کد خبر: ۶۳۰۳۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴

واکنش شورای همکاری خلیج فارس 4 روز بعد از ترور سردار سلیمانی

شورای همکاری خلیج فارس روز دوشنبه 4 روز بعد از ترور سردار سپهبد سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس سکوت خود را شکست و با صدور بیانیه ای خواستار کاهش تنش ها و استفاده از راهکارهای سیاسی برای حل بحران های منطقه ای شد.
آفتاب‌‌نیوز :

در این بیانیه که از سوی عبداللطیف الزیانی دبیرکل آن صادر شد ، آمده است : کشورهای عضو این شورا با نگرانی و دقت زیاد حوادث و تحولات خطرناک عراق را دنبال می کنند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این شورا بدون اشاره به اقدام تروریستی اخیر امریکا در عراق افزود ، کشورهای عضو این شورا طرف های ذیربط را به آرامش و عدم تشدید تنش ها و ترجیح راهکارهای سیاسی برای حل بحران ها دعوت می کنند تا منطقه ملتهب و مردم آن از پیامدهای منفی این حوادث در امان باشند.

واکنش شورای همکاری خلیج فارس 4 روز بعد از ترور سردار سلیمانی

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس از جامعه جهانی خواست که به مسئولیت های خود برای توقف تنش ها در منطقه خاورمیانه عمل کند.

عربستان، کویت، امارات، بحرین، قطر و عمان شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس هستند.

اقدام تروریستی امریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی و همراهانش در بغداد، نگرانی ها در منطقه و جهان را در خصوص تشدید تنش ها در خاورمیانه افزایش داده است.

بسیاری از کارشناسان و مقامات آمریکایی، این اقدام دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا را نقض قوانین بین المللی و اقدامی تروریستی توصیف کرده و نسبت به تبعات آن هشدار داده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
0
5
شورای همکاری امریکا.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
0
2
دیگه دیره اون موقعی که دست دوستی دراز کردیم باید جواب میدادید از فردا تنگه بسته است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین