کد خبر: ۶۲۹۳۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵

ملخ‌ها هفته آینده وارد ایران می‌شوند

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور گفت: باتوجه به وزش باد از سمت جنوب خلیج فارس در هفته آینده شاهد هجوم دسته جمعی ملخ‌های صحرایی از ناحیه عمان، هندوستان وپاکستان به کشور هستیم.
آفتاب‌‌نیوز :

علیمراد سرافرازی روز سه شنبه در بازدید وسرکشی از زمین‌های آلوده به ملخ صحرایی در سیریک افزود: هم‌اکنون استان‌های هرمزگان، سیستان وبلوچستان و جنوب کرمان مورد هجوم دسته‌های ملخ صحرایی هستند.

وی بیان داشت: بیشترین کانون بحران ملخ‌های صحرایی درهرمزگان و بویژه شهرستان سیریک است که مبارزه با این حشرات مزاحم همجنان ادامه دارد.

ملخ‌ها هفته آینده وارد ایران می‌شوند

۳۲۰۰ هزارهکتار از زمین‌های کشاورزی سیریک سم پاشی شد

مدیرجهادکشاورزی سیریک نیز گفت: سم پاشی و مبارزه شیمیایی با ملخ‌های صحرایی در سطح بیش از۳ هزار و ۲۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان صورت گرفته است.

عون نکویی افزود: عملیات ردیابی مبارزه با دسته‌ ملخ‌های صحرایی از آبان‌ماه امسال درسطح ۸۵ هزار هکتار از زمین‌های سیریک درحال انجام است و بلافاصله با تشکیل اکیپ‌های ثابت و سیار عملیات مبارزه شیمیایی نیز آغاز شد.

وی بیان داشت: درحال حاضر نیز ۶ اکیپ ثابت و سیار و یک فروند بالگرد، عملیات مبارزه شیمیایی با ملخ‌های صحرایی در سیریک را انجام می‌دهند.

مدیرجهادکشاورزی سیریک یادآورشد: درحال حاضر بیشترین کانون‌ هجوم ملخ‌های صحرایی در زمین‌های کشاورزی، باغی و بیابانی روستاهای کنارجو، شهیدمردان، پالور، گچینه، روتان، بمانی، لبنی، زیارت بزرگ، زیارت حسن آباد، گز، مستو، مغ کنار، سرزه، مهمانی، گوجگ، پاراف، سرارو، همزانگ، زمین ملا، دودر، بنداران، کناردان، میشی و میاندار است.

سال گذشته مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۷۵۰ هزار هکتار از ۹ استان جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، بوشهر، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام و خراسان جنوبی عملیاتی شده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
0
0
رفتن سفارت درخواست ویزا دادن که اینقدر دقیق اطلاع دارید؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین