کد خبر: ۶۳۰۸۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
گفتگوی روحانی و جانسون درباره ترور سردار سلیمانی

روحانی خطاب به نخست‌وزیر انگلیس: اگر تلاش‌های سردارسلیمانی نبود، شما در لندن امنیت نداشتید/ جانسون: حفظ برجام بسیار مهم است

اگر تلاش های سپهبد شهید قاسم سلیمانی نبود شما در لندن امنیت نداشتید/اقدام ایران در حمله به پایگاه نظامی آمریکا، دفاع مشروع و طبق ماده 51 منشور ملل متحد بود/ اگر اروپا به تعهدات خودش برگردد ایران هم به تعهدات برجامی خود باز خواهد گشت
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس جمهور در تماس تلفنی نخست وزیر انگلیس، با تاکید بر اینکه اگر تلاش‌های سپهبد شهید قاسم سلیمانی نبود شما امروز در لندن امنیت نداشتید از دولت انگلیس خواست نسبت به مواضعی که در خصوص ترور شهید سلیمانی اتخاذ کرده است، به طور جدی تجدید نظر کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در تماس تلفنی "بوریس جانسون" نخست وزیر انگیس با وی، پاسخ جمهوری اسلامی ایران به آمریکا و حمله به پایگاه نظامی این کشور در عراق را طبق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد، دفاع مشروع دانست و تاکید کرد: اگر آمریکا مرتکب خطای دیگری شود، پاسخ بسیار خطرناکی را دریافت خواهد کرد.

روحانی خطاب به نخست‌وزیر انگلیس: تلاش‌های سردارسلیمانی نبود امنیت نداشتید

رئیس جمهور سردار شهید سلیمانی را دوست همه مردم منطقه و قهرمان مبارزه با تروریسم خواند و با بیان اینکه اقدامات تروریستی آمریکا امنیت منطقه را به طور جدی تهدید می‌کند، گفت: با حدود چهار دهه دوستی و همکاری با سردار سلیمانی می‌گویم او پیوسته به دنبال تقویت امنیت و ثبات منطقه بود.

رئیس جمهور با انتقاد از اظهارات برخی مقامات دولت انگلستان در خصوص ترور سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی خواستار تجدید نظر آن‌ها در مواضع خود شد و گفت: بی تردید اگر تلاش‌های شهید سلیمانی نبود شما امروز در لندن آرامش نداشتید.

روحانی با تاکید بر تامین امنیت منطقه توسط کشور‌های منطقه، گفت: آمریکایی‌ها و کاخ سفید هیچ شناختی از منطقه نداشته و پس از اقدام تروریستی خود به دلیل قیام ملت‌های منطقه و وحدتی که ایجاد شد، دریافتند که چه اشتباهی مرتکب شده‌اند.

وی، ریشه همه ناامنی‌های اخیر را خروج آمریکا از برجام و اقدامات غیرقانونی آن‌ها دانست و گفت: این اقدام تروریستی آمریکا برخلاف همه مقررات بین المللی انجام شد. آن‌ها دو سال است دارو و غذای مردم را هم تحریم کرده اند و با ترور سردار سلیمانی دست به یک جنایت بزرگ زدند.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر اروپا به تعهدات خودش برگردد ایران هم به تعهدات برجامی خود باز خواهد خواهد گشت، گفت: تهران همچنان به همکاری‌های خود با آژانس بین المللی انرژی اتمی متعهد است و آژانس همانند گذشته بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران نظارت خواهد داشت.

نخست وزیر انگلیس نیز در این تماس تلفنی با ابراز همدردی و تسلیت در خصوص حوادث متعدد یک هفته اخیر در ایران، نسبت به تشدید ناامنی در منطقه و امنیت سربازان انگلیسی ابراز نگرانی کرد و خواستار خویشتنداری همه طرف‌ها شد.

جانسون با تاکید بر ضرورت بهبود روابط تهران – لندن، حفظ برجام را در تقویت امنیت بین الملل بسیار مهم دانست و خواستار بکارگیری همه تلاش‌ها برای حفظ این توافق مهم بین المللی شد.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیرو‌های مردمی عراق به همراه ۸ تن دیگر بامداد جمعه گذشته در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپاد ترور و به شهادت رسیدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
7
2
آقای روحانی اگر سردار سلیمانی نبودند نه آنها در لندن آرامش داشتند و نه ما در این منطقه پر آشوب ضمن تشکر از فرزندان برومند کشور امیدواریم همانطور که رهبری گفتند کشور را به سمت جنگ نمی‌بریم همه مسئولین کشور همشون با همدلی و درایت تلاش کنید صلح در منطقه تحقق پیدا کند و روی آرامش به کشور و منطقه برگردد امروز همه آرزوی صلح دارند در این راه سعی و کوشش و هوشمندی نیاز دارد که اولین قدم را سپاهیان برداشتند و بقیه رو باید با دیپلماسی پیشبرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
5
4
بازهم خداروشکر آقازاده های مقیم لندن هم امنیت داشتن . خداراصدهزاربار شکر
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین