کد خبر: ۶۳۰۹۰۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۵
برخی مدعی برخورد موشک با هواپیمای اوکراینی در تهران شده‌اند

رئیس سازمان هواپیمایی: برخورد موشک به هواپیمای اوکراینی غیرممکن است

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: برخورد موشک به هواپیمای اوکراینی از لحاظ علمی غیر ممکن و چنین شایعاتی، هیچ گونه منطقی ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :

علی عابدزاده ضمن تسلیت مجدد به درگذشت تعداد زیادی از هموطنان در سقوط هواپیمای خطوط هوایی اوکراین اینترنشنال افزود: همزمان با این هواپیما، چندین پرواز داخلی و خارجی در فضای ایران و در همین ارتفاع هشت هزار پایی در حال پرواز بودند و موضوع برخورد موشک به این هواپیما به هیچ وجه نمی‌تواند صحت داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بین همه بخش‌های نظامی و غیر نظامی در ایران هماهنگی کامل وجود دارد و در همان زمان سقوط، ده‌ها هواپیمای ایرانی و خارجی در حال پرواز بر فضای امن ایران بودند و اگر کشوری امنیت نداشته باشد، مگر ممکن است که این تعداد پرواز بر فضای آن در حال انجام باشد.

برخورد موشک به هواپیمای اوکراینی غیر ممکن است

وی همچنین در خصوص رمزگشایی و دانلود اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای خطوط هوایی اوکراین اینترنشنال با کمک کشور‌های سازنده بدنه و موتور و کشور‌های ثبت کننده و مالک این هواپیما گفت: همه اطلاعات و بررسی‌ها بر اساس مقررات ایکائو و انکس ۱۳ سازمان بین المللی هوانوردی با حضور تمام کشور‌ها و با محوریت سازمان هواپیمایی کشوری ایران انجام خواهد شد و ما از همان زمان اطلاع از وقوع حادثه، به همه کشور‌های ذینفع اطلاعات لازم را داده ایم و اکنون نوبت این کشورهاست که به ما پاسخ دهند که البته تاکنون تعداد زیادی از این کشور‌ها اعلام آمادگی کرده اند.

عابدزاده با تاکید بر اینکه اولویت مهم ما مشخص شدن علت وقوع سانحه است، در خصوص استخراج اطلاعات جعبه سیاه هواپیما نیز افزود: هم ایران و هم اوکراین امکانات لازم برای دانلود این اطلاعات را دارند، اما اگر نیازی به اقدامات تخصصی بیشتری باشد می‌توانیم همچون برخی سوانح مشابه، استخراج و آنالیز اطلاعات این کار را در فرانسه یا سایر کشور‌ها انجام دهیم.

وی با رد شایعات در خصوص مقاومت ایران برای تحویل ندادن جعبه سیاه هواپیما به آمریکا برای بازخوانی آن گفت: چنین موضوعی صحت ندارد ضمن اینکه مسئول بررسی سانحه، طبق مقررات جهانی ایکائو و انکس ضمیمه آن، سازمان هواپیمایی ایران است و اگر نرم افزار و سخت افزار لازم برای بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه در ایران وجود نداشته باشد می‌توانیم این کار را در کشور‌های دیگر انجام دهیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: اصول صنعت هواپیمایی غیر نظامی این است که علت وقوع سانحه روشن شود تا سازنده و کشور‌های بهره بردار نقص‌های احتمالی خود را برطرف کنند و به همین دلیل ما بر اساس مقررات سازمان بین المللی هوانوردی اجازه ورود ذینفعان حادثه را برای بررسی آن صادر کردیم.

وی گفت: به همین دلیل سانحه را به کشور‌های سازنده موتور، هواپیما و بهره بردار اطلاع داده ایم و خوشبختانه همه برای حضور در کمیسیون بررسی سوانح هوایی جواب مثبت داده اند، اما باید به تعریف مشخصی از نوع همکاری آن‌ها دست یابیم تا هرچه سریعتر به علت وقوع سانحه برسیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
مهدی
|
Netherlands
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
55
8
اما خرابکاری سیا ممکن است.
در سال 2004 گزارشی منتشر شد که برابر اون سازمان سیا برای طبیعی جلوه دادن سقوط هواپیماهای مسافربری هدف، اجزای الکترونیکی مخرب کار گذاشته که با فعال شدن کد موجب از کار افتادن سیستم ناوبری و در نهایت سقوط هواپیما میشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
4
50
غیر ممکن وجود ندارد.هر چیزی ممکن است. بعد بررسی دقیق بفرمایید غیر ممکن
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
0
23
من موندم یه عده که هیچ اطلاعاتی و دانشی در این زمینه ندارن (چه مسئولین و چه مردم عادی که میان نظر میدن) از کجا اینقدر مطمئن بودن که موشک شلیک نشده؟؟!!! و امروز که سپاه پذیرفته با موشک زده اینا میخوان کدوم جواب رو بیارن؟!!؟ این مخفی کاری ها و این تکذیب های دیمی خدا میدونه تو چند تا موضوع قبلی بوده و تا قیامت هم احتمالا ادامه خواهد داشت...
ال طا ها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
2
0
از نظر علمی غیر ممکن و چنین شایعاتی، هیچ گونه منطقی ندارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
دانشمندانی مثل جنابعالی هرغیرممکنی رو ممکن میکنند، خودمونیم چقدرم علم داشتی ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
0
1
چی شد آخرش گفتین خودمون موشک زدیم تا دیروز که غیر ممکن بود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین