کد خبر: ۶۲۹۳۷۷
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵

برای سلامتی قلبمان باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟

براساس اطلاعات منتشر شده توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، بیماری قلبی عامل اصلی مرگ و میر در آمریکایی‌ها محسوب می‌شود.
برای سلامتی قلبمان باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟
آفتاب‌‌نیوز :

سایر عوامل خطرزا شامل دیابت، چاقی، عدم تحرک جسمی، رژیم غذایی ضعیف و مصرف زیاد الکل است. اما روش‌های زیادی برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی وجود دارد. در اینجا چند روش برتر برای مراقبت از قلب و حفظ سلامت قلب و عروق وجود دارد.

سیگار کشیدن را ترک کن

مطابق اطلاعاتی که در دانشگاه هاروارد مورد بحث قرار گرفته است، استعمال دخانیات، چه به شکل سیگار چه به شکل قلیان تاثیری بسیار مخرب در سلامت قلب و عروق دارد که این موضوع برای ریه‌های شما نیز خطرناک است. به عنوان یکی از عادت‌های مضر که به بیماری‌های قلبی منجر می‌شود، استعمال دخانیات باعث تغییر در عملکرد سلول‌ها و بافت‌ها و در نتیجه شریان‌های آسیب دیده می‌شود. اگر سیگار می‌کشید، ترک کردن بهترین کاری است که می‌توانید برای سلامتی خود به ویژه برای سلامت قلب و عروق خود انجام دهید.

وزن اضافی را کاهش دهید

طبق مقاله‌ای که توسط کلینیک مایو انجام شده است، اضافه وزن به خصوص با چربی اضافی در شکم، فشار زیادی را بر قلب شما می‌گذارد. وزن اضافی همچنین می‌تواند فشار خون، قند خون و کلسترول خون را افزایش دهد در حالی که شما را در معرض خطر دیابت قرار می‌دهد. برای مقابله با این شرایط و بهبود سلامت قلب خود با ورزش منظم و خوردن کالری کمتر وزنتان را کاهش دهید.

به اندازه کافی خوابیدن

کلینیک مایو توصیه می‌کند بزرگسالان هر شب هفت تا نه ساعت خواب داشته باشند. در غیر این صورت، شما در معرض خطر بیشتر دیابت، افسردگی، چاقی، فشار خون بالا و حمله قلبی قرار می‌گیرید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین