کد خبر: ۶۳۱۳۸۹
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸
"هیچ وقت این‌قدر شرمنده نبوده‌ام؛ هیچ وقت"

سردار سلامی: چهارشنبه شب گذشته شرایط کشور کاملاجنگی بود/حمله به پایگاه آمریکا الهی‌ترین تصمیم ایران بود

سردار سلامی با اشاره به واکنش ایران به ترور سردار شهید سلیمانی گفت: ما هیچ گزینه‌ای جز عکس‌العمل قدرتمند در مقابل اقدام آمریکا نداشتیم؛ اگر غیر از این انجام می‌شد شاهد ادامه این رفتار به مقیاس وسیع تا رسیدن به جنگ گسترده می‌بودیم.
آفتاب‌‌نیوز :

فرمانده کل سپاه گفت: دوست داشتم داخل این هواپیما باشم و با این عزیزان سقوط کنم اما شاهد این ماجرای غم‌انگیز نباشم.

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با دستور کار بررسی اتفاقات اخیر، اظهار داشت: آنچه را می‌گویم چیزی است که از قلب من جاری می‌شود؛ من از میدان یک پیروزی شگفت انگیز و بی‌نظیر که ملت ایران در تاریخ حیات خود کسب کرده است می‌آیم؛ از جایی که آمریکا این بار مستقیم و آشکارا از ایران بزرگ شکست خورد؛ هرچند غبارهای حادثه غم انگیز سانحه سقوط هواپیما هنوز اجازه نداده است ابعاد این پیروزی شگفت انگیز و خیره کنده شناسایی شود.

وی افزود: بعدها می توان در مورد آن دقیق تر سخن گفت؛ ما بعد از ترور و شهادت سردار عزیز و هم رزمان ایشان، کاملا در فضای روانی یک جنگ ناشناخته با آمریکا قرار گرفتیم. بعد از حادثه این تصور به وجود آمد که آن اقتدار و شکوه و اعتبار ملت بزرگ ایران، تحت تاثیر حادثه شهادت آسیب دیده‌ است. ما برای لحظاتی با احساس جزر در اقتدار ملی مواجه شدیم و نیاز این بود که دوباره به حالت مد برگردیم.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: فشار افکار عمومی برای انتقام بسیار سنگین بود و ما هم مثل همه شما و بیش از شما تحت تاثیر این حادثه قرار داشتیم؛ ما یکی از بهترین برادرانمان را از دست داده بودیم، یک اسطوره، یک تکیه گاه بزرگ. اما وقتی مردم را می‌دیدیم، با احساس متفاوتی مواجه می‌شدیم.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه آمریکا فرمانده ما را شهید کرده و اخطار داده بود که اگر عکس العمل نشان بدهید 52 نقطه را خواهیم زد، ادامه داد: ما از یک طرف تحت فشار سرعت عمل برای انتقام بودیم و باید اقدام متقابل را چسبیده به حادثه انجام می‌دادیم. آمریکا آمده بود حرف آخر را به ملت ایران بزند و آمده بود ملت ایران را برای همیشه بشکند و دستانمان را ببندد. آمده بود نشان دهد که مسیر تقابل ما با او یک سویه است و می‌زند و ما جواب نمیدهیم. این در یک چشم انداز طولانی به یک تهاجم طولانی می انجامید.

وی با تاکید بر اینکه قدرتها وقتی در مقابل خود مقاومتی نبینند، فشار خود را افزایش می‌دهند، خاطرنشان کرد: در عین حالی که باید سریع پاسخ می‌دادیم، دشمن می‌گفت عکس العمل نشان خواهد داشت. ما باید چند تفوق به دست می‌آوردیم، اول تفوق اطلاعاتی که باید تعیین می کردیم کجا را باید بزنیم و با چه شدتی، باید تفوق فناوری پیدا می کردیم که آنچه را پرواز می دهیم سالم به مقصد برسد، اندازه آن بایستی با مقیاس عمل آمریکا هماهنگی داشته باشد و بایستی قبل از تدفین شهیدمان اتفاق می‌افتاد.

**دوست داشتم داخل این هواپیما باشم و با این عزیزان سقوط کنم

سرلشکر سلامی با بیان اینکه دوست داشتم داخل این هواپیما باشم و با این عزیزان سقوط کنم و بسوزم اما شاهد این ماجرای غم‌انگیز نباشم، گفت: جان فرزندانم را با این حرف معاوضه می‌کنم که ما هیچ آرزویی جز تکه‌تکه‌شدن پای امنیت، رفاه و آرامش مردم‌مان نداریم.

فرمانده کل سپاه اظهار داشت:‌ واکنش انتقامی ایران به ترور سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی باید متناسب با جنایت آمریکا می‌بود چرا که چه میزبان و با چه شدتی و با تفوق فناوری باید این کار را انجام می‌دادیم ضمن اینکه آنچه را باید پرواز می‌دادیم نباید آسیب می‌دید و برهمین اساس باید سالم به مقصد می‌رسید.

وی افزود: باید اقدام جمهوری اسلامی ایران درباره انتقام ترور حاج قاسم سلیمانی با مقیاس عمل آمریکایی‌ها می‌بود.

**ملت ما سرافراز است و همواره رشد کرده

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: بایستی قبل از تدفین شهید سلیمانی این عمل رخ می‌داد که این موضوع بخشی از عناصر قدرت است و وقتی اینها وجود دارد یعنی آن ملت عزت، افتخار، موجودیت و قدرت دارد و سرافکنده نیست؛ ملت ما سرافراز است و همواره رشد کرده است.

وی گفت: ما باید موجی از سرزندگی جدید در جامعه ایجاد می‌کردیم تا تراز بین‌المللی نظام‌مان ارتفاع می‌گرفت؛ ما نمی‌توانیم زیر سقفی که کمتر از ارتفاع نظام‌مان در جهان است زندگی کنیم زیرا ما بزرگ هستیم.

**غلبه بر آمریکا از نظر فنی و تکنولوژی مهم است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد:‌ غلبه بر آمریکا از نظر فنی و تکنولوژی مهم است زیرا نبرد ما نبرد تکنولوژی، نبرد استراتژیک و نبرد فنی بود.

وی گفت: آمریکا نباید موشک‌های ایرانی را منهدم می‌کرد و اگر موشک‌های ما به هدف نمی‌رسید و دقیق نبود و نمی‌توانست ویران کند می‌دانید چه اتفاقی رخ می‌داد به همین دلیل ما باید اطلاعات‌مان از نقطه هدف را به دست آورده و افزایش می‌دهیم نه اطلاعات‌مان را از مساحت هدف.

سلامی گفت: باید عکس‌العمل دشمن را به عمل ما متوقف می‌کردیم.

وی گفت: من قسم می‌خورم که فرماندهان و عزیزانی که در طراحی این مسئله نقش داشتند شاید چند شبانه‌روز و یا شاید حتی چند ساعت هم نخوابیدند و اگر هم خوابیدند توأم با دغدغه فراوان بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما می‌خواستیم تا یک جنگی که از جنگ بزرگ جلوگیری کند را عملیاتی کنیم لذا باید آنها را غافلگیر می‌کردیم و دشمن را فریب می‌دادیم و باید برای واکنش متقابل آماده می‌شدیم به همین دلیل باید موضوع را تا آخر پیش می‌بردیم.

سلامی خاطرنشان کرد: باید چگونگی کنترل دشمن آن هم در یک جنگ ناشناخته را بررسی می‌کردیم زیرا ما برای اولین‌بار بود که مستقیماً با آمریکا درگیر می‌شدیم هرچند که منطق ما فقط انتقام نبود.

** حمله به پایگاه آمریکا الهی‌ترین تصمیم ایران بود

وی گفت: اقدام ما شجاعانه، حیکمانه و الهی‌ترین تصمیم ایران بود که برپایه تدبیر، توکل و قدرت استوار شده بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شاید از روز جمعه تا شب چهارشنبه همه چیز را آماده کردیم.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران زیر رصد قوی‌ترین قدرت اطلاعاتی عالم توانست سامانه‌های خود را گسترش داده و جابه‌جا کند و ما حتی برای چندین مرحله جنگ با احتمال گسترش دامنه آن برنامه‌ریزی کردیم هنوز هم هیچ چیز از دید ما تمام نشده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عملیات بزرگ انجام شد و وقتی من به عنوان فرمانده نظامی می‌گویم که انتقام می‌گیریم همه چیز مشخص است.

** آمریکایی‌ها تمام قد آماده بودند

سلامی گفت: شب عملیات و انتقام ما، پروازهای آمریکایی‌ها، جنگ الکترونیک‌ها، پروازهای شناسایی و سیستم‌های پدافندی‌شان روی آسمان بود و به همین دلیل می‌گویم آمریکایی‌ها تمام قد آماده بودند.

وی با بیان اینکه انتخاب هدف بسیار مهم است، افزود: پایگاه التاجی را انتخاب کردیم ولی چون نزدیک بغداد بود و بخشی از مردم این کشور در اینجا بودند هدف را تغییر دادیم. اتفاقاً دشمن خیلی از چیزها را تغییر داده و به عین‌الاسد که همان پایگاهی که به آن حمله کردیم، برد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:‌پایگاه عین‌الاسد ۱۶۰کیلومتر با بغداد فاصله دارد.

وی تصریح کرد: ما این بار بر مبنای گرفتن تلفات انسانی هدف‌گذاری نکردیم.

وی گفت:‌این بار ما برمبنای تلفات انسانی هدف‌‌گذاری نکردیم؛ هدف ما کشتن سربازان دشمن نبود و برای‌مان اهمیتی هم نداشت.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد:‌در پایگاه عین‌الاسد انواع و اقسام بالگردهای آپاچی و بلک هاوک، پهپادهای MQ-9، پریدیتور و مرکز فرماندهی و کنترل و سوله‌های نگهداری تجهیزات قرار داشت ولی باید نقطه نقطه آن می‌خورد هدف قرار می‌گرفت.

سلامی با بیان اینکه عملیات ما برمبنای تأثیرگذاری بود، گفت: آن چیزی که توازن را برقرار می کرد نفس عملیات بود که انجام شد.

وی گفت:‌ایران در فضایی که آمریکایی‌ها تهدید به عکس‌العمل داشتند عملیات کرد که حس قدرت و برابری‌مان را نشان دادیم. ضمن اینکه اعتبار جهانی آمریکا را شکست داده و خورد کردیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تخریب‌های فیزیکی در پایگاه‌های آمریکایی‌ها فقط برای آن بود که ما بگویم آنقدر برتری داریم که هر نقطه را بخواهیم می‌زنیم و این اتفاق هم رخ داد.

وی افزود: در توضیحات سردار حاجی‌زاده مسائل ماقبل پایگاه‌های آمریکایی و ما بعد این پایگاه‌ها را دیدید.

** موشک بالستیک نقطه‌زن یعنی انتهای تکنولوژی

سلامی گفت: موشک کروز دقیق است و هیچکس از دقت آن تعجب نمی‌کند ولی وقتی موشک بالستیک نقطه‌زنی می‌کند یعنی انتهای تکنولوژی.

وی افزود: آمریکایی‌ها نتوانستند هیچ یک از موشک‌های جمهوری اسلامی ایران را مورد هدف قرار دهند و تمام موشک‌های ما به هدف برخورد اما فقط دو موشک به دلایل طبیعی و قبل از رسیدن به سرزمین عراق در سرزمین ایران Failed شد. لذا تمام موشک‌های ایرانی نقطه‌ها را مورد هدف قرار دادند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اینکه رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد هیچ فرد و تجهیزات این کشور در پایگاه‌هایشان آسیب ندیده طبیعی است زیرا او به دنبال مفری برای خروج و عقب‌نشینی است.

سلامی گفت: بعد از عملیات نظامی ایران علیه آمریکایی‌ها به سراغ جنگ الکترونیکی رفتیم این در حالی است که این جنگ مدرن‌ترین جنگ روز دنیا است.

وی افزود: تمام پرنده‌های آمریکایی بعد از جنگ الکترونیکی که ایران آغاز کرد در پایگاه‌های خود نشستند این در حالی است که برتری هوایی و الکترونیکی آمریکا در دنیا کاملاً مشخص است و آنها در یک مقیاس محدود شکست خوردند.

وی گفت: از نظر تاکتیکی ما موفق شدیم آمریکایی‌ها را شکست دهیم زیرا دقیقاً تمام اهداف مورد نظر خودمان را مورد اصابت قرار دادیم.

وی گفت:‌تفوق استراتژیکی و تاکتیکی بوده و منجر به برتری ایران شد و ما اعلام کردیم که اگر عکس‌العملی نشان دهید واکنش جمهوری اسلامی سخت‌تر خواهد شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی‌ها تهدید کرده بودند اما ما برای همه گونه واکنش‌های بعدی آماده بودیم.

وی تصریح کرد: وقتی رئیس جمهور آمریکا عقب‌نشینی خود را اعلام کرد و پشتش را به دوربین‌ها کرد یعنی اینکه آمریکا تمام شد این در حالی است که آن موقع فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در میدان جنگ بود.

** در دریا هم آماده مقابله بودیم

سلامی گفت: در دریا هم تمام توانمندی‌های‌مان را آماده کرده بودیم و مدام آن را ارتقا می‌دادیم.

فرمانده کل سپاه در تشریح موضوع هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری، خاطرنشان کرد: ماجرای سقوط هواپیما به این شکل بود که ما در بالاترین حد آماده باش بودیم، چون تهدید متقابل ما هوایی و موشکی بود و در این شرایط پدافند ها قلب مقابله بودند و سامانه های جدیدی را برای این مقابله گسترش داده بودیم تا آتش بر روی مردم‌مان نبارد و همه آماده بودند.

** به سامانه پدافندی خبر پرواز موشک کروز داده بودند

وی ادامه داد: به سامانه های ما خبر پرواز تعدادی موشک های کروز را داده بودند و همه خود را برای انهدام موشک ها و هواپیماهای دشمن آماده کرده بودند و چون موشک کروز به لحاظ سرعت، او هم یک هواپیمای بدون سرنشین بزرگ است و فقط خلبان ندارد و در موقعی که هواپیما در ارتفاع پایین حرکت می‌کنند، کروزها هم معمولا در ارتفاع پایین حرکت می‌کنند.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: خبر پرواز کروزها به اپراتور داده شده بود و برای لحظاتی ارتباط او با SOC قطع شده بود، که خبر انتفاع کروزها را بشنود، با همان تصور وقتی این هواپیما پرواز می کرد، روی صفحه رادار او به این یقین رسیده بود که این یک تهدید جدی است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه موقعیت پرواز هواپیما نسبت به این سامانه به گونه‌ای بود که این پرواز نزدیک شونده محسوب می‌شد، اظهار داشت: معمولا وقتی هواپیماها هم‌راستا با سامانه ها قرار می گیرند، سطوح مقطع آنها کوچک می‌شود، اپراتور در فضای جنگی با تصور اینکه هدف کروز است، شلیک می‌کند و تصور می کند که یک کروز را منهدم کرده است.

** فرضیه برخورد موشک به هواپیما را خود ما مطرح کردیم

وی گفت: برادران ما از همزمانی شلیک و سقوط هواپیما مشکوک شده بودند و من این را می‌گویم که خدا گواه است ما خودمان منشأ ایجاد این فرضیه شدیم که ممکن است موشک ما اصابت کرده باشد، آن هم به دلیل همزمانی و اگر ما خود مبدأ شکل گیری این فرضیه نبودیم، هیچکس نمیتوانست متوجه شود.

سرلشکر سلامی ادامه داد: هیچ چیزی را دست نزدیم، نه جابجایی قطعات هواپیما، نه جابجایی سامانه و نه گراف های راداری، وقتیکه هنوز سردار حاجی زاده در منطقه برای عکس العمل بود، ما هم کل صحنه را اداره می کردیم که اگر اتفاقی افتاد، زمین و هوا و دریا فعال شود.

** روایت سرلشکر سلامی از لحظات اولیه حادثه

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: به ما خبری رسید که ما به این پدیده مشکوک هستیم و به برادران گفتیم بیشتر بررسی کنند چون یک تردید جدی وجود داشت که چون هواپیما پر از سوخت است، اگر یک موشک پدافندی به آن بخورد، مشتعل و منفجر می شود، اما تصاویر نشان می داد که این هواپیما در حال سقوط به سمت زمین است.

** غروب چهارشنبه از هدف قرار گرفتن هواپیما اطمینان یافتیم

وی گفت: با بررسی های بیشتر، احتمال اصابت این فرضیه بیشتر می شد، اما ما هرگز تا غروب چهارشنبه اطمینان پیدا نکردیم، به همین دلیل هم ستاد کل نیروهای مسلح یک تیم از متخصصین را تعیین کرد و آنها هم شروع به بررسی ماجرا کردند.

سرلشکر سلامی ادامه داد: حتی جعبه سیاه هم بازخوانی نشد، اگر میخواستیم همه چیز را بررسی کنیم،‌ شاید مدتها طول می کشید، اما در چند روز به این مسئله رسیدیم و خود ما کمک کردیم به اثبات این مسئله، تا اینکه تیم کارشناسی به این نتیجه رسید که در اثر خطاهایی که صورت گرفته این هواپیما سقوط کرده و شروع به تنظیم بیانیه و اطلاع رسانی کردیم. در حالی که فرمانده ما که در جنگ بود و ما که در میدان قرار داشتیم، هنوز و همین الان هم معرکه را پایان یافته اعلام نکردیم.

** آرزویی جز تکه‌تکه شدن به پای ملت نداریم

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما در جنگ با آمریکا بوده و هستیم و خود را سرباز و فدایی ملت، می‌دانیم، اظهار داشت: خدای بزرگ را به شهادت می گیرم که دوست داشتم داخل این هواپیما بودم و با آن بمیرم ولی شاهد این ماجرای غم انگیز نباشیم. همه میدانیم که سپاه یک بار کامل شهید شده، من جان فرزندانم را گواه میگیرم که هیچ آرزویی جز اینکه با برادرانم به پای این ملت تکه تکه و قربانی شویم نداریم. می‌دانید که آدم تا کسی را به اندازه خانواده خود دوست نداشته باشد، حاضر نیست برای آن فدا شود و به خدا سوگند اینها همه خانواده و فرزندان ما بودند، مادران و پدران و برادران ما بودند، هیچوقت در طول عمرم اینقدر شرمنده نبودم.

وی با بیان اینکه ما خطا کردیم و تعدادی از هموطنان در اثر خطای ما به شهادت رسیدند، اما غیرعمد بوده و شرمنده هستیم و جبران می کنیم، گفت: اجازه نمیدهیم یک نفر از مردم ما کوچکترین آسیبی ببیند، ما محکم و استوار هستیم، زانو نمیزنیم و مطمئن باشید تا ما هستیم اجازه نخواهیم داد تار مویی از سر مردم ما کم شود.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: باور کنید شاید در این یک هفته شاید ده دقیقه تلویزیون ندیده باشیم که اصلا بفهمیم چه اتفاقاتی در حال افتادن است و فقط در عین حالی که این حادثه را مدیریت می کردیم، به این فکر می کردیم که اگر اتفاقی افتاد چگونه عمل کنیم.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما برای این حادثه مصمم تر شدیم به هر شکل جبران کنیم، عنوان کرد: داستان رجزخوانی آمریکا برای ایران تمام شده است، ایران بلند شده و سر بر افراشته و همه جهان قدرت ایران را می بینند.

وی با اشاره به ایرادات وارده در موضوع اطلاع رسانی این حادثه، اظهار داشت: عزیزان هواپیمایی کشوری با معیارهای خود در حال بررسی بودند، آنها افراد صادقی بودند. ما وقتی یقین پیدا کردیم اطلاع رسانی کردیم با این حال حاضریم هر تصمیمی هرچه که باشد را بپذیریم و تسلیم به اراده ملت عزیز و بزرگ ملت ایران هستیم.

سرلشکر سلامی عنوان کرد: خانواده جانباختگان را خانواده خودمان می‌دانیم و همه سپاه ها را در تهران و استان ها بسیج کردیم تا فرماندهان ما با افراد محلی به این عزیزان سرکشی کنند و تلاش می کنیم مراسم این عزیزان در شان شهدا برگزار شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
75
19
سردار سلامی عزیز. به شما و سپاه افتخار می کنیم. خیلی دوستتون داریم. ما قدرشناس زحمات شما هستیم سردار بزرگوار
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
61
15
سردار حاضرم با شما در یک عملیات انتحاری برای محافظت از وطنم شرکت کنم
Ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
62
12
کاش گروهی اطلاع رسانی رو انجام میدادن ولی هرچی بود گذشت هرچند تلخ ولی ای سردار سرتون رو بالا نگه دارین ای سبز قامتان و و حافظان استقلال کشور، پایدار رو محکم‌باشید که عزت شما عزت ایران است و افتخار.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
65
13
درود بر سردار عزیز
یار ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
86
17
ماشاالله سردار خدا حفظت کنه
yahagh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
13
84
کاملا مشخص است که هیچکس به خاطر خطای فاحش و فاجعه باری که رخ داده قرار نیست مواخذه شود یا خدای ناکرده استعفا دهد.
مشهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
75
14
سردار بهتری حامیان مردم هستند... قدر مردم ایران را بدانید... بزرگ و باشرفند... از تندروهای فرصت طلب دوری کنید... همچون سردارشهید سلیمانی و باکری و همت...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
92
15
احسنت بر سردار سلامی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
96
15
بچه های سپاه واقعا زحمت کشیدن واقعا این همه نامهری حق شون نیست به هر حال خطا و اشتباه در کار وجود داره اون زمانی که امنیت کشور رو در برابر تهاجم آمریکا نگه میداره کسی حرف نمیزنه اما با اشتباهی هر چند بزرگ باشه همه چیز رو نادیده میگیرن
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
12
82
لطفا توجیه نفرمایید.
خطای انسانی در علم در اقتصاد در مدیریت در محیط زیست در مسایل موشکی ، کافی است دیگه/ همه جا که نگاه میکنیم خطا داریم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
87
16
درود بر شرفتان با این که کسی نمیتوانست چیزی به شما ثابت کند اما مردانه از ملت عذرخواهی کردید چون به خدا اعتقاد دارید و مرگ را که پایانش شهادت است را در جلو چشم خود میبینید و اعتقاد دارید
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
مگر در پرواز یاسوج کسی مسئولیت پذیرفت؟ فقط 3 ساعت برای کارشناسان اوکراینی کفایت میکرد. پرواز داخلی نبوده که هیچکس نتونه صداش در بیاد . 3 روز هم تلاش برای مخفی نگه داشتن شد!
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
8
50
سر دادن سرداران پای مام وطن، کار سرداران است؛ نه بزدلان. درود بر شرف جوانانی که نشکفته ، پرپر شدند. دیگر تکرار نکنید سردار.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
10
63
توجیهات بلند و بالا با کمی چاشنی دروغ. استعفا و محاکمه بهترین کار هست که باید از خود شما شروع بشه سردار.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
5
62
چی رو میخوان جبران کنید ؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
7
55
تار مو نیست 176 نفر انسان بی گناهه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
24
5
عاشقتیم سردار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
4
15
ما 176 نفر رو کشتیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
19
6
سپاه اشتاهش رو پذیرفت و عذر خواهی کرد شما هم یاد بگیرید
hamid
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
8
5
تسلیت عرض میگویم غم بزرگی هست اما اینترنت سیرچ کنید در بیست سال گذشته این اولین خطا نبوده ستل ۲۰۱۷ هواپیمای مالزی زدن و ده ها مورد دیگر دیگر
فقط دشمنان موج سواری میکنن و... آیا یادتان رفته همین امریکا خلیج فارس هواپیما ما رو زد ۲۹۰ نفر جان باختن؟ ملتی که موج سواری میکنید سالگرد میگیرید؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین