کد خبر: ۶۲۸۲۶۲
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱

رکورد طولانی‌ترین جنین فریز شده در خاورمیانه در دست دانشمندان اصفهانی

رئیس پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان گفت: جنین فریز شده که در مرکز باروری و ناباروری اصفهان نگهداری شده بود، پس از ۱۳ سال انتظار متولد شد و با این روش رکورد طولانی ترین جنین فریز شده در خاورمیانه شکسته شد.
رکورد طولانی‌ترین جنین فریز شده در خاورمیانه در دست دانشمندان اصفهانی
آفتاب‌‌نیوز :

محمد حسین نصر اصفهانی اظهار کرد: در روش‌های نوین نازایی به بیمار داروهایی داده می‌شود تا میزان تخمک از بیمار استحصال شود. میزان این تخمک ها هشت تا ۱۵ عدد متغیر است.

وی افزود: در مرکز باروری و ناباروری اصفهان، تخمک ها با دو روش انجماد آهسته و انجماد شیشه ای نگه داری می شوند که قبلا بیشتر با روش انجماد آهسته انجام می شد و اکنون هزاران جنین متعلق به ۱۰تا ۱۵سال پیش در تانک ها به صورت فریز شده موجود هستند. درحال حاضر، تعداد زیادی جنین فریز شده به روش انجماد شیشه ای در مرکز موجود است.

رئیس پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان در خصوص روش انجماد شیشه ای را به روز ترین شیوه نگهداری معرفی کرد و توضیح داد: در این روش جنین خیلی سریع به دمای منفی ۱۹۰ درجه می رسد، به طوری که سرعت فریز به حدی بالا است که کریستال فرصت تشکیل ندارد.

نصر اصفهانی ادامه داد: تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار جنین منجمد در تانک های مرکز باروری و ناباروری اصفهان ذخیره است که متعلق به بیمارانی است که یا باردار شده و یا منتظر استفاده از آنها هستند. برخی از افراد نیز باردار شده اند و این جنین ها را برای فرزندان بعدی خود نگه داشته اند.

عضو هیئت مدیره مرکز باروری و ناباروری اصفهان در خصوص نحوه اجرای فرایند فریز جنین، توضیح داد: این روش در روند درمان نازایی به کار برده می شود که بر اساس آن در روش های نوین به بیمار دارو تجویز شده تا به طور میانگین ۸تا۱۵ تخمک از شخص دریافت شود.

نصر اصفهانی افزود: تخمک های دریافتی در آزمایشگاه به روش IVF تلقیح شده و چندین جنین تشکیل خواهد شد. به دلیل اینکه نمی‌توان بیش از ۱تا۲ جنین به یک رحم بیمار داد، جنین های اضافی فریز می شوند.

نصر اصفهانی، خاطر نشان کرد: زوج هایی که ازدواج کرده اند و می خواهند فرزندآوری را به تاخیر بیندازند و پس از آن به سبب بالارفتن سنشان دچار برخی مشکلات می شوند، می توانند جنین خود را تشکیل داده و فریز کنند تا سالیان بعد از آنها استفاده کنند. همچنین خانم هایی که هنوز ازدواج نکرده و با بالارفتن سن شانس باروری آنها رو به کاهش است، نیز می توانند با انجماد تخمک در آینده از آن استفاده کنند.

وی تاکید کرد: این اقدام برای زوج های نازایی که جنین اضافه دارند، زوج هایی که رحم آمادگی دریافت جنین ندارد و زوج هایی که درخواست تاخیر در فرزندآوری دارند، استفاده می شود.

عضو هیئت مدیره مرکز باروری و ناباروری اصفهان هشدار داد: باروری مانند میوه درخت است که اگر زود چیده شود، نارس و اگر دیر چیده شود نیز فاسد می شود. ازدواج و فرزنداوری باید در زمان خود انجام شود تا اوج شکوفایی جنین رخ دهد. همانطور که تحقیقات نشان می دهد با افزایش سن والدین، سلامت جنین را تحت تاثیر قرار می دهد.

نصر اصفهانی افزود: پیشنهاد ما به تمام زوج ها این است که قبل از بارداری مشاوره های مخصوص را انجام دهند تا سلامت خود و فرزند را تاحدی تضمین کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین