کد خبر: ۶۲۷۸۳۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲

نظر متفاوت فلاحت‌پیشه درباره تغییر رفتار آمریکا در قبال ایران/ باید تابوزدایی کنیم و امتیاز بگیریم/ اختیارات ظریف در حوزه دیپلماسی افزایش یابد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه فرصت امتیاز گرفتن ایران از آمریکایی ها وجود دارد، پیش شرط امتیازگیری را واقعی سازی و تابوزدایی خواند. ر
آفتاب‌‌نیوز :

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با یادآوری فعال شدن دیپلماسی تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا، گفت: بر این باورم که در موضوع رابطه ایران و آمریکا باید واقعی سازی و در عین حال تابوزدایی شود.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر عقب‌نشینی‌های اخیر آمریکا در قبال ایران افزود: واقعیت این است که عقب‌نشینی های اخیر آمریکا در موضوع دیپلماسی با ایران زمینه واقعی دارد، به عبارتی آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که سیاست‌های تحریمی علیه ایران نه تنها نتیجه دلخواه شان را نداشته بلکه منجر به در پیش گرفتن روش های مقاومتی شده به طوری که امروز شاهدیم در بودجه سال آینده کمترین میزان یعنی تنها ۱۰ درصد وابستگی به فروش نفت وجود دارد.

نظر متفاوت فلاحت‌پیشه درباره تغییر رفتار آمریکا در قبال ایران/ باید تابوزدایی کنیم و امتیاز بگیریم/ اختیارات ظریف در حوزه دیپلماسی افزایش یابد

وی ادامه داد: این به آن معنا است که اگر فروش نفت خام کشور به صفر هم برسد تنها ۱۰ درصد بر اقتصاد ایران تاثیرگذار خواهد بود.

فلاحت پیشه با تاکید بر اینکه آمریکایی ها به خوبی دریافته اند که در حال از دست دادن زمان هستند، افزود: به همین دلیل است که عقب نشینی آمریکایی ها را به سمت دیپلماسی، واقعی می دانم و معتقدم جمهوری اسلامی ایران هم باید در این زمینه واقع‌گرایانه تر عمل کند. واقعیت این است که به هر میزان که ایران کانالهای اثرگذاری بر سیاست آمریکا را از دست بدهد اثرگذاری دشمنان بیشتر خواهد شد به طوریکه شاهدیم آقای برایان هوک آمار خود درباره تحولات ایران را از منافقین می گیرد.

ایران دیپلماسی و قدرت خود را جدی بگیرد، احتمال نتیجه گیری وجود دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس دهم ادامه داد: آمریکایی ها امروز به خوبی دریافته اند که در داخل ایران مقاومتی شکل گرفته که میتواند نتیجه بخش باشد بنابراین گذشت زمان به ضرر آن هاست.

 

ایران کره شمالی نیست

فلاحت پیشه در مقایسه ایران و کره شمالی از منظر آمریکایی ها تاکید کرد: آمریکایی ها همواره کره شمالی را از نظر دیپلماسی به بازی گرفتند. این در حالی است که چنین نگاهی درباره ایران ندارند؛ در دهه ۱۹۹۰ میلادی آمریکایی بعد از هفت الی هشت ماه مذاکره با کره شمالی حتی در ازای تعطیلی برنامه هسته ای این کشور حاضر به پرداخت وام ۳۰۰ میلیون دلاری هم به کره شمالی نشدند این در حالی است که ایران با توافقنامه برجام توانست ۹۱۵ تحریم از ۱۲۴۸ تحریم را بردارد بنابراین اگر جمهوری اسلامی ایران دیپلماسی و قدرت خود را جدی بگیرد احتمال نتیجه گیری وجود دارد.

اختیارات ظریف در حوزه دیپلماسی افزایش یابد

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه تاکنون آمریکایی ها تمام ظرفیت‌های ملی خود را برای فشار بر ایران به کار گرفته اما به نتیجه نرسیدند افزود: هم اکنون در تلاش هستند تا از ظرفیت های بلوکی خود استفاده کرده و دو بلوک کشورهای اروپایی و همچنین بلوک شورای امنیت سازمان ملل متحد را ضد ایران فعال کنند که جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از فعال سازی این بلوک های تحریمی باید اختیارات دیپلماتیک تازه ای به وزارت امور خارجه و شخص آقای ظریف بدهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران و آمریکا بر سر مسائل ذاتی خود با یکدیگر مذکره نخواهد کرد، افزود: با این حال معتقدم عقب نشینی امروز آمریکایی ها به سمت دیپلماسی واقعی است که اگر ما درک واقع بینانه ای از این عقب نشینی داشته باشیم بعد از نتیجه‌گیری در حوزه مقاومت که در بودجه سال ۹۹ شاهد آن هستیم به طور حتم در حوزه‌های دیگر قادر خواهیم بود که از آمریکایی ها امتیاز بگیریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین