کد خبر: ۶۳۱۵۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶

دستگیری عامل انتشار تصاویر شخصی در اینستاگرام

رئیس پلیس فتا بوشهر از شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت و انتشار عکس‌های خانوادگی یکی از شهروندان در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.
دستگیری عامل انتشار تصاویر شخصی در اینستاگرام
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ قاسمی در این خصوص گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان خانم جوان مبنی بر اینکه صفحه شخصی اینستاگرام با آدرس ID معلوم از دسترس وی خارج شده و کاربر متخلف با بارگذاری مطالب و نظرات (comment) غیرواقعی در زیر عکس‌های خصوصی‌اش، باعث هتک حیثیت و مزاحمت برای وی شده است، بررسی موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با انجام اقدام‌های فنی و تخصصی ویژه، متهم مورد شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد، ادامه داد: در بازجویی‌های اولیه متهم با مشاهده مستندات به جرم خود اعتراف کرد.

این مقام انتظامی اظهار کرد: متهم در ادامه تحقیقات عنوان کرد، که علاقه یک‌ طرفه نسبت به شاکیه داشته و دسترسی‌هایی که به واسطه محیط کارم داشتم باعث شد به صفحه شخصی شاکیه دسترسی پیدا کرده و با ایجاد پست های جدید در صفحه شخصی اینستاگرام وی و با انگیزه علاقه و دوستی و با هدف نزدیک شدن به او، اقدام به بارگذاری و درج مطالب مذکور کردم.

رئیس پلیس فتا بوشهر خاطرنشان کرد: کاربران باید در نگهداری عکس‌ها و اطلاعات محرمانه خود جدیت داشته باشند و از در اختیار قرار دادن آن‌ها به دیگران حتی نزدیکان خود، خودداری کرده و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر نکنند، چرا که این امر زمینه را برای سوء استفاده‌های بعدی توسط افراد فرصت‌طلب ایجاد می‌کند.

سرهنگ قاسمی افزود: انتشار تصاویر خصوصی و تهدید در فضای مجازی جرم بوده و پلیس فتا با افرادی که اقدام به رفتارهای مجرمانه در فضای مجازی و سوء‌استفاده از اطلاعات و تصاویر شخصی افراد می‌کنند به شدت و برابر قانون برخورد خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی پلیس فتا بوشهر، وی خاطرنشان کرد: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرایم رایانه‌ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
0
0
بدون شک یه .... بوده
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین