کد خبر: ۶۲۸۶۸۵
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹

تکذیب شایعه تهدید رییس‌جمهور به استعفا

شایعه تهدید حسن روحانی، رییس‌جمهور به استعفا تکذیب شد.
آفتاب‌‌نیوز :

عضو هیات رئیسه مجلس در واکنش به شایعه تهدید رئیس جمهوری به استعفا در صورت رد شدن کلیات لایحه بودجه ۹۹ گفت: جریانی نانش در حاشیه‌سازی است و با مایوس کردن مردم می‌خواهند به برنامه‌های خود برسند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ «محمدعلی وکیلی» امروز (جمعه) در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا اظهار داشت: همواره مباحث کمیسیون تلفیق را پیگیری می‌کنم و در این چند روز نشیندم هیچ یک از نمایندگان به نقل از محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون رئیس جمهوری ، سخن از تهدید حسن روحانی به استعفا آن هم به دلیل رد کلیات لایحه بودجه سال ۹۹ به میان بیاورد.

تکذیب شایعه تهدید رییس‌جمهور به استعفا

وی با بیان اینکه کشور روزهای دشواری را طی می‌کند و به همین دلیل بیش از هر زمان دیگر برقراری آرامش در کشور نیاز داریم، ادامه داد: جالب است در این فضا جمعی که هویت‌شان هم برای مردم شناخته شده است سعی در ایجاد تنش و هیاهو آفرینی دارند. این جمع افراد فرصت‌طلبی هستند که نانشان در مایوس شدن مردم و حاشیه سازی است، فرصت‌طلبانی که ابایی از ایراد سخنان نادرست و ناحق ندارند و فقط می‌خواهند خودشان را تحمیل کنند.

محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه نیز در توئیتی نوشت: نمی‌دانم چرا برخی‌ها در داخل اصرار دارند که هدف ترامپ حتماً در سال آینده محقق خواهد شد! آیا نمایندگان مجلس چنین راحت مرعوب تهدیدهای تخیلی می‌شوند؟!

واکنش نوبخت به شایعه تهدید رییس‌جمهور به استعفا

جریانی به دنبال استعفای روحانی

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: ادعای تهدید آقای نوبخت به استعفای دولت در صورت عدم تصویب بودجه کذب محض است. آقای نوبخت مسائلی را توضیح دادند، اما به هیچ وجه نگفتند اگر این بودجه را تصویب نکنید دولت استعفا می‌دهد.

محمد کاظمی، نماینده ملایر و عضو کمیسیون تلفیق، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، با تکذیب این ادعا گفت: آقای نوبخت مسائلی را توضیح دادند، اما به هیچ وجه نگفتند اگر این بودجه را تصویب نکنید دولت استعفا می‌دهد. ادعای تهدید آقای نوبخت به استعفای دولت در صورت عدم تصویب بودجه کذب محض است.

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با انتقاد از انتشار جزئیات جلسات محرمانه کمیسیون تلفیق توضیح داد: آنچه آقای نوبخت در این جلسه مطرح کردند در واقع در جلسه محرمانه غیرعلنی کمیسیون تلفیق بود که همه خبرنگاران و کارکنان مجلس از جلسه به بیرون هدایت شدند. ما مجاز نیستیم در مورد آنچه آقای نوبخت در کمیسیون مطرح کردند چیزی بگوییم، تنها این ادعا را تکذیب می‌کنم.

کاظمی به تشریح جلسه کمیسیون تلفیق با نوبخت پرداخت و ادامه داد: زمانی که در بودجه مخالفان و موافقان بودجه صحبت کردند و دولت توضیح داد و زمان رأی‌گیری رسید، فضایی به وجود آمد که آقای نوبخت تشخیص دادند یکسری مسائل محرمانه را با اعضای کمیسیون در میان بگذارند. غیر از نمایندگان و آقای نوبخت سایر افراد از جلسه کمیسیون خارج شدند و آقای نوبخت مسائلی را مطرح کردند که محرمانه و سری است و نمی‌توانیم آن را بیان کنیم، اما در اظهارات آقای نوبخت به هیچ وجه بحث استعفای آقای روحانی در صورت رد لایحه بودجه مطرح نبود.

کاظمی در مورد هدف مطرح‌کنندگان چنین ادعایی گفت: ممکن است یک جمعیت و یک جریان فکری به دنبال استعفای آقای روحانی باشند، اما این موضوع را آقای نوبخت مطرح نکردند.

«نصرالله پژمان‌فر» دیروز (پنجشنبه) در گفت و گویی مدعی شد که در جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه با کمیسیون تلفیق، نوبخت نمایندگان را به استعفای رئیس جمهوری در صورت تصویب نشدن کلیات لایحه بودجه تهدید کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین