کد خبر: ۶۲۸۴۵۶
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲

بهنام محمودی: بازی تدارکاتی برای تیم ملی والیبال مهم است/ لیگ باید حرفه‌ای شود

کارشناس والیبال ایران گفت:‌ وجود بازی تدارکاتی برای تیم ملی ایران مهم است، اما کشورهای بزرگ دنیا در والیبال به دلیل برگزاری بازی‌های لیگشان حاضر نیستند الان بازی دوستانه برگزار کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

بهنام محمودی در گفت و گو با ایسنا، درباره شرایط فعلی والیبال ایران اظهار کرد: در حال حاضر اولویت اول والیبال ما باید صعود تیم ملی به بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو باشد، چرا که این صعود به والیبال ما در راستای رشد کیفیت لیگ، وارد شدن اسپانسرها و همه زمینه‌های دیگر کمک خواهد کرد. البته راهکارهای زیادی برای این کار وجود دارد که باید با بررسی دقیق بهترین آن‌ها را به کار گرفت.

او ادامه داد: اکنون داورزنی آمده و تصمیمایی هم گرفته شده که باید بیشتر زمان داد تا به نتیجه برسد. با این حال به نظرم می‌شد برای بازی‌های لیگ تصمیم بهتری گرفت، امیدوارم برای سال‌های بعد لیگ باکیفیت‌تری داشته باشیم چون باید اسپانسرهایی که در لیگ داخلی سرمایه گذاری می‌کنند نیز مد نظر قرار گرفته شوند. باید زمان برگزاری لیگ را کاشناسی کنیم و تقویم خود را با تقویم بین‌المللی یکی کنیم. اگر قرار بر این باشد که یکی دو بازیکن بگویند نمی‌توانند بازی کنند و ما برنامه‌ها را کنسل کنیم،‌ آن بازیکنان می‌توانند بازی نکنند.

بهنام محمودی: بازی تدارکاتی برای تیم ملی والیبال مهم است/ لیگ باید حرفه‌ای شود

کارشناس والیبال ایران ادامه داد: حداقل باید لیگ ما بلندمدت باشد تا در همه زمینه‌ها از جمله تبلیغاتی، عدم آسیب دیدگی بازیکنان به دلیل فشار زیاد بازی‌ها و جذب جوانان شرایط بهتری داشته باشیم. مطمئن باشید که اگر لیگ با کیفیتی داشته باشیم، تیم ملی قدرتمندتری هم خواهیم داشت.

او در مورد نبود بازی تدارکاتی برای تیم ملی والیبال نیز گفت: وجود بازی‌های تدارکاتی به اعتقاد من بسیار مهم است، اما باید ببینیم چه تیم‌هایی در این شرایطی که هستند با ما بازی می‌کنند. باید با تیم‌های اروپایی که بازیکنانشان در لیگشان هستند بازی کنیم تا دستاوردی برای تیم ملی ایران داشته باشد که با توجه به برگزاری بازی‌های لیگ این کشورها، ممکن نیست. باید با تیم‌هایی مثل روسیه و ایتالیا بازی کرد تا رشد کنیم، اما من فکر نمی‌کنم این اتفاق رخ دهد چون زمان لیگ آن‌ها با ما متفاوت است. اگر نمی‌شود با این تیم‌ها بازی کنیم، دو سه تیم اول ما در انتخابی المپیک رقبای راحتی هستند که باید با آن‌ها بازی تدارکاتی بازی کنیم. بازی‌های اول خیلی سخت نیست و باید برای بازی‌های پایانی آماده شویم.

محمودی با بیان اینکه نباید در حال حاضر به گذشته برگشت، توضیح داد: همانطور که همه می‌دانند بنده هم منتقد بودم و هم کاندیدا، اما اکنون اعتقاد دارم که در حال حاضر باید شرایطی ایجاد کرد تا تیم ملی نتیجه بگیرد و این مهم است. داورزنی، بهنام محمودی و ... مهم نیستند بلکه والیبال ما باید وارد المپیک شود چون کشور و مردم ما مهم هستند. باید رقابت‌ها را کنار بگذاریم و برای المپیکی شدن والیبال تلاش کنیم که بسیار اهمیت دارد.

کارشناس والیبال ایران در مورد اضافه شدن برادرش شهرام محمودی به تیم ملی به جای امیر غفور، ‌توضیح داد: همیشه می‌گویم که همه بازیکنان تیم ملی برای من عزیز هستند و با بنده هم مشورت می‌کنند. همیشه تلاش می‌کنم ملی‌پوشان آرامش کافی داشته باشند چون برادران و دوستان من هستند، حالا شهرام از نظر خونی هم به من نزدیک است. البته شاید در بیشتر مواقع بازیکنان دیگر حتی بیشتر از شهرام از من مشورت می‌گیرند. همیشه گفته‌ام که غفور و شهرام مکمل هم هستند و هر دو نفرات خوبی هستند. حتی یلی هم بازیکن آینده داری است، همه این نفرات باید در شرایط و جایگاه مخصوص خود استفاده شوند تا تیم ملی نتیجه بگیرد. مدتی شهرام مصدوم بود و امیر جای او را پر کرد، اکنون غفور مصدوم است و شهرام باید جای خالی او را پر کند. امیدوارم مصدومیت ستاره تیم ملی هر چه سریع‌تر برطرف شود تا به والیبال ایران خدمت کند.

محمودی در پایان گفت: وظیفه شهرام و سایر بازیکنان این است که با روحیه بالا مقابل حریفان حاضر شوند تا والیبال ایران به المپیک برسد. المپیک اهمیت بالایی دارد و ما همه زیر یک پرچم به نام ایران هستیم، امیدوارم شاهد موفقیت ملی‌پوشان باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین