کد خبر: ۶۲۷۷۹۸
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹

۴ خطر اصلی سلامت را بشناسید

معاون شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: عوامل خطر بیماری های غیر واگیر که موجب درصد بالای مرگ و میر می شوند تغذیه نامناسب، کم‌تحرکی، مصرف دخانیات و الکل است.
۴ خطر اصلی سلامت را بشناسید
آفتاب‌‌نیوز :

محمدحسین دریسی ظهر امروز در کمیته کاهش مرگ ۳۰ تا ۷۰ سال اظهار کرد: با بررسی‌های انجام‌ گرفته بیش از ۶۵ درصد مرگ‌های گروه سنی ۳۰ تا ۷۰ سال شهرستان دشتستان مربوط به چهار بیماری عمده غیر واگیر شامل بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، سرطان و بیماری‌های تنفسی بوده است.

وی اظهار کرد: بیماری‌های غیر واگیر نخستین عامل مرگ‌های شهرستان دشتستان است که با کنترل چهار عامل خطر اصلی از جمله تغذیه نامناسب، کم‌تحرکی، مصرف دخانیات و الکل قابل‌ پیشگیری و کنترل است.

این مسئول تاکید کرد: کلیدی‌ترین توصیه سازمان جهانی بهداشت برای پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر ادغام آن‌ها در نظام مراقبت‌های اولیه بهداشتی (PHC) بوده و برای موفقیت در این مسیر توصیه‌ شده که نظام مراقبت‌های بهداشتی اولیه به سمت بیماری‌های غیر واگیر جهت داده و به نحو شایسته‌ای تقویت شود.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان عنوان کرد: بروز بیماری‌های غیر واگیر در اثر عوامل اجتماعی مانند شهرنشینی، تغییر در نوع تغذیه و سبک زندگی و نیز افزایش امید به زندگی افزایش‌ یافته است.

دریسی بیان کرد: از آغاز طرح تحول نظام سلامت و الکترونیکی شدن پرونده‌های خانوار، ارائه خدمات بهداشتی به میان‌سالان و سالمندان توسط مراقبین سلامت و بهورزان به‌صورت مستمر انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت برنامه پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی از طریق خطرسنجی و مراقبت ادغام یافته، دیابت، فشارخون بالا و اختلالات چربی خون سنجیده و کنترل‌ شده و همچنین برای کنترل سرطان پستان، برنامه غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان توسط ماما انجام می‌شود.

معاون شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: در سال‌های اخیر طرح‌های مختلفی جهت بررسی عوامل خطر بیماری‌های غیر واگیر در شهرستان دشتستان اجراشده که هدف از اجرای آن سنجش وضعیت بیماری‌ها و عوامل خطر آن‌ها و مطابق با آن اولویت‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی برای کنترل آن‌ها است.

این کارشناس اعلام کرد: ۳۸ درصد از مرگ‌ومیر شهرستان در سال گذشته بر اثر چهار علت سکته قلبی، مغزی، سرطان پستان و دیابت بوده و امید است با اجرای این طرح‌ها و همچنین بررسی علل مرگ‌ومیرها و انجام مداخلات بتوانیم گامی موثر در پیشگیری از مرگ‌های ناشی از بیماری‌های غیر واگیر برداریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین