کد خبر: ۶۲۹۴۶۱
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰

مرکل شهروندان آلمان را به شهامت، اعتماد به نفس و نواندیشی فراخواند

صدراعظم آلمان در پیام خود به مناسبت آغاز سال ۲۰۲۰ شهروندان کشورش را به شهامت، اعتماد به نفس و نواندیشی فراخواند. او تغییرات اقلیمی، دیجیتالیزه شدن و مهاجرت را چالش‌های مهم دولت و ملت آلمان دانست.
آفتاب‌‌نیوز :

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در پیام سال نو خود گفت که سال ۲۰۲۰ می‌تواند سال خوبی باشد. او تاکید کرد "اگر بخواهیم با قاطعیت درگیر چیزهای جدید شویم، تغییرات بهتر می‌توانند امکانپذیر شوند."

به استثنای پیام‌های سال نو معمولا آنگلا مرکل سخنرانی یا پیام تلویزیونی ندارد اما پیام سال نو صدراعظم در بهترین ساعت روز از شبکه‌های تلویزیونی آلمان پخش می‌شود و همواره بیشترین مخاطب را در میان شهروندان این کشور دارد.

مرکل شهروندان آلمان را به شهامت، اعتماد به نفس و نواندیشی فراخواند

به گزارش‌ دویچه‌وله، مرکل امسال برای پانزدهمین بار پیام می‌فرستد و این آخرین پیام صدراعظم ۶۵ ساله نیست. سال دیگر نیز او صدر اعظم آلمان است اما اعلام کرده که در انتخابات بعدی آلمان در ۲۰۲۱ شرکت نخواهد کرد.

پیام امسال مرکل شباهت‌هایی با پیام او در سال ۲۰۰۵ دارد که نخستین سال تصدی رهبری دولت آلمان بود. او در آن سال نیز به شهروندان کشورش هشدار داده بود آلمان بیش از هر زمان دیگر به "شجاعت برای تجدیدنظر" و "عزم برای اقدامی سریع‌تر" نیاز دارد.

صدراعظم آلمان در پیام امسال خود از سه چالش مهم در برابر دولت و ملت آلمان سخن گفت: "دیجیتالیزه شدن زندگی کاری در آلمان، مبارزه با عوامل مهاجرت از قاره آفریقا و تغییرات اقلیمی". مرکل گفت از آنجا که همه این چالش‌ها توسط انسان‌ ایجاد شده، "ما نیز ناگزیریم هر آنچه را که از دست انسان‌ها برآید برای مقابله با این چالش‌های بشری انجام دهیم".

مرکل گفت که به عنوان صدراعظم برای بهبود تغییرات اقلیمی بیشترین تلاش را خواهد کرد. او در ارتباط با دیجیتالیزه شدن هم تاکید کرد که فن‌آوری‌های دیجیتالی باید در خدمت انسان‌ باشد.

صدراعظم مرکل در پیام امسال خود به وحدت دو آلمان هم اشاره کرد که در سال ۲۰۲۰ سی‌امین سالگرد این رویداد تاریخی جشن گرفته خواهد شد.

مرکل که خود در آلمان شرقی به دنیا آمده و بزرگ شده، وحدت دو آلمان را ستود و گفت که این وحدت دستاوردهای عالی داشته اما هنوز کارهای زیادی باید انجام بگیرد.

مرکل در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به قطبی شدن جامعه و پیامدهای آن به سیاستمداران قول داد "آنها را در مقابل نفرت پراکنی، خصومت و خشونت، نژادپرستی و یهودی‌ستیزی محافظت کند". مرکل تاکید کرد که این "وظیفه دولت" است که از سیاستمداران دفاع کند.

آنگلا مرکل در پایان پیام سال نو خود گفت: آلمان در سال ۲۰۲۰ ریاست شورای اتحادیه اروپا را برعهده می‌گیرد و قصد دارد در این دوره اجلاس مشترک اتحادیه اروپا با چین و نشست با کشورهای آفریقایی را برگزار کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین