کد خبر: ۶۲۷۴۳۲
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵

واکنش ترامپ و پامپئو به تصویب استیضاح

به دنبال رای‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا و رای مثبت نمایندگان به ارجاع پرونده استیضاح ترامپ به سنا، ترامپ گفت اتفاقی رخ نداده است! وزیر امور خارجه این کشور نیز برای توصیف روند استیضاح، کلمات «سر و صدا» و «حماقت» را به کار برد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش  شبکه خبری سی‌ان‌ان، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به همراه مارک اسپر، وزیر دفاع این کشور با همتایان هندی خود در واشنگتن دیدار کردند.

پامپئو در حاشیه این دیدار گفت: باید توجه داشت که ما چهار نفر امروز روی چیزهایی که برای آمریکا مهم است، واقعاً به طور جدی کار کردیم. ما کاملاً روی این امر متمرکز بودیم.

واکنش ترامپ و پامپئو به تصویب استیضاح

به نوشته خبرگزاری ایسنا، او در ادامه به فرآیند استیضاح ترامپ اشاره کرد و افزود، جهان باید بداند که به رغم همه این «آشوب و سر و صداها»، رسانه‌ها پرسش‌هایی می‌پرسند که «کاملاً بی‌ربط» است.

پامپئو بیان کرد: اجازه نخواهیم داد این سر و صدا و حماقت اینجا در واشنگتن کار ما را مختل کند.

وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به این که آیا در فرآیندهای مربوط به استیضاح در سنا مشارکت خواهد داشت یا خیر، اعلام کرد، در این باره بر اساس الزامات حقوقی عمل خواهد کرد.

پامپئو به این پرسش پاسخی نداد که رییس‌جمهوری آمریکا در خصوص مشارکت یا عدم مشارکت در این فرآیندها از او چه خواسته است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز در چندین پیام توییتری نوشت: «در نهایت، اتفاقی رخ نداد. ما به چیزی همچون یک رفتار انگشت‌نما که باید پیش از آنکه یک رئیس‌جمهوری از قدرت عزل شود وجود داشته باشد، نزدیک نشدیم.»

او با اشاره به صحبت‌های اندی مک‌کارتی فاکس نیوز و تشکر از او افزود: «معتقدم که یک رئیس‌جمهوری را نمی‌توان از قدرت عزل کرد، اگر احتمال منطقی نباشد که سنا او را محکوم و این رئیس‌جمهوری را عزل ‌کند. پس، مجلس نمایندگان آمریکا در جایگاه نخست، نباید این رئیس‌جمهوری را استیضاح کند. اگر این استاندارد جدیدی است، هر رئیس‌جمهوری از اینجا به بعد قابلیت استیضاح را دارد.»

ترامپ همچنین نوشت: «شاهد دروغ‌های بی‌رحمانه دموکرات‌های بیکاره، چپ رادیکال هستیم. این تهاجمی به آمریکا و تهاجمی به حزب جمهوری‌خواه است!»

به نوشته خبرگزاری فارس، ترامپ همچنین بعد از استیضاح خود در اجتماع هوادارانش در میشیگان گفت: « مثل اینکه یک رأی‌گیری داریم. انگار تک تک نماینده‌های جمهوری‌خواه به ما رأی داده‌اند. اوه...اوه... نزدیک به ۲۰۰ نفر! حتی یک رأی جمهوری‌خواه هم از دست ندادیم، ضمن اینکه ۳ دموکرات هم به نفع ما رأی دادند.»

ترامپ در بخش دیگری از سخنانش به شدت از «آدام شیف»، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا که نقشی پیشرو در کلید زدن استیضاح علیه او داشت انتقاد کرد. ترامپ، حتی قیافه شیف را مسخره کرد.

او گفت: «برای من دیگر قیافه آدم‌ها اهمیتی ندارد. من درباره قیافه هیچ زن یا مردی صحبت نمی‌کنم. اما درباره این آدم، او جزو آدم‌های خوش‌قیافه‌ای که من دیده‌ام نیست.»

ترامپ در ادامه ادای آدام شیف را درآورد و با تقلید لحن او گفت: "روز غمگینی برای آمریکا است. یک رئیس‌جمهور، کارمند روسیه شده است". (خنده حضار).

کاخ سفید اندکی پیش از سخنان ترامپ در بیانیه‌ای این رای‌گیری را به عنوان "نقطه اوج یکی از شرم‌آورترین برهه‌های سیاسی در تاریخ کشور در مجلس نمایندگان" محکوم کرد. کاخ سفید گفت رئیس جمهوری "مطمئن است که به طور کامل در جریان محاکمه سنا تبرئه خواهد شد."

مجلس نمایندگان آمریکا هر دو ماده استیضاح دونالد ترامپ را تصویب کرده است و به این ترتیب ترامپ به جمع چند تن دیگر از روسای جمهوری تاریخ آمریکا پیوست که با روند استیضاح مواجه شدند. ترامپ به دو اتهام سوءاستفاده از قدرت و کارشکنی در کار کنگره استیضاح شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین