کد خبر: ۶۳۰۰۵۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵
مسوولیت تمام پیامدهای این اقدام تروریستی در منطقه به عهده آمریکا خواهد بود

روحانی در دیدار وزیر خارجه قطر: آمریکا هزینه سنگینی پرداخت خواهد کرد

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اقدام تروریستی اخیر آمریکا را به عنوان حمایت جدید آن کشور از تروریسم می‌دانیم، اظهارداشت: شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، مردم ما را قوی تر و مصمم‌تر از همیشه ساخته است و مسوولیت تمام پیامدهای این اقدام تروریستی در منطقه به عهده آمریکا خواهد بود و در این زمینه هزینه سنگینی را پرداخت خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر شنبه در دیدار "احمدبن عبدالرحمن بن جاسم بن آل ثانی" معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر، ضرورت رایزنی و هماهنگی‌های بیشتر دو کشور در شرایط کنونی را مورد تاکید قرار داد و گفت: آمریکایی‌ها متاسفانه وارد مسیر جدیدی شده‌اند که می‌تواند برای منطقه بسیار خطرناک باشد لذا در چنین شرایطی رایزنی و هماهنگی نزدیک‌تر بین کشورهای دوست ضروری است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هرگز آغازگر هیچ تنشی نبوده که منجر به ناامنی در منطقه شود، تصریح کرد: آنچه باعث تنش و تشنج در منطقه در سالهای اخیر بوده اقدامات نابخردانه آمریکاست.

روحانی در دیدار وزیر خارجه قطر: آمریکا هزینه سنگینی پرداخت خواهد کرد

روحانی با بیان اینکه سردار سلیمانی چهره جهانی در مبارزه با تروریسم بود و همه می دانند که چه نقش موثری در امنیت منطقه به ویژه در عراق و سوریه داشت، خاطرنشان کرد: امیدوارم حرکت مردم عراق در تشییع باشکوهی که انجام داده اند و تشییع باشکوهی که در ایران انجام خواهد شد، آمریکا را متوجه سازد که چه خطای بزرگی را مرتکب شده است.

رئیس جمهور گفت: در شرایط کنونی از کشورهای دوست و همسایه توقع داریم که با لحن صریح، آمریکا را در این جنایت محکوم کنند چرا که آمریکا یک فرمانده بزرگ نیروهای مسلح ایران را در کشور دیگری با جنایت‌بارترین شکل به شهادت رسانده است. امیدوارم همه با صدای واحد تروریزم دولتی را محکوم کنیم و کشورهای منطقه وحدت، انسجام و تفاهمات خود را بیشتر از گذشته تقویت کنند.

روحانی اضافه کرد: اقدام اخیر آمریکا هم توهین به مردم عراق و نقض حاکمیت ملی عراق بود و هم سردار بزرگی که مورد احترام همه ایرانیان و منطقه بود را به شهادت رساند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه حضور آمریکا نقش بسیار مخربی در منطقه دارد، اظهار داشت: امروز همه کشورهای منطقه باید به این باور برسند تا زمانی که آمریکا در منطقه حضور دارد، کشورهای منطقه روی آرامش را نخواهند دید.

روحانی در ادامه اهمیت توسعه روابط تهران و دوحه را مورد تاکید قرار داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره ارتباط و رایزنی نزدیک با قطر را برای توسعه روابط دوجانبه و منطقه‌ای مفید می‌داند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: زمانی که قطر در شرایط محاصره قرار گرفته بود ایران در آن شرایط در کنار دولت و ملت قطر بود و باز هم کنار شما خواهیم بود و امیدواریم توافقاتی که با امیر قطر در مالزی داشتیم، هر چه سریع‌تر عملیاتی و اجرایی شود.

روحانی گفت: امیدوارم در چارچوب "طرح صلح هرمز " بتوانیم کشورهای منطقه را به یکدیگر نزدیک سازیم.

احمدبن عبدالرحمن بن جاسم بن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر نیز در این دیدار تعمیق و گسترش هر چه بیشتر روابط تهران- دوحه را مورد تاکید قرار داد و گفت: قطر اهتمام فراوانی به گسترش روابط با ایران دارد و جمهوری اسلامی ایران را کشور همسایه و برادر خود می‌داند و مصمم هستیم مناسبات و همکاری‌های خود را با تهران بیش از پیش توسعه دهیم.

وزیر خارجه قطر با قدردانی از موضع و حمایت تهران از دوحه گفت: قطر هرگز حمایت و کمک‌های ایران را در شرایط بسیار سختی که در آن قرار گرفته بودیم فراموش نخواهد کرد و خود را در کنار ایران می‌دانیم.

وی با بیان اینکه قطر درد و ناراحتی عمیقی که ملت و دولت ایران در شرایط کنونی از این حادثه تحمل می‌کنند را درک می‌کند و به مردم ایران تسلیت می‌گوییم، گفت: به هیچ عنوان پیش‌بینی نمی‌کردیم که چنین اتفاقی بیفتد و چنین تصمیمی روزی گرفته شود. اینگونه اقدامات سابقه نداشته است و از این بابت بسیار ناراحت و نگران هستیم.

وزیر خارجه قطر خاطرنشان کرد: در طول تاریخ هیچ آسیب و ضرری از ایران متوجه قطر نبوده است در حالی که با آنهایی که وجوه مشترک زیادی داریم، دچار مشکل و مزاحمت شده‌ایم.

احمدبن عبدالرحمن بن جاسم بن آل ثانی با بیان اینکه قطر از طرح صلح هرمز حمایت می‌کند، گفت: امیدواریم در شرایط کنونی کشورهای منطقه گام استراتژیکی را در سایه ابتکار طرح صلح هرمز که می‌تواند محور صلح و امنیت در منطقه باشد بردارند و به جای مواضع تاکتیکی، بینش و تفکر راهبردی در پیش بگیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
0
2
هدف تلافی نیست خروج امریکا از منطقه است انشاالله
علی اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
0
2
موثرترین انتقام بیرون کردن آمریکا از منطقه و برقراری ثبات و صلح - در واقعیت حضور آمریکا در دو دهه اخیر به ثبات منطقه آسیب رسانده است - بنابراین دقیقا با بیرون رفتن آمریکا و کنترل ثبات و اقتصاد در منطقه - بزرگترین خساراتی که رادیکال های آمریکا در این دو دهه بر دوش مردم امریکا و مردم منطقه قراردادن کاملا مشخص میشود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین