کد خبر: ۶۲۹۴۴۱
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
آرش خوشخو:

جای خالی سعید آقاخانی در بین نامزدهای جشن انجمن منتقدان

آرش خوشخو نتیجه انتخاب‌ها در جشن انجمن منتقدان را به دیگر جشن‌ها و جشنواره‌ها نزدیک دانست و دلیل این اتفاق را در اقلیت بودن عضویت کارشناسان در انجمن نویسندگان و منتقدان سینما ارزیابی کرد.
جای خالی سعید آقاخانی در بین نامزدهای جشن انجمن منتقدان
آفتاب‌‌نیوز :

آرش خوشخو، منتقد سینما و تلویزیون،  اظهار داشت: در بافت انجمن منتقدان یک دستی وجود ندارد و ما با مجموعه‌ای از منتقدان روبرو نیستیم که انتظار داشته باشیم نتیجه انتخاب‌هایشان بسیار کارشناسانه باشد. در جشن انجمن منتقدان تمام افرادی که در این انجمن عضو هستند حضور دارند و اگر نگاهی به اعضای این انجمن داشته باشیم، می‌بینیم که همه منتقد نیستند و بعضاً حتی نام افرادی که برای دریافت کارت جشنواره چند بار مطالبی در نشریات نوشته‌اند نیز به چشم می‌خورد.

خوشخو تصریح کرد: در جشن انجمن منتقدان و نویسندگان انتظار می‌رود که نتایج بسیار متفاوت و کارشناسانه باشد اما همانطور که می‌بینیم نتایج تابع جشن خانه سینما یا جشنواره فیلم فجر است. کارشناسان در انجمن منتقدان در اقلیت هستند و از آنجا که همه اعضا حق رأی دارند نباید انتظار چندانی از این جشن داشته باشیم.

او افزود: برای من غیبت سعید آقاخانی برای بازی در فیلم سینمایی «قسم» در بین نامزدهای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد بسیار عجیب بود. سعید آقاخانی یکی از بهترین بازی‌های نقش مکمل را در سال‌های اخیر ایفا کرده است. تک گویی آقاخانی در اتوبوس بسیار درخشان است که فکر می‌کنم هر کارشناسی می‌تواند متوجه این بازی بسیار خوب باشد.

این منتقد در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: همانطور که گفتم در همه جای دنیا خاص‌ترین انتخاب‌ها از سوی انجمن منتقدان صورت می‌گیرد. به انتخاب انجمن منتقدان در فصل جوایز کشورهای اروپایی و آمریکا توجه کنید، آنها تابع دیگر جشن‌ها و جشنواره‌ها نیستند و اگر ما هم می‌خواهیم به نتیجه مطلوبی در انتخاب‌ها برسیم باید در عضویت اعضای انجمن منتقدان و نویسندگان مکانیزمی در نظر بگیریم که افراد کارشناس بتوانند اظهار نظر کنند. اگر امروز انجمن منتقدان در جریان سینمای کشور تأثیرگذار نیستند به دلیل ساختار این انجمن است که باید فیلترهای بسیاری برای عضویت‌پذیری در نظر بگیرد تا شاهد باشیم که انتخاب‌ها واقعاً کارشناسانه است.

خوشخو در پایان گفت: نحوه عضویت در دیگر انجمن‌های سینمایی، حرفه‌ای و صنفی است به طوری که یک فیلمبردار با مشخصه‌های حرفه‌ای وارد انجمن فیلمبرداران می‌شود اما در انجمن منتقدان نیاز به یک نگاه کارشناسی است که ایجاد فضایی کاملاً حرفه‌ای و کارشناسانه کار بسیار دشواری است و فیلترهای بسیاری را باید برای آن در نظر گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین