کد خبر: ۶۲۸۷۵۷
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳

بهترین فرصت‌های شغلی در انتظار برنامه‌نویسان جاوا

در مجموع تمام موقعیت‌های شغلی مرتبط با برنامه نویسی از آینده‌ی بسیار خوبی برخوردار هستند. به عنوان یک برنامه نویس، اگر بتوانید در این زمینه مهارت‌های تخصصی بالایی کسب کنید، محدودیتی در کارتان نخواهید داشت.
آفتاب‌‌نیوز :

با داغ شدن بازار استارتاپ‌ها در عرصه‌ی فناوری و تکنولوژی، شاهد قدرت گرفتن نسل جدیدی از مشاغل و کسب و کار‌ها هستیم. در این میان می‌توان به مشاغل مختلف برنامه نویسی همچون برنامه نویسی اندروید، PHP، جاوا و... اشاره کرد. در گذشته بازار کار زیادی برای این شغل‌ها (به ویژه در ایران) وجود نداشت. اما اکنون تقاضا برای استخدام در این فرصت‌های شغلی به شدت افزایش یافته است.

معمولا شرکت‌های برنامه‌نویسی در آگهی‌های جذب نیرو، زبان برنامه‌نویسی مورد نیازشان را مشخص می‌کنند. در چنین شرکت‌هایی، از برنامه‌نویسی برای یک سایت گرفته تا برنامه‌نویسی برای اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزار‌های کاربردی، در هر بخش یک فرد با تخصص جداگانه استخدام می‌شود. میزان حقوق این افراد نیز متغیر می‌باشد و از حقوق وزارت کار تا سینیور‌های ۱۰ ساله را شامل می‌شود. در مجموع تمام موقعیت‌های شغلی مرتبط با برنامه نویسی از آینده‌ی بسیار خوبی برخوردار هستند. به عنوان یک برنامه نویس، اگر بتوانید در این زمینه مهارت‌های تخصصی بالایی کسب کنید، محدودیتی در کارتان نخواهید داشت.

بهترین فرصت‌های شغلی در انتظار برنامه نویسان جاوا

همانطور که گفتیم، یکی از زبان‌های برنامه نویسی که طی سال‌های اخیر با افزایش درخواست برای استخدام همراه بوده زبان جاوا است. به لطف سیستم‌عامل‌های اندروید، Java در صدر لیست زبان‌های پرطرفدار برای یادگیری تبدیل شده است. برای توسعه‌ی برنامه‌های اندروید با حداقل پیچیدگی ممکن، باید از زبان Java استفاده کنید. اما کاربرد این زبان محبوب تنها به همین یک مورد ختم نمی‌شود. از این زبان برنامه نویسی قدرتمند در بانک‌ها، دستگاه‌های خودپرداز، کنسول‌های بازی، نرم‌افزار‌های مالی، رباتیک و... استفاده می‌شود. به همین دلیل در بین آگهی‌های شغلی سایت‌های کاریابی، استخدام برنامه نویس جاوا بسیار به چشم می‌خورد.

حوزه‌های شغلی متنوع برنامه نویسان جاوا

یک تصور اشتباه در مورد جاوا این است که در ایران تقاضای کار و درآمد پایینی دارد. پس کاربرد و کارایی خاصی هم جز پیش‌نیاز بودن برای اندروید ندارد. اما باید بگوییم یادگیری زبان جاوا برای علاقه‌مندان آن مزایایی فراتر از این‌ها فراهم خواهد آورد. تسلط بر این زبان شی‌گرا و قاعده‌مند، فراگیری زبان‌های دیگر همچون روبی، پایتون و C# را بسیار ساده‌تر خواهد نمود. صد البته که هر کدام از این زبان‌ها هم به نوبه‌ی خود از بازار کار خوبی برخوردار هستند. از طرفی، برنامه‌نویسان با حرفه‌ای شدن در جاوا و ساخت برنامه‌های کاربردی در دنیای واقعی، قطعا به فرصت‌های شغلی ایده‌آل دست خواهند یافت.

یکی از زمینه‌های شغلی برای برنامه‌نویسان جاوا، فعالیت به عنوان «توسعه‌دهنده‌ی بک‌اند» می‌باشد. در این موقعیت شغلی علاوه بر دانش پلتفرم core Java باید در مباحث مربوط به back-end نیز تخصص داشته باشید. همچنین در این مورد، آشنایی با مفاهیم پایگاه داده و تسلط نسبی بر Spring Framework و Spring Boot نیاز است.

برای توسعه‌دهندگان اَبَرداده‌ها که در کار با مجموعه داده‌های بزرگ تخصص دارند، تسلط بر زبان‌های برنامه‌نویسی پایتون، جاوا و اسکالا، ضروری است.

برای توسعه‌ی سیستم‌های Embedded از روتر‌ها (Routers) گرفته تا ابزار‌های بازی و سرگرمی، از زبان جاوا استفاده می‌شود. با توجه به رشد روز افزون این سیستم‌ها می‌توان آینده‌ی روشنی برای جاوا در این زمینه پیش‌بینی نمود.

استخدام برنامه‌نویسان جاوا در مراکز معتبر

با نگاهی به آگهی‌های شغلی یک سامانه کاریابی، متوجه خواهید شد که شرکت‌های پیشرو در کشور نیازمند افراد متخصص جهت انجام پروژه‌های جذاب و قدرتمند خود هستند. افرادی که به خوبی از پس وظایفشان برمی‌آیند و جایگاه خود را می‌شناسند، با اقبال خوبی از جانب این کمپانی‌ها مواجه هستند. برای مثال درخواست‌های استخدام دیجی کالا در زمینه‌ی تولید نرم‌افزار، با دعوت از برنامه نویسان مستعد همراه می‌باشد.

حال اگر به عنوان یک برنامه‌نویس حرفه‌ای جاوا، کار در شرکت را انتخاب کرده‌اید، بهتر است در چنین مراکز معتبری مشغول فعالیت شوید. این سازمان‌ها برای تمام مهارت‌های شما ارزش قائل هستند که در آن‌ها باتوجه به توانایی‌هایتان درآمد کسب می‌کنید. همچنین، تعامل با یک تیم قدرتمند در این شرکت‌ها به تجارب شما می‌افزاید و امکان پیشرفت شما را فراهم می‌آورد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین