کد خبر: ۶۲۸۰۸۹
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵

آزادی ۴۶۱ زندانی غیرعمد با ارایه وام‌های بدون سود

ستاد دیه کشور از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه با شناسایی یک‌هزار و ۷۵ زندانی جرایم غیرعمد زمینه آزادی این افراد نیازمند را از طریق دریافت وام‌های بدون سود فراهم کرده است.
آزادی ۴۶۱ زندانی غیرعمد با ارایه وام‌های بدون سود
آفتاب‌‌نیوز :

 این نهاد مردمی با عنایت به توجه به موقعیت اجتماعی و شرایط معیشتی مددجویان بدهکار در محکومیت‌های مالی یا دیات ناشی از حوادث کارگاهی و رانندگی نسبت به آزادی این افراد اقدام نموده و تا حدّ ممکن تلاش دارد امانت‌های مالی مربوط به خیرین را نه به صورت بلاعوض بلکه در قالب تسهیلات بانکی بدون سود ارایه دهد تا با بازگشت این مبلغ در چرخه حبس‌زدایی افراد دیگری نیز از این خیر حسنه بهره‎‌مند شوند.

به گزارش ستاد دیه کشور، از ۳۳۱۸ زندانی آزاد شده در شش ماهه نخست امسال که نزدیک به ۱۳۶ نفر آن‌ها را زنان شامل می‌شدند تعداد ۱۰۷۵ مددجو که طبق استعلام‌های به عمل آمده توانایی کار و یا وسع مالی مناسب در جهت پرداخت دیون را داشتند بدون اعطای کمک‌های ویژه صرفا با معرفی‌نامه ستاد دیه، این افراد برای پرداخت بدهی ۶۷ میلیارد تومانی خود به بانک‌‎های عامل ملی، ملت، صادرات و تجارت معرفی شده‌اند.

اگرچه تا به امروز از جمع افراد معرفی شده به بانک‌ها تنها ۴۶۱ نفر توفیق داشته‌اند با ارایه تضامین و رعایت دیگر ضوابط از این مجموعه‌ها وام دریافت کنند، اما دریافت تسهیلات برای دیگر زندانیان با منع قانونی همراه نبوده و این افراد نیز با تکمیل مدارک در آتیه امکان دریافت وام را خواهند داشت.

بانک تجارت از محل بند ج تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۷ و ۹۸ با ارایه ۴۳۹ مورد وام پرداختی به مبلغی معادل ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بیشترین طیف زندانیان را مورد حمایت قرار داده و در رتبه‌های بعد به ترتیب بانک‌های صادرات، ملی و ملت به ۳۰۰ بدهکار تحت حمایت ستاد دیه تسهیلات ارایه داده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین