کد خبر: ۶۲۹۵۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۸

حامیان حشد الشعبی از مقابل سفارت آمریکا خارج شده‌اند/ فعالیت‌های کنسولی آمریکا متوقف شد

ارتش عراق اعلام کرد، تمامی اعضا و حامیان حشد الشعبی محوطه بیرونی سفارت آمریکا در بغداد را تخیله کرده‌اند و سفارت آمریکا در بغداد نیز تایید کرد که تمامی فعالیت‌های کنسولی تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :

ارتش عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: تمامی معترضان مقابل سفارت را تخلیه کرده، چادرها را برچیده و نیروهای امنیتی به طور کامل امنیت محوطه سفارت آمریکا در بغداد را تامین کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اعضا و هواداران حشد الشعبی که علیه حملات هوایی آمریکا در عراق اعتراض کرده بودند، امروز (چهارشنبه) خروج از محیط سفارت این کشور در بغداد را آغاز کرده‌ و به طور کامل از مقابل سفارت خارج شده اند.

حامیان حشد الشعبی از مقابل سفارت آمریکا خارج شده‌اند/فعالیت‌های کنسولی آمریکا متوقف شد

اگرچه این خروج از سوی اعضا و هواداران حشد الشعبی در عراق آغاز شده اما برخی از حامیانشان هنوز در محوطه سفارت آمریکا باقی مانده‌اند.

تا چهارشنبه بعدازظهر بسیاری از این اعضا و هواداران حشد الشعبی محوطه مقابل سفارت آمریکا را ترک کرده و کمپی اعتراضی در مقابل یک هتل در نزدیکی سفارت ایجاد کرده‌اند.

یک گروه کوچک از اعضا و هواداران حشد الشعبی اما هنوز در محوطه سفارت آمریکا در بغداد هستند و گفته‌اند، تا زمانیکه نیروهای آمریکایی از عراق اخراج نشوند، دست از اعتراض برنمی‌دارند و محوطه سفارت را ترک نمی‌کنند.

تحصن امروز در پی حمله و آتش زدن دو درب سفارت و برج‌های مراقبت آن در روز سه‌شنبه بود. تحصن کنندگان قصد برگزاری تحصن نامحدود داشتند و در اطراف سفارت آمریکا چادرهایی‌ را برپا کرده‌ و گفته بودند، به تحصن خود ادامه می‌دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
0
0
میادین نفتی پارس جنوبی را داشته باشید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین