محسن حاجی میرزایی روز چهارشنبه در نشست مدیران نواحی و مناطق آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در طرح رتبهبندی معلمان، نحوه قرار گرفتن آنها در رتبههای ۱ تا ۵ را برای بهرهمند شدن از مزایای طرح مشخص شده است، افزود: معلمان باید با دانش، تجربه و عملکرد متفاوت بتوانند از دریافتی متفاوتی بهره ببرند.
وی ادامه داد: یکی از پیشنیازهای افزایش کیفیت، پرداخت مزایا و پاداش به ازای کیفیت است و ما اگر بخواهیم کیفیت رشد پیدا کند باید بین رفتارها و کارهای کیفی و کارهای غیرکیفی تفاوت قائل شویم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بسیاری از مشکلات کنونی مربوط به امروز نیست و در سالهای گذشته مشکلات آموزش و پرورش حل نشده است، خاطرنشان کرد: ۲۵ سال است که ساماندهی نیروی انسانی در نظام تعلیم و تربیت دچار اشکال است.
وی با اعلام اینکه درسال های اخیر ۳۰ درصد نیروها به روش های غیر متعارف جذب آموزش و پرورش شده اند، تاکید کرد: این مسیر بسته شده و ثبات و آرامش در وضعیت نیروی انسانی این وزارتخانه برقرار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه بودجه این وزارتخانه در لایحه پیشنهادی سال ۱۳۹۹ معادل ۲۳ درصد افزایش دارد، گفت: برای رسیدن به اهداف آموزش و پرورش روشهای قدیمی و دست و پا گیر بایستی کنار گذاشته شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.
حاجی میرزایی با بیان اینکه آن چیزی که کم داریم فکر، خلاقیت و مسوولیت است، تاکید کرد: برای حل مسائل بایستی تمام ظرفیتها را به کار بست.
وی خاطرنشان کرد: اگر آموزش و پرورش در بطن جامعه باشد می توانیم به اهداف آرمانی خود دست یابیم.
حاجی میرزایی در نشستی با شهرداران منتخب مدارس آذربایجان شرقی هم گفت: تمامی شهرداران مدارس باید از ظرفیتهای موجود خود برای حل مسائل بهره ببرند.
وی خطاب به شهرداران مدارس افزود: برای اینکه بتوانید در مسئولیت خود موفق باشید بایست به مردم، خانواده و دانش آموزان توجه کنید تا بتوانید از استعدادها و توانایی آنها به نحو احسن استفاده کنید.
محسن حاجی میرزایی در سفر دو روزه خود به آذربایجان شرقی قرار است ضمن افتتاح چهار طرح و بازدید از مناطق زلزله زده در همایش مدیران کل نوسازی مدارس و اجلاس معاونین توسعه مدیریت و پشتیبانی استان ها شرکت کند.