همين زمينه در كانال تلگرامي خود مي‌نويسد: «طبعا اميدي به مجلس فعلي نيست كه پرونده‌اش سياه‌تر از روحاني است. پس بايد براي انتخابات مجلس يازدهم، عزم خود را جزم كنند و با انتخاب نمايندگاني انقلابي، كارآمد، سالم، شجاع و... اكثريتي را تشكيل دهند كه روحاني خودش بگذارد و برود. اگر نرفت با رأي ملت كنار گذاشته شود.»

رمز و راز يك كتاب

حملات اين روزها به روحاني نه نياز به توضيح و تفسير دارد و نه طبعا قابل‌انكار است ولي در اين ميان پرسش اينجاست كه كتاب زرد رنگي كه اين امام جمعه به دست گرفته و با استناد به آن از كنار رفتن «ارباب مناسب» سخن مي‌گويد، چيست؟ اين كتاب كه اين روزها با قيمت 7 هزار تومان به فراواني در شهرهاي مذهبي ايران به‌ويژه قم در دسترس است، «تقويم سالانه» نام دارد كه همانطور كه گفته شد نوشته «عباس مصباح‌زاده كرماني است.» عبادي خود نگارنده اين كتاب را «رياضي‌دان و منجم مومن و متدين» معرفي كرد كه «در دوران طاغوت هيچگاه چاپلوسي آنها را نمي‌كرد و كتابش با حضرت مهدي (عج) پيوند داشت.» او ميزان آشنايي خود با اين كتاب را 40 سال عنوان كرده و تاكيد مي‌كند كه «مصباح‌زاده در هر ورقي از كتاب ارادت خود را به حضرت مهدي (عج) نشان مي‌دهد و در خصوص آذرماه 98 نيز بعد از اخباري كه مي‌دهد، از بروز بعضي فتنه‌ها و گرفتاري خائنان و اعداء خبر مي‌دهد.»

به‌رغم اين توصيف‌ها پيگيري‌ها نشان داد كه اين كتاب نه‌تنها كتابي رايج ميان حوزوي‌ها نيست؛ بلكه عملا در شرايط كنوني مورد استفاده نيز قرار نمي‌گيرد. كمااينكه «محمد تقي فاضل ميبدي يزدي»، عضو مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم و استاد دانشكده مفيد اين استان در همين زمينه مي‌گويد كه «اين كتاب نه‌تنها جزو منابع نيست؛ بلكه بيشتر در خانواده‌هاي سنتي كاربرد دارد. در روزگار قديم عوام‌الناس مراجعه مي‌كردند و افراد با استفاده از اين كتاب مي‌گفتند كه فلان زمان براي ازدواج خوب است يا بد است. اين كتاب به هيچ عنوان رايج نيست بنابراين نمي‌توان به آن استناد كرد.» اين استاد حوزه علميه همچنين با انتقاد از بيان مطالبي عليه رييس‌جمهوري با استناد به اين كتاب تاكيد مي‌كند: «اگر قرار باشد سرنوشت يك نظام را به اين كتاب گره زد بايد فاتحه آن نظام را خواند. براساس استخاره و كتاب مصباح‌زاده نمي‌توان نظام را اداره كرد. اداره كشور براساس اقداماتي تماما علمي صورت مي‌گيرد و به عقيده من اداره كشور كاري نيست كه بتوان آن را ديني دانست چراكه صددرصد علمي است.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
27
80
پناه بر خدا. در زمانی که پیشرفت علم و تکنولوژی در جهان دیوانه کننده است، چه شده است که در ایران عده ای بیسواد قرون وسطایی نشسته اند و آرزوهایشان و عقده گشایی هایشان را پیشگویی می کنند. حتماً برنامه ای هم دارند که بعد بگویند دیدید درست پیشگویی شده بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
علوم غریبه را دست کم نگیر دوست عزیز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
101
34
#روحانی_مظلوم
#بهشتی_مظلوم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
113
40
خداوند یار ویاور رئیس جمهور عزیز که تنها درمقابل انحصارطلبان برای حقوق ملت ایستاده است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
الهی آمین
و همینطور خداوند متعال یار و یاور همه عزیزانی که بخاطر طرفداری از حق و حقیقت، هرگز حاضر نخواهند شد وجدان و شرفشان را به طمع به دست آوردن مطامع ناچیز دنیوی بفروشند و فقط رضایت پروردگار عالم برایشان هدف است و بس.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
28
72
بجای حرف ...زدن کمی به حال مردم رسیدگی کنید....!!!!!!!!!
گیرم ایشون کافر ..شما خودت .. چه کرده ای؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
مگه بعضی ها بجز حرف زدن کار دیگه ای هم بلدن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
بله
بلدن برا یک سوال چند تا علامت سوال بذارن یعنی خیلی سوالشون سواله
لیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
48
50
طرفداران روحانی خود جزو مرفهان بی درد جامعه هستند. چون تنها کار مفید روحانی با عملکرد مفتضحانه اش ایجاد طبقاتی و فاصله طبقاتی بین دو قشر مرفه و ضعیف جامعه بوده...ثروتمند .ثروتمندتر شده...و فقیر. فقیر تر شده .....حالا خود همین طیف مرفه الحال انحصار طلب هستند. نه کسانیکه دلسوزند و خواهان رفع تبعیض ها و نابرابری ها هستند.
پاسخ ها
حمیدرضا-Mosafer
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
درود بر شما عزیز.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
16
35
حوزه علمیه رسالتش را دربرابر این خرافات بایدنشان دهد در حوزه ای که در آن
موسسات فرهنگی ملی و بین المللی (جامع ... ) وجود دارد مسئول هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
در خانه اگر کس است یک حرف بس است...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
5
10
حالا دوماه صبر کنید بعد حمله کنید دو ماه که چیزی نیست یادتان باشد هویدا هم رفت زندان در مناسبات قدرت گاهی قربانی لازم هست ولو به زعم شما خیلی هم کاربلد و عالی کار کرده باشد
غلامرضا جاوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
7
9
اقای احمدی نزاد را کی اورد اخرش چند میلیارد بابت دانشگاه الکی پول بیتالمال راورداشت کیا اوردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
4
6
ایشون باید بشه وزیر پیشگوئی.
hamid
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
8
10
من کاری به خوب بد بودن روحانی ندارم اما آقای احمدی نژاد رو زمان زمین حمایت کرد حتی با آن نامه خنده دارش به ریس جمهور آمریکا...
وای زمین زمان میخواهد روحانی رو بکوبد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
1
2
وقتی lم. ص (آقای دکترِ مملکت) با فال و استخاره تصمیم به کاندیداتوری میگیره دیگه چه انتظاری از این پیرمرد باید داشت؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین