کد خبر: ۶۲۸۶۳۷
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲

سازمان ملل: در ده گذشته ۱۰۰ هزار غیرنظامی در افغانستان کشته شده‌اند

تدامیچی یاماموتو، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور افغانستان روز پنجشنبه اعلام کرد که در درگیری‌های ۱۰ سال اخیر در افغانستان بیش از ۱۰۰ هزار غیرنظامی جانشان را از دست داده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

وی همچنین افزوده است که سهم قابل توجهی از قربانیان جنگ در افغانستان به غیرنظامیان اختصاص دارد.

سازمان ملل متحد جزئیاتی این آمار را اعلام نکرده اما این نهاد بین‌المللی از سال ۲۰۰۹ میلادی قربانیان غیرنظامی درگیری‌ها در این کشور را ثبت کرده است.

سازمان ملل: در ده گذشته ۱۰۰ هزار غیرنظامی در افغانستان کشته شده‌اند

سازمان ملل هر سه ماه گزارش‌های دقیقی درباره قربانیان غیرنظامی منتشر می‌کند. این نهاد بین‌المللی در گزارش ماه اکتبر سال جاری اعلام کرد که در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ تعداد قربانیان در درگیری‌های افغانستان با رکوردی کم سابقه همراه بوده است که طی آن هزار و ۱۱۷ غیرنظامی کشته و ۳ هزار و ۱۳۹ نفر زخمی شده‌اند.

ایالات متحده آمریکا و گروه طالبان بیش از یک سال است که در حال مذاکره برای دستیابی به توافقی برای صلح در افغانستان هستند تا از یک سو نیروهای آمریکایی از افغانستان خارج شوند و از سوی دیگر طالبان حملاتشان را در افغانستان متوقف کنند، مذاکراتی که تا کنون به نتیجه نرسیده است.

تدامیچی یاماموتو در بیانیه‌ای خود بار دیگر از تمام گروه‌های درگیر در افغانستان خواسته است تا با برداشتن گام‌های صادقانه و ملموس برای پایان دادن به جنگ در افغانستان تلاش کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین