کد خبر: ۶۳۰۶۹۲
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸

واکنش سخنگوی وزارت خارجه چین به انتقام سخت ایران از آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات انتقام‌جویانه سپاه پاسداران ایران علیه پایگاه نظامی آمریکا در عراق، خواستار خویشتن‌داری طرفین شد.
آفتاب‌‌نیوز :

چین در پی عملیات انتقام جویانه سپاه پاسداران ایران علیه پایگاه نظامی آمریکا در عین‌الاسد عراق که در واکنش به اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی انجام شد، از آمریکا و ایران خواست خویشتن‌داری کرده و اختلاف‌شان را از طریق گفت‌وگو حل کنند.

گنگ شوآنگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در این باره گفت: بدتر شدن وضعیت در خاورمیانه به نفع هیچ طرفی نیست.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه چین به انتقام سخت ایران از آمریکا

او همچنین خواستار راه حلی صلح‌آمیز برای این درگیری شد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به این سوال که کشورش چه کاری برای برطرف کردن این درگیری انجام می‌دهد، گفت که چین ارتباطی نزدیک با طرفین در شورای امنیت سازمان ملل دارد.

واکنش چین در پی این مطرح می‌شود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بامداد امروز، اعلام کرد: بامداد امروز رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی با رمز «یا زهرا (س)» با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» را در هم کوبیدند.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در اولین واکنش به این اقدام در توئیتی با اشاره به انتقام سخت ایران از تروریست‌های آمریکایی در پایگاه عین الاسد در عراق نوشت: ایران منطبق با بند ۵۱ منشور ملل متحد، اقدامات متناسبی در دفاع از خود انجام داد و پایگاهی را که از آن حمله بزدلانه علیه شهروندان و مقام‌های ارشد ما انجام شده بود هدف قرار داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین