کد خبر: ۶۲۸۸۴۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷

واکنش همتی به منتقدان بودجه ۹۹/ نگران تورم نباشید

رئیس کل بانک مرکزی از سیاستهای جدید این بانک برای کنترل تورم خبر داد و اعلام کرد: بانک مرکزی،ضمن استمرار مدیریت اضافه برداشت بانکها،با بکارگیری عملیات بازار باز،تلاش ‌می کند تا نرخ سود بازار بین بانکی را به گونه ای مدیریت نمایدکه نرخ تورم کاهشی باشد.
واکنش همتی به منتقدان بودجه ۹۹/ نگران تورم نباشید
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالناصر همتی در تازه‌ترین یادداشت اینستاگرامی نوشت: " این روزها،با استناد به لایحه بودجه ۹۹،فضای تبلیغاتی مملو از مطالب و شایعات درمورد بانکها ، روند تورم ، نرخ ارز ... می باشد. این فضاسازی ها، بطورمرتب و روزانه امنیت روانی اقتصاد کشور را نشانه گرفته است.

فارغ از اهداف گویندگان اینگونه مطالب، واقعیت این است که در اوج تحریم و فشار حداکثری و علیرغم تأثیرمقطعی اصلاح قیمت بنزین برشاخص تورم، بانک مرکزی تدابیر لازم را برای تداوم کنترل و مهار تورم انجام داده است. برای سال آینده، ازجمله مهمترین برنامه ها، مجوزهایی است که در لایحه بودجه ۹۹ آمده است و به این ترتیب خرید و فروش اوراق خزانه نقش کلیدی در کنترل نقدینگی و سیاست پولی پیدا کرده است.

در این راستا، بانک مرکزی، ضمن استمرار مدیریت موفق اضافه برداشت بانکها، با بکارگیری عملیات بازار باز، تلاش خواهد کرد تا نرخ سود بازار بین بانکی را به گونه ای مدیریت نماید که نرخ تورم درمدار کاهشی مورد نظر قرار بگیرد. بانکها باید، خود را با شرایط جدید سیاست پولی تطبیق داده و ترازنامه خودشان را نیز بر مبنای آن سامان بدهند.

اثرات این برنامه ها، خود را در کنترل تورم و رونق بخش غیر نفتی نشان خواهد داد .مردم عزیز اطمینان داشته باشند که علیرغم همه سختی های این‌روزهای اقتصاد کشور و ناملایمات یکماه اخیر ، بانک مرکزی، اقدامات ثبات ساز خود را با قدرت ادامه خواهد داد و هدف اصلی،که همان کنترل و کاهش نرخ تورم و تقویت رشد اقتصادی است، به یاری خدا و یاری مردم تحقق می یابد."

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
0
3
نگران نباشیم؟؟ جان من؟؟؟ باشه خوب حالا که شما میگی لابد راست میگی دیگه.
فقط نکته ای که به ذهن من میرسه اینه که با این بودجه و درآمدهای نظام در سال آینده، بعیده که بشه حقوق و سهمیه گوشت و مرغ و برنج و روغن بسیجیان و نیروهای گازانبری را داد، و اینا به شاخص فلاکت و فقر مثل مردم عادی عادت ندارند و خلاصه به نظرم باید نگران اینها باشید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
0
0
آخی راحت شدیم. با صحبتهای این مسئولو دیگر مسئولان فداکار کشورمان حالا دیگه مطمئنم سال بعد همه چیز خوبه. آفرین بر این دلاور مردان غیور که تنها با گفتن چند کلمه کشورمان را به بالاترین درجات رفاه و آرامش در سطح دنیا میرسونن به طوری که همه مردم دنیا در آرزوی چنین هستن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین