کد خبر: ۶۲۸۳۴۷
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷

شناسایی عاملان جاسازی قرص‌های مشکوک در کیک‌های خوراکی در دستور کار پلیس

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی در ارتباط با قرص‌های مشکوک در کیک‌های خوراکی گفت: این اقدام بیشتر شبیه به یک عملیات روانی از سوی دشمنان نظام و سناریوسازی به‌منظور سیاه‌نمایی مبنی برناکارآمدی در نظارت و ضربه زدن به صنایع داخلی کشور است.
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ صادق رضادوست اظهار داشت: ۱۳ آبان‌ماه سال‌جاری، تصاویری مربوط به جاسازی قرص در محصولات خوراکی بسته‌بندی شده (کیک‌های خوراکی در استان‌های کرمان، سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان و آذربایجان‌غربی) منتشر و به سرعت در فضای مجازی باز نشر و این امر موجب تشویش اذهان عمومی، نگرانی خانواده‌ها و جامعه شد و موضوع سریع از طریق سازمان‌های مربوطه مورد پیگیری قرار گرفت.

وی ادامه داد: این در حالی است که برابر ارزیابی‌های به‌دست آمده و اعلام آزمایشگاه مرکزی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا قرص‌های مکشوفه در کیک‌ها حالت سمی و ماده ممنوعه نداشته و از نوع هیوسین و هیدروکسی‌زین بوده که در بوفه‌های برخی مدارس و فروشگاه‌های نزدیک به آنها توزیع شده است.

شناسایی عاملان جاسازی قرص‌های مشکوک در کیک‌های خوراکی در دستور کار پلیس

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی تصریح کرد: تحقیقات نشان می‌دهد موضوع توزیع کیک‌های آلوده در کشور سوء‌استفاده دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی از موضوع پیش آمده و یک عملیات روانی و سناریوسازی به منظور سیاه‌نمایی مبنی برناکارآمدی در نظارت و ضربه زدن به صنایع داخلی کشور است.

سرهنگ رضادوست همچنین عنوان کرد: در فرایند تولید با توجه به اینکه اقلام خوراکی در دمای حرارتی بالا قرار می‌گیرند، بنابراین امکان قرار دادن قرص در چرخه مراحل تولید نمی‌توانست باشد و در صورت این کار قرص یا هر داروی دیگری با مواد خوراکی محلول گشته و قابل رویت نیست. از طرفی تاکنون هیچ‌گونه مورد مشکوکی دال بر آلوده بودن کیک‌ها در خط تولید مراکز تولیدی و کارخانجات بدست نیامده و شواهد و قرائن نشان دهنده دخالت عوامل انسانی در چرخه عرضه و توزیع است.

وی تاکید کرد: در این راستا نیروی انتظامی شناسایی عاملان و مسببان اتفاق پیش آمده در استان‌های کشور را با همکاری دستگاه قضائی و سایر سازمان‌های ذیربط در دستور کار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین