کد خبر: ۶۲۶۸۹۳
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
دیاکو حسینی:

تصویب نشدن FATF منجر به تحریم همه ملت ایران می‌شود/ انگیزه مخالفان FATF سیاسی است تا فنی

مدیر برنامه مطالعات جهانی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری تاکید کرد: عدم تصویب FATF منجر به تحریم همه ملت ایران می شود در واقع دیگر تحریم افراد و اشخاص نیست بلکه ملیت ایرانی را هدف قرار می دهد.
تصویب نشدن FATF منجر به تحریم همه ملت ایران می‌شود/ انگیزه مخالفان FATF سیاسی است تا فنی
آفتاب‌‌نیوز :

دیاکو حسینی درباره تبعات نپیوستن ایران به FATF گفت: فکر می‌کنم به اندازه کافی درباره جنبه‌های مختلف FATF در ایران به طور کامل صحبت شده اما در این مقطع که تحریم ها به حداکثر فشار رسیده عدم تصویب لوایح مربوطه که امروز تا اندازه زیادی مسایل سیاست داخلی را درگیر کرده، به نظر می‌رسد از عنوان یک مساله فنی دور شده و اثر تحریم ها را می‌تواند مضاعف کند.

وی تصریح کرد: اگر این لوایح تصویب نشود ما وارد لیست سیاه می‌شویم آن هم به صورت اتوماتیک و هیچ تمدیدی در کار نخواهد بود.

این کارشناس ارشد مسائل استراتژیک خاطرنشان کرد: عدم تصویب FATF و لوایح مربوطه منجر به تحریم همه ملت ایران می شود، دیگر تحریم افراد و اشخاص مد نظر نیست بلکه ملیت ایرانی را در نظر دارد که در این صورت ممکن است افراد از تمام فعالیت های بانکی ممنوع شوند که چنین وضعیتی قابل تحمل نیست.

حسینی یادآور شد: البته گفته می شود خبرهای خوبی نسبت به تصمیم گیری در مورد FATF شنیده می شود. همچنین عده ای که در اقلیت و مخالفت با آن در مجمع تشخیص مصلحت حضور دارند و کسانی هستند که با ورود ایران به پروسه پذیرش FATF موافق نیستند انگیزه سیاسی خود را در نظر دارند.

مدیر برنامه مطالعات جهانی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری افزود: آن هایی که مخالفت دارند به این موضوع توجه کنند که تصویب این لوایح برای پرهیز از خود تحریمی موثر است.

حسینی درباره این که آیا دلایل مخالفان منطقی است؟ گفت :دلایلشان منطقی نیست البته نگرانی هایی وجود دارد که قابل درک است و همه این نگرانی ها راه حل هایی دارد که به توجه این افراد رسیده است و با عضویت وارد چنین مشکلاتی نمی شویم. به شکل های مختلف راهکارهایی وجود دارد که همه توضیح داده شده و اطلاع هم دارند.

حسینی در پایان اظهار داشت: به نظر می رسد انگیزه ها سیاسی است تا فنی و پیگیری منافع ملی، امیدواریم با توجه به تغییر رویه‌ها، انگیزه‌ها نیز تغییر کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین