کد خبر: ۶۳۰۷۳۲
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵

سفیر پیشین آمریکا در عمان: حملات ایران فرصتی برای تنش‌زدایی است

سفیر پیشین آمریکا در عمان در مصاحبه با شبکه آمریکایی سی‌ان‌بی‌سی CNBC گفت: پس از اقدام ایران به حمله به پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق، ممکن است فرصتی برای دو کشور در جهت کاستن از تنش‌ها وجود داشته داشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز :

" ریچارد اشمایرر"Richard Schmierer سفیر پیشین آمریکا در عمان(بین سالهای ۲۰۱۲-۲۰۰۹) در مصاحبه ای که صبح امروز با شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی انجام داد، گفته است: به دنبال حمله صبح روز چهارشنبه ایران به پایگاههای نظامی آمریکا در عراق، حالا احتمالا این فرصت وجود دارد که دو کشور آمریکا و ایران برای پایین آوردن سطح تنش ها اقدام کنند.

وی اشاره کرد: البته این امکان بستگی به آن دارد که خسارت و تلفات مادی و انسانی احتمالی حملات ایران چه بوده است.

سفیر پیشین آمریکا در عمان: حملات ایران فرصتی برای تنش‌زدایی است

اشمایرر افزود: این امکان وجود دارد که این یک فرصتی برای هر دو طرف باشد که بیایند و بنشینند و بگویند، ‌خوب، ما هر یک از ما دو طرف یک کاری انجام داده ایم و حالا دیگر می توانیم دست نگه داریم.

اشمایرر که در حال حاضر رئیس هیات مدیره "شورای سیاست خاورمیانه"‌ است ادامه داد: "حملات ایران به پایگاههای آمریکایی در عراق یک اقدام نظامی خیلی جدی است که نشان داد تهران می تواند در همه جای منطقه به نیروهای آمریکایی دسترسی داشته باشد.

نویسنده کتاب "عراق" اشاره کرد: این اقدام نظامی ایران می تواند مانع ترامپ برای دست زدن به تنش های جنگ افروزانه بیشتر با ایران شود.

این دیپلمات آمریکایی افزود: از آن گذشته، ممکن است این اقدام ایران باعث شود دونالد ترامپ دیگر علاقه چندانی به برداشتن گام هایی بیشتر از نوع همان اقداماتی که هفته گذشته انجام داد(اشاره به ترور سردار سلیمانی) نداشته باشد.

این دیپلمات آمریکایی با اشاره به توئیت بامداد امروز ترامپ گه نوشته بود «همه چیز خوب است...»، گفت: این توئیت ترامپ اشاره به آن دارد که شاید او آماده کم کردن تنش با ایران است، به خصوص اگر حملات ایران تلفاتی در بر نداشته باشد.

در واکنش به اقدام تروریستی روز جمعه 13 دی دولت دونالد ترامپ که منجر به شهادت سردار سلیمانی شد، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه از شلیک دهها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.

براساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه انقلاب اسلامی دهها موشک زمین به زمین به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است.انفجارها در پایگاه عین الأسد مهیب گزارش شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین