کد خبر: ۶۲۸۸۱۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
راهپیمایی مسالمت‌آمیز حق مردم است

رئیس فراکسیون امید مجلس: درباره تعداد جانباختگان حوادث اخیر ابهاماتی وجود دارد/ نیروی انتظامی مسئولیت بخشی از کشته‌شدگان آبان را بر عهده گرفته است

جلال میرزایی، رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید، با تاکید بر اینکه نخبگان جامعه یا کسانی که اهداف خاصی دارند دنبال تعداد کشته‌های حوادث آبان‌ماه هستند گفت: رسانه‌های خارجی با اعلام آمارهای ضدونقیض کشته‌شدگان حوادث آبان‌ماه در پی این هستند که جنگ روانی راه بیندازند و مسئولان داخلی را وا دارند تا در این‌ باره واکنش نشان دهند. اما عده‌ای در داخل هم به دنبال حقوق شهروندی هستند.
رئیس فراکسیون امید مجلس: درباره تعداد جانباختگان حوادث اخیر ابهاماتی وجود دارد/ نیروی انتظامی مسئولیت بخشی از کشته‌شدگان آبان را بر عهده گرفته است
آفتاب‌‌نیوز :

جلال میرزایی، رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس درباره عدم اعلام رسمی آمار کشته‌شدگان حوادث آبان‌ماه از سوی مسئولان داخلی گفت: رسانه‌های خارجی آمارهای متناقضی از کشته‌شدگان معترض در جریانات آبان‌ماه اعلام می‌کنند تا مسئولان مربوطه کشورمان را مجبور به واکنش نشان دادن کنند.

نماینده ایلام در مجلس ادامه داد: چند روز گذشته بی‌بی‌سی فارسی گزارشی پخش کرد مبنی بر اینکه یکی از سازمان‌های بین‌المللی آمار دقیق کشته‌شدگان اعتراضات آبان در ایران را 304 نفر اعلام کرده است. در گزارشی دیگر، رویترز تعداد کشته‌شدگان این حوادث را 1500 نفر اعلام کرد. رسانه‌های خارجی علاوه بر اعلام آمارهای متناقض به منظور راه‌اندازی جنگ و عملیات روانی، قصد دارند مسئولان ما را مجبور به نشان دادن واکنش کنند. بنابراین باید بررسی کرد در مواجهه با این اخبار متناقض که منتشر می‌شود چه واکنشی باید نشان داد.

راهپیمایی مسالمت‌آمیز حق مردم است، اما تخریب اموال پذیرفته نیست

عضو فراکسیون امید مجلس توضیح داد: در آبان‌ماه حوادث و نارضایتی‌های گسترده‌ای در پی افزایش قیمت بنزین در کشور رخ داد که هیچ یک از مقامات و مسئولان به دنبال کتمان این حقیقت نیستند و همگی به این امر اذعان دارند. ضمن اینکه راهپیمایی مسالمت‌آمیز حق مردم است، اما تخریب اموال عمومی را کسی تایید نمی‌کند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم با اشاره به اینکه «اذعان به نارضایتی مردم و اینکه اعتراض حق‌شان است از جمله برنامه‌های دولت و حاکمیت به شمار می‌رود» گفت: حاکمیت این حق را برای مردم به رسمیت می‌شناسد، ولی خشونت و تخریب اموال عمومی به هیچ وجه مورد پذیرش نیست و از نظر همه محکوم و مذموم است.

میرزایی خاطرنشان کرد: دولت قبول دارد که برخی از معترضان در این حوادث کشته، گروهی زخمی و تعدادی بازداشت شده‌اند. ولی درباره تعداد کشته‌ها ابهاماتی وجود دارد. البته در مورد کشته‌شدگان نه به صورت یک گزارش مستند، بلکه در قالب اظهارنظراتی از سوی دستگاه قضایی و برخی مراکز مسئول صحبت‌هایی مطرح شده است ولی درباره تعداد و چگونگی کشته شدن این افراد ابهاماتی در میان است.

نیروی انتظامی مسئولیت بخشی از کشته‌شدگان آبان را بر عهده گرفته است

میرزایی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی مسئولیت بخشی از کشته‌شدگان حوادث آبان را بر عهده گرفته است افزود: مسئولیت تعدادی از کشته‌شدگان را نیروی انتظامی پذیرفته است در این باره نیاز داریم گزارشی شفافی از تعداد کشته‌ها و نحوه کشته شدن‌شان ارائه شود.

قرار نیست هر تحصن و اعتراضی به خشونت کشیده شود

نماینده مردم ایلام در مجلس ادامه داد: اگر نیروی انتظامی کوتاهی کرده است صراحتاً بیان کند تا از تکرار این اتفاقات پیشگیری شود. قرار نیست هر تحصن و اعتراضی به خشونت کشیده شود.

او اضافه کرد: اگر مقابله دقیق و هوشمندانه نداشته باشیم، هر بار این اعتراضات به چالشی برای نظام تبدیل خواهد شد. پس باید آسیب‌شناسی شود که دستگاه امنیتی و انتظامی ما چه چیزی برای تجهیز و مواجهه کم‌هزینه با این اتفاقات نیاز دارد.

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس در پاسخ اینکه چرا مسئولان مربوطه آمار دقیق و رسمی کشته‌شدگان این حوادث را در راستای جلوگیری از شایعه‌سازی‌ها اعلام نمی‌کند گفت: مردم عادی دنبال آمار و تعداد کشته‌شدگان نیستند، برخی نخبگان و افرادی که دغدغه مردم را دارند و فعالان سیاسی خواهان باز شدن این موضوع هستند و می‌خواهند علل و چگونگی کشته شدن معترضان را بدانند.

میرزایی تاکید کرد: کسانی که دنبال این موضوع هستند اهداف خاصی را دنبال می‌کنند ولی پیگیری‌کنندگان داخلی دنبال حقوق شهروندی هستند. به نظرم باید یک بازنگری در عملکرد نیروهای انتظامی صورت گیرد تا برای مواجهه با این شرایط با هزینه کمتری آمادگی لازم ایجاد شود.

این نوع مدیریت‌ها پرهزینه است و باید اصلاح شود

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس در پایان گفت: این نوع مدیریت‌ها پرهزینه است و از این منظر باید ورود کنیم و بهترین کسانی که می‌توانند این اتفاقات را تشریح کنند دادستان کل کشور، فرمانده نیروی انتظامی و مسئولان امنیتی هستند که باید به مجلس بیایند و برای نمایندگان توضیح دهند چه اتفاقاتی افتاده است، چه میزان کشته و زخمی داشته‌ایم و این کشته‌ها که برخی از آنها شیوه کشته شدن‌شان مشکوک است، چه تعداد توسط عوامل انتظامی و چه تعداد مشکوک کشته شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
0
18
ادرس غلط دادن برای کسانی خوب است که پلاک خانه خویش را در انتهای کوچه فراموش کرده باشند !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
0
19
اصلاح طلب نه فرصت طلب.اصولگرا نه منفعت گرا
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
0
20
حقا که اصلاح طلبی و ازت انتظاری بیشتر نیست
کل تخریب هایی که مردم معترض کردن هزینه اش یک هزارم اختلاس هایی که شده و سرپوش گذاشته شده نیست
شما دلسوز بیت المال نیستید
شما دنبال رای و جناح خودتونید
مشهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
2
20
هنوز زود... یک چندسالی مثل وقایع قبلی صبر بایدت... یک وقت ازاینکه به این زودی به اشتباه فاحشتان اعتراف میکنید. خجالت نکشید...
حمیدرضا-Mosafer
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
0
6
الکی گردن نخبگان نندازید!
من کی دنبال آمار کشته شدگان بودم!؟
من دنبال آمار زنده ها هستم، که متاسفانه تا اینجا هیچ نتیجه‌ای نگرفتم :(
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
1
5
یعنی نیروی انتظامی مردم را کشنه ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین