کد خبر: ۶۲۷۸۴۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱

بیانیه جامعه مدرسین درباره اقدام فوری برای درمان رهبر شیعیان نیجریه و یک درخواست از ظریف

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت حبس غیرقانونی شیخ ابراهیم زکزاکی، پیگیری وزارت خارجه جمهوری اسلامی از مجامع بین‌المللی برای رفع محدودیت‌های اعمال شده و همچنین اقدام فوری برای آغاز درمان این عالم دینی را خواستار شد.
بیانیه جامعه مدرسین درباره اقدام فوری برای درمان رهبر شیعیان نیجریه و یک درخواست از ظریف
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در این بیانیه آمده است: با توجه به انتشار برخی اخبار مبنی بر انتقال شیخ ابراهیم زکزاکی به زندان به‌رغم وخامت وضعیت جسمانی، ضمن ابراز نگرانی شدید از به خطر افتادن سلامتی وی، مسئولیت عواقب تأخیر در معالجه و درمان شیخ زکزاکی و حبس غیرقانونی وی را متوجه دولت نیجریه می‌دانیم.

این بیانیه حاکیست: لازم است دولت نیجریه با پایان دادن به وضعیت کنونی و رفع محدودیت‌های نامشروع نسبت به این رهبر دینی، خدمات لازم پزشکی و درمانی را به ایشان ارائه کند. شایسته نیست دولتی که مدعی آزادی و متکفل حقوق شهروندان خود است، نسبت به کسی که جز صلاح کشور و مردم نیجریه را نمی‌خواهد تا این حد جفا کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از دولت جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه وزیر محترم امور خارجه می‌خواهد با تمام ظرفیت‌های دیپلماتیک ایران و کشورهای اسلامی و مجامع بین‌المللی برای رسیدگی به وضعیت این عالِم خیرخواه اقدام کند.

بیانیه تاکید کرده است: لازم است بدبینی و محدودیت‌های جائرانه از سوی مسئولان نیجریه نسبت به وی برطرف و به‌فوریت به وضعیت جسمی ایشان رسیدگی و از ایشان رفع محدودیت شود. بی‌شک استمرار این مواجهه غیرقانونی که در قالب رویکردهای امنیتی و خشن رخ نموده، شایسته ایشان و همراهانشان نیست.

شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه از سال ۱۳۹۴ در پی حمله نیروهای ارتش نیجریه به حسینیه بقیه الله در شهر زاریا بازداشت و زندانی شد. نیروهای امنیتی نیجریه سال ۹۳ سه فرزند شیخ زکزاکی را به شهادت رساندند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
0
1
نگران ایشان نباش.به فکر درمان کولبران بیچاره باش.
عبدلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
0
0
این درد را به کجا ببریم. ملت خودمان زیر بار فشار اقتصادی هستند آقایان به فکر مردم نیجریه.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین