کد خبر: ۶۲۸۲۲۰
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱

آدام شف: احکام پرونده خاشقجی اقدام برای دور نگه داشتن بن‌سلمان از جنایتی وحشیانه است

رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا احکام پرونده جمال خاشقجی را تلاشی برای دور کردن رهبری سعودی در راس آن محمد بن سلمان از جنایت قتل وحشیانه جمال خاشقجی خواند.
آدام شف: احکام پرونده خاشقجی اقدام برای دور نگه داشتن بن‌سلمان از جنایتی وحشیانه است
آفتاب‌‌نیوز :

آدام شف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای که شبکه سی ان ان آمریکا آن را منتشر کرد در واکنش به احکام اولیه صادر شده از سوی دادگاه سعودی مبنی بر اعدام پنج تن از بین ۱۱ متهم، مجازات حبس سه تن دیگر و تبرئه سه متهم دیگر به دلیل عدم اثبات اتهام‌شان آوررده است، حکم اعدام پنج متهم قتل خاشقجی تلاشی سعودی برای دور نگه داشتن رهبری سعودی در راس آن محمد بن سلمان، ولیعهد و مشاوران ارشدش از این جنایت است.

شف این جنایت را وحشیانه خواند و اشاره کرد، روایت سعودی درباره انجام عملیات قتل توسط عناصر سرکش بر خلاف ادله موجود و ایده بدیهی این جنایت است.

رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا اظهار کرد، از مدیر اطلاعات ملی آمریکا خواسته تا کنگره را ظرف ۳۰ روز در جریان گزارشی از بابت مسؤولان کنونی و سابق شرکت کننده درقتل یا افرادی که اطلاعاتی قبلی درباره وقوع جرم داشته‌اند، قرار دهد.

وی تاکید کرد، مجلس نمایندگان بر پیگیری این گزارش اصرار خواهد کرد و به مبارزه برای مسؤول دانستن مجریان و آمران قتل ادامه خواهد داد.

شف تصریح کرد، مجلس نمایندگان آمریکا به تلاش برای تضمین عدم ساکت کردن مصلحان حقیقی در عربستان توسط مقامات سعوی مورد حمایت دونالد ترامپ ادامه می‌دهد.

دادستانی عربستان طی کنفرانسی خبری اعلام کرد، دادگاه جزایی ریاض سعود القحطانی مشاور سابق ولیعهد سعودی،‌ احمد عسیری معاون سابق رئیس سازمان اطلاعات این کشور و نیز محمد العتیبی سرکنسول سابق عربستان در استانبول را به دلیل ثابت نشدن اتهامات‌شان تبرئه کرد، حالی آنکه آنها از متهمان اصلی این پرونده بودند.

خاشقجی دوم اکتبر ۲۰۸ در داخل کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه به قتل رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین