کد خبر: ۶۳۱۰۹۶
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵

معاون وزیر ورزش: بعید است علیزاده برای کشور دیگری مبارزه کند/سرمربی تیم ملی فوتبال پایان دی مشخص می‌شود

دیدید که مجموعه فدراسیون، وزارت ورزش، وزارت امور خارجه و بانک مرکزی تلاش خود را کردند تا پول به دست استراماچونی برسد، اما او شرایط دیگری گذاشت که اصلاً در قرارداد نبود. اینها نشان می‌دهد یک جریانی می‌خواهد دغدغه‌هایی را برای مردم ایجاد کند. ما نباید خودمان به این موضوعات دامن بزنیم.
معاون وزیر ورزش: بعید است علیزاده برای کشور دیگری مبارزه کند/سرمربی تیم ملی فوتبال پایان دی مشخص می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

سرپرست معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: عید می‌دانم کیمیا علیزاده بخواهد برای کشور دیگری مبارزه کند.

مهدی علی‌نژاد در حاشیه برگزاری رقابت‌های کشتی آزاد جام تختی در کرمانشاه، درباره مهاجرت کیمیا علیزاده، تنها مدال‌آور ورزش بانوان ایران در بازی‌های المپیک اظهار داشت: یکی دو روزی می‎شود که این خبر را شنیدیم. پیگیری‌های فدراسیون تکواندو هنوز به نتیجه نرسیده است که وی قصد دارد برای کشور دیگری مبارزه کند یا خیر!

*بعید می‌دانم علیزاده بخواهد برای کشور دیگری مبارزه کند

وی ادامه داد: علیزاده یکی از سرمایه‌های بزرگ ورزش ایران است. انصافاً وزارت ورزش، کمیته المپیک و فدراسیون تکواندو در سال‌های اخیر و خصوصاً پیش از المپیک جوانان سال 2014 تا به امروز حمایت‌های خوبی از علیزاده داشتند و پاداش‌های خوبی نیز به وی اهدا شد.

سرپرست معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه شرایط خوبی برای علیزاده فراهم و حتی به عنوان پرچمدار کاروان ایران در بازی‌های آسیایی نیز انتخاب شد، تصریح کرد: موضوع و مشکلی نبوده که علیزاده بخواهد برای کشوری غیر از ایران مبارزه کند. او برای موضوعات متفاوتی مانند تفریح یا ادامه تحصیل به خارج از کشور رفته است. بعید می‌دانم کیمیا علیزاده با وجود سرمایه‌گذاری‌های که برای او در کشور انجام شده و همچنین علاقه زیاد مردم ایران به او، قصد داشته باشد برای کشور دیگری مبارزه کند.

وی افزود:‌ او می‌تواند موفقیت‌های خود را در ایران ادامه دهد. ورزشکاران ما می‌دانند که سرباز ایران هستند و افتخار زمانی برای آنها بدست می‌آید که برای کشور ایران افتخار آفرینی کنند.

*کرمانشاه میزبانی خوبی داشت

علی‎نژاد در خصوص مسابقات کشتی جام تختی نیز گفت: با حمایت‌های انجام شده از سوی استاندار و سایر مسئولان، شاهد میزبانی خوبی در کرمانشاه بودیم. امیدوارم این مسابقات در دوره‌های بعدی با تعداد بیشتری از کشور‌ها برگزار شود. قطعاً این مسابقات به پیشرفت کشتی ایران کمک خواهد کرد.

*ظرفیت کشتی ایران 3 یا 4 مدال طلا است که دور از انتظار هم نیست

وی درباره انتظارات وزارت‌ ورزش از کشتی در المپیک نیز گفت: بحث‌هایی داخلی و فنی با مربیان‌مان داریم که بر روی کاغذ بحث و انتظارات بیان می‌شود. ظرفیت کشتی ایران 3 یا 4 مدال طلا است که دور از انتظار هم نیست، کما اینکه در المپیک لندن این اتفاق رخ داد. وقتی یکبار اتفاق افتاده است، بدان معنا خواهد بود که ممکن است مجدداً تکرار شود. این به آن معنا نیست که بخواهیم با بیان این انتظارات، فشاری را بر روی ورزشکاران و مربیان‌مان وارد کنیم. نمی‌خواهیم توقعات را نه برای مردم و نه ورزشکاران‌مان بالا ببریم. ورزشکاران ما باید با خیالی آسوده و در آرامش تمرینات‌شان را دنبال کنند.

معاون وزیر ورزش و جوانان تأکید کرد: اینکه در جمع‌های خصوصی انتظارات‌مان را مطرح می‌کنیم، ممکن است گاهی اوقات رسانه‌ای شود. مطمئنا وزیر ورزش و ما در مورد کشتی و یا رشته‌های دیگر به دنبال این نیستیم فشار روانی زیادی بر ورزشکاران‌مان وارد کنیم. آنچه از ورزشکاران‌مان انتظار داریم این است که بهترین عملکردشان را به نمایش بگذارند. نتیجه دست ما نیست و عوامل زیادی در آن دخیل هستند. به هر حال باید جمع‌بندی‌ها و نظارت‌هایی داشته باشیم و بر اساس آن حرکت و حمایت کنیم.

*تمام تلاش‌مان را کردیم تا در کشتی حمایت ویژه‌ای داشته باشیم

وی تأکید کرد: نگاه وزارت ورزش و کمیته المپیک حمایت ویژه از رشته‌هایی است که شانس مدال در المپیک 2020 دارند. در همین یک ماه اخیر کمک‌های بسیار خوبی نیز به فدراسیون‌ها شده است. تلاش می‌کنیم علی‌رغم همه محدودیت‌ها، شرایط خوبی را برای ورزشکاران‌مان مهیا کنیم. کما اینکه تیم‌های ما در مسابقات مختلف کسب سهمیه شرکت می‌کنند و رشته‌ای مانندکاراته در 16 رقابت کسب سهمیه شرکت کرده است. یا در کشتی تمام تلاش‌مان را کردیم که حمایت ویژه داشته باشیم. کشتی برای ما خیلی مهم و ورزش اول ایران است. حمایت‌های‌مان نیز از کشتی نسبت به دیگر فدراسیون‌ها بیشتر بوده است. امیدوارم همه ورزشکاران تلاش کنند و خدا نیز در کسب نتیجه کمک کند.

*فدراسیون فوتبال تا پایان دی ماه سرمربی تیم ملی را انتخاب می‌کند

وی در خصوص فدراسیون فوتبال و مهدی تاج اظهار داشت: جا دارد از تاج به خاطر زحماتش تشکر کنیم. او در 4 سالی که مسئولیت داشت، تلاش زیادی برای مدیریت مجموعه فوتبال کرد، اما فشار‌ها و استرس‌ها موجب بروز مشکلات قلبی برای وی شد که امکان تداوم حضورش در فدراسیون نبود. امیدوارم به زودی انتخابات این فدراسیون برگزار شود. فکر می‌کنم فدراسیون فوتبال تا پایان دی ماه سرمربی تیم ملی را نیز انتخاب کند. گزینه‌های خارجی و داخلی داریم، اما الان شانس انتخاب مربی ایرانی برای تیم ملی بیشتر شده است.

*در ماجرای استراماچونی مشخص شد جریانی به دنبال ایجاد دغدغه برای مردم است

علی‎نژاد درباره بحث استراماچونی تأکید کرد: دیدید که مجموعه فدراسیون، وزارت ورزش، وزارت امور خارجه و بانک مرکزی تلاش خود را کردند تا پول به دست استراماچونی برسد، اما او شرایط دیگری گذاشت که اصلاً در قرارداد نبود. اینها نشان می‌دهد یک جریانی می‌خواهد دغدغه‌هایی را برای مردم ایجاد کند. ما نباید خودمان به این موضوعات دامن بزنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین