کد خبر: ۶۳۰۰۳۰
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹

وداع هادی العامری با سردار؛ بر سر عهد هستیم و بهای خون تو اخراج کامل آمریکاست

نایب رئیس جدید الحشد الشعبی عراق که جایگزین شهید «ابومهدی المهندس» شد، در وداع با پیکر سردار قاسم سلیمانی، ضمن یادآوری «عهد» خود، اعلام کرد که بهای خون سردار، اخراج کامل آمریکا از عراق خواهد بود.
وداع هادی العامری با سردار؛ بر سر عهد هستیم و بهای خون تو اخراج کامل آمریکاست
آفتاب‌‌نیوز :

مراسم تشییع پیکر سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی و سایر شهدای حمله بامداد جمعه آمریکا به جاده فرودگاه بغداد، صبح امروز در بغداد پایتخت عراق برگزار شد.

هادی العامری رئیس ائتلاف سیاسی «الفتح» و نایب رئیس جدید الحشد الشعبی در وداع حزن‌انگیزی با پیکر سردار سلیمانی اعلام کرد که راه او را ادامه خواهد داد و بر سر عهدی که با او داشته می‌ماند و بهای خون سردار را اخراج کامل نظامیان آمریکا از عراق اعلام کرد.

العامری گفت خطاب به پیکر سردار سلیمانی گفت: راهت را ادامه می‌دهیم و دور نخواهیم شد. تا اینکه یکی از دو امر گرانبها برای ما رخ دهد یا شهادت یا پیروزی.

به تو اطمینان می‌دهم که با عهدی که بستیم می‌مانیم و این راه را ادامه می‌دهیم؛ راه حسین [ع] راهی پر از خطر، راه صالحین، مومنان، شهید صدر اول و دوم و شهید حکیم و هر آنکه در این راه قدم گذاشت.

هادی العامری ادامه داد: «ابدا تردید نخواهیم کرد و از این راه دور نخواهیم شد و به هیچ فشاری تن نخواهیم داد. آرزوی شهادت شما، محقق شد و از خدا می‌خواهیم که خدا ما را هم در این راه توفیق دهد. به تو اطمینان می‌دهم که خروج همیشگی نیروهای آمریکایی از عراق بهای خون پاک تو باشد و حاکمیت ملی کاملا محقق شود مطمئن باش برادر عزیز و رفیقی که بیش از سی سال بیش از چهل سال در این راه با هم بودیم. تو شهید بزرگ اسلام هستی و این ارزوی تو سرانجام محقق شد . ابامهدی روز قیامت ما را شفاعت کن».

پیکر سردار سلیمانی و شهدای دیگر امروز پس از تشییع در کاظمین و نقاط دیگر بغداد به کربلا منتقل شد تا در کربلا نیز تشییع شود. پیکر شهدا بعد از کربلا راهی نجف خواهد شد.

بامداد روز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین