کد خبر: ۶۳۰۸۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
آمریکا بار دیگر ادعای خود درباره دلیل به شهادت رساندن سردار سلیمانی را تکرار کرد

نامه آمریکا به سازمان ملل: آماده مذاکرات بدون پیش شرط با ایران هستیم

آمریکا در نامه‌ای به سازمان ملل بار دیگر به تکرار ادعای خود در دفاع از دلیل به شهادت رساندن سردار سلیمانی پرداخت و همچنین مدعی شد که آماده مذاکرات بدون پیش شرط با ایران است.
آفتاب‌‌نیوز :

کلی کرافت نماینده آمریکا در سازمان ملل در نامه‌ای خطاب به این سازمان ادعاهای کشورش را درباره دلیل اقدام جنایت‌کارانه واشنگتن در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و همراهانش در عراق تکرار کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، در این نامه ادعا شده است که آمریکا بای دفاع از خود دست به این اقدام زده است و در صورت لزوم، باز هم برای محافظت از کارکنان خود در خاورمیانه اقدامات بیشتری انجام خواهد داد.

نامه آمریکا به سازمان ملل: آماده مذاکرات بدون پیش شرط با ایران هستیم!

کلی کرافت همچنین در این نامه مدعی شده است: آمریکا بدون هیچ پیش شرطی آماده مذاکرات جدی با ایران با هدف جلوگیری از نابودی هرچه بیشتر صلح و ثبات بین‌الملل است.

آمریکا در ادامه مدعی شده است که اقدامش در به شهادت رساندن سردار سلیمانی مطابق با ماده 51 منشور سازمان ملل بوده است.

طبق ماده 51 کشورها موظند به محض انجام اقدامی در راستای دفاع از خود، 15 عضو شورای امنیت را در جریان قرار دهند.

این ادعا در حالی طی یک هفته گذشته به‌طور مرتب از سوی مقامات آمریکایی مطرح می‌شود که این کشور بامداد جمعه گذشته در اقدامی غیرقانونی و جنایت‌کارانه سردار قاسم سلیمانی و جمعی از هوادارانش را در فرودگاه بغداد هدف حمله هوایی قرار داد و آنها را به شهادت رساند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز صبح روز چهارشنبه در پاسخ به این اقدام اعلام کرد: بامداد امروز رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی با رمز «یا زهرا (س)» با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» را در هم کوبیدند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به انتقام سخت ایران از تروریست‌های آمریکایی در پایگاه عین الاسد در عراق نوشت: ایران منطبق با بند ۵۱ منشور ملل متحد، اقدامات متناسبی در دفاع از خود انجام داد و پایگاهی که از آن حمله بزدلانه علیه شهروندان و مقام‌های ارشد ما انجام شده بود را هدف قرار داد.

وی تصریح کرد: ما به دنبال تشدید تنش یا جنگ نیستیم، اما از خودمان در برابر هر تهاجمی دفاع می‌کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
9
3
خداییش خیلی پررو هست. البته به قول انگلیسیها، ایرانی ها فراموشکارند.
حکمت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
7
6
بدون قید و شرط یعنی تنش صفر.یعنی بدون هیچ تحریم و تهدید.امروز باز تهدید به تحریم میکنه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین