کد خبر: ۶۳۱۶۲۴
تعداد نظرات: ۴۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۶
فقط مانده بود یک مجری برای ملت ایران تعیین تکلیف کند!

خانم مجری، حرف شاه را تکرار نکنید!

حال می‌توان به این خانم گفت وقتی شاه به خاطر این جمله شماتت شد و خود او نیز ناگزیر از توضیح و هزینۀ گزافی بابت این سخن پرداخت، شما چرا حرف او را تکرار می کنید؟
آفتاب‌‌نیوز :

«اگر کسی اعتقاد ندارد، جمع کند و از ایران برود. برود همان جاهایی که آن رفاه و آن مدل زندگی را دارند. همۀ ما ایرانی‌ها به زندگی سلحشورانه احتیاج داریم و این مدل را می پسندیم و فقط مانده گام‌های عملیاتی تبیین شود.»

این سخنان را خانم مجری شبکۀ افق سیمای جمهوری اسلامی ایران در برنامۀ زندۀ تلویزیونی بر زبان آورده و چون در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بازنشر می شود، واکنش های فراوانی برانگیخته است.

خانم مجری، حرف شاه را تکرار نکنید!

این خانم البته مجری معمولی نیست و به عنوان نمایندۀ یک گفتمان، شناخته می‌شود و اگر همان مجری برنامۀ « نیمه پنهان ماه» باشد که گفت و گوهای جذابی با خانوادۀ شهدا انجام می داد، تأسف مضاعف را بر می انگیزد.

این نوشته اما نمی خواهد به ابراز تأسف، بسنده کند. بلکه می خواهد 10 نکته را به او یادآوری کند:

1. قبل از تولد ایشان و در رژیم گذشته، محمد رضا شاه پهلوی در روز 11 اسفند 1353 و قریب 45 سال پیش و در پی اعلام تأسیس حزب «رستاخیز» و در سخنانی که در روزنامۀ اطلاعات در 12 اسفند 1353 درج شد، به صراحت گفت: « کسی که وارد این تشکیلات سیاسی (حزب رستاخیز) نشود و معتقد و مؤمن به این سه اصل که من گفتم (قانون اساسی مشروطه، انقلاب شاه و ملت و نظم و نظام پادشاهی) نباشد دو راه برایش وجود دارد: یا یک فردی است متعلق به یک تشکیلات غیر قانونی یعنی به اصطلاح خودمان، توده ای و به اصطلاح خودمان با قدرت اثبات، بی وطن. جای او یا در زندان ایران است یا اگر بخواهد همین فردا با کمال میل و بدون اخذ حق عوارض، گذرنامه‌اش را در دستش می‌گذاریم تا به هر جای دنیا که دلش خواست برود.»

البته برای کاهش بار منفی چنین تهدیدی در بخش دیگری اضافه کرد: «اگر توده‌ای و بی‌وطن نباشد و به این جریان (حزب رستاخیز) هم اعتقاد نداشته باشد علناً و رسماً بگوید من موافق نیستم ولی ضد وطن هم نیستم. ما با او کاری نداریم.»

شاه البته این نکته را به عنوان شرط محال بیان کرد و فرض او این بود که هر که وطن‌دوست باشد قاعدتا عضو حزب رستاخیز می‌شود و اعلام علنی و رسمی مخالفت با حزب رستاخیز نیز مشخص بود هزینه دارد.

حال می‌توان به این خانم گفت وقتی شاه به خاطر این جمله شماتت شد و خود او نیز ناگزیر از توضیح و هزینۀ گزافی بابت این سخن پرداخت، شما چرا حرف او را تکرار می کنید؟

2. شاید گفته شود شاه می‌گفت اگر عضو حزب رستاخیز نمی‌شوید بروید حال آن که این خانم می‌گوید اگر اعتقاد به زندگی سلحشورانه ندارد، جمع کند و برود. در بخش اول مشترک نیست ولی در اصل تهدید، اشتراک به وضوح دیده می شود: از ایران بروند!

3. در هر کشوری اغلب مردم زندگی عادی و معمولی دارند. کاملا عادی و تنها اقلیتی به گونه ای دیگر زندگی می‌کنند و نمی‌توان از همه انتظار داشت «زندگی سلحشورانه» داشته باشند. در همان صدا و سیما که ایشان در آن شاغل بودند یا هستند و از مجموع 40 هزار کارمند آن چند نفر مدل زندگی سلحشورانه مورد نظر ایشان را اجرا می کنند؟ آیا بهتر نیست از سازمان متبوع خودشان شروع کنند؟

4. «گام های عملیاتی مدل زندگی سلحشورانه» را کدام نهاد تبیین می کند؟ صدا وسیما یا شورای عالی انقلاب فرهنگی یا خود ایشان؟

5. هنوز یک هفته از سخنان رهبری در دیدار با مردم قم نمی‌گذرد که در آن به «وحدت زیر تابوت پیکر سردار سلیمانی» اشاره کردند. آیا سخنان خانم مجری – کارشناس شبکه افق، نسبتی با این کلام راهبردی دارد؟

6. اصل 33 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصریح می‌کند: «هیچ کس را نمی‌توان از محل اقامت خود تبعید کرد یا از اقامت در محل اقامت مورد علاقه‌اش ممنوع یا به اقامت در محلی مجبور کرد مگر در مواردی که قانون مقرر می‌دارد.»

با این وصف آیا می‌توان ایرانیانی را که به گونه‌ای متفاوت از ایشان می‌اندیشند از اقامت در محل مورد علاقه شان منع کرد یا راند؟

7. اگر درست حدس زده باشم و ایشان همان مجری مصاحبه‌های جذاب و تأثیرگذار با خانواده برخی از شهیدان باشند، خود بهتر می داند که به خاطر تفاوت هایی که با زندگی های عادی داشتند، خاص شدند و گرنه اگر همه چنین بودند که این اعتبار و امتیاز را نداشتند. تمام 82 میلیون ایرانی که نمی توانند زندگی سلحشورانه داشته باشند.

8. از سخنان ایشان برمی آید تصور می کنند جامعه هم مثل ادارات و سازمان‌ها قابل گزینش و فیلترگذاری و کنترل است و شگفتا که این سخنان را از یک رسانه مطرح می‌کنند و نمی‌دانند اتفاقا به خاطر همین رسانه‌ها نمی‌توان یک مدل زندگی را ولو سلحشورانه تحمیل کرد.

9. شگفتی دیگر این که این سخنان را به بهانۀ شهادت سردار سلیمانی مطرح کرده است در حالی که خود او هرگز چنین سخن نمی گفت. دکتر مصطفی چمران که زندگی سلحشورانه داشت دوست صمیمی دکتر صادق طباطبایی بود که با مدل زندگی کاملا متفاوتی زندگی می کرد. وقتی خود سلحشوران دیگران را به زندگی سلحشورانه فرا نمی خوانند ایشان از چه جایگاهی چنین فراخوان و تهدیدی را بر زبان می آورد؟

10.دست آخر این که فرض کنید فردی بخواهد «جمع کند وبرود». آیا ارز و ویزا به سادگی فراهم است؟!

می پذیرم که به خاطر تحقیق و گفت و گو دربارۀ زندگی های سلحشورانه تحت تأثیر قرار گرفته اند اما لحن آن شهیدان هرگز این گونه نبود و اتفاقا یکی از دلایل حضور گسترده مردم در مراسم تشییع هفته گذشته احساس تفاوت نگاه او با ادبیاتی از جنس همین موضوع مورد نقد بود.

فقط مانده بود ایشان برای ملت ایران تعیین تکلیف کند!

 این صحنه را باید یکی از شرم آورترین لحظات تاریخ تلویزیون در ایران دانست.

وقاحت را بدانجا رسانده‌اند که در برنامه زنده از تلویزیونی که با پول ۸۰ میلیون ایرانی اداره می شود، بی هیچ شرمی می‌گویند که اگر مثل ایشان فکر نمی کنیم، جمع کنیم و از ایران برویم! مگر ایران ملک طلق تو یا هر کس دیگری است که این گونه برای مردمانش تکلیف معین می کنی؟

همان حرفی را که ۴۵ سال پیش شاه می گفت، اینک یک دختر جوان در رسانه ای می گوید که به جای ملی بودن، به خانه خاله شبیه شده است. مقصر، او نیست، کسانی هستند که تریبون مردم را دست او داده اند تا این گونه نفرت بپراکند. وقتی پای بزرگان این قوم را از تلویزیون کوتاه کنند، طبیعی است که زبان خردان، دراز می شود. تبر زدن بر درخت یگانگی ملت ایران، گویا رسالت بعضی ها شده است و خدا می داند که در آن سوی پرده ها چه می گذرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
8
86
باز شاه میگفت بهتون گذرنامه میدیم و عوارض خروج نمیگیریم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
شما رفتنت را که قطعی کردی بیا من گذرت را میگیرم عوارض هم ازت نمیگیرم تازه یه پولی هم بهت میدم...
سید
| Germany |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
آقا من دارم میرم گذرنامه هم دارم 2000 دلار بدی ممنونت میشم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
14
93
از نظر ما ملت شما بیروووووووووووون!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
نسبت منفی ها و مثبتهای همین کامت نشون میده کیا باید از این کشو برن
علی فدایی
|
Germany
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
12
76
این خانم مجری گری را با قدرت اشتباه گرفته!! البته هیچ کس سر جای خودش نیست، او هم یک بلند گو گیر اورده داره تعیین تکلیف می کند!! قبل از انقلاب این حرف را شاه زده بوده حالا ببینید مملکت ...؟همینه که کشور اداره نمیشه!!
کیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
12
66
فکر می کنید این چند ایرانی که در سقوط هواپیما کشته شدند چرا رفته
بود ند ، به حرف این خانم گوش دارند ، و بقیه هم که هستند توان رفتن ندارند تا مملکت به صاحبان ان که امثال این خانم هستند بسپارند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
8
82
متاسفانه یک عده کشور را متعلق به خودشان می دانند و این...از همان قماش است
ناشناس
|
United States of America
|
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
7
72
شما راهش را باز کنید با کمال میل میروم از این...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
200تومن خرج گذرت هست بیا بدم برو.مال این حرفا نیستید کجا بهتر از این بهشتی که توش هستید
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
7
20
همه حرفهایی که آدم با حرص تو دلش میگه رو گفتید البته نه اینکه ایشون آدم مهمی باشند و افرادیکه کمی شعور داشته باشند و انصاف ذره ای به گفته های این خانوم کوچولو اهمیت نمیدهند اما چون این روزها تریبون داران در رسانه عجیب غریبمون فقط این دسته از افراد هستند و یکسره اصرار دارند افاضه هایشان را به زور وارد گوش ما و مارا هم به زور به جاده منتهی به بهشت مجسم شده در ذهنشان که در آن سلحشوران حداقل نصفی از هموطنان را که به جای سلحشور بودن آنهم با تعاریف امروزی خوردن نون و ماستشون رو انسانی تر دونستن، از سرزمین خودشون بیرون کرده و به خود بابت چنین موضع سلحشورانه ای میبالند و تن سلحشوران واقعی را چون بید میلرزانند،وارد کنند آدم دیگه یکجاهایی مغزش داغ میکنه از اینهمه افکار عجیب غریب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
7
45
جو گير شده و ......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
7
28
اتفاقآ تجربه نشان داده كه بعضآ همين ها در ان طرف آب تفكر ديگري دارند و به شكل ديگري در ميايند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
6
71
تیپ وقیافه نشان می دهد که زندگی ایشان چقدر سلحشورانه است. وآنهایی که از درخت خرما در سیستان به خاط نجات از سیل بالا رفتند احتمالا همانهایی هستند که باید جمع کنند از ایران بروند یا زندگی سلحشورانه از این خانم جوان یاد بگیرند لباسشون را در لباسشویی وظرفشون را در ظرفشویی ونظافت خانه را به خدمنکار و.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
4
22
بابا بي خيال
سام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
5
30
قدری سنجیده حرف بزنید
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
6
34
تریبون صدا و سیما متاسفانه کاملا در اختیار این طیف قرار دارد. متاسفانه در برنامه های مختلف و به بهانه های مختلف رئیس جمهور که منتخب مردم است توسط این طیف نقد غیرمنصفانه می شود بدون اینکه وقتی برای دفاع به رئیس جمهور بدهند. جدای از اینکه دولت فعلی مشکلات عدیده ای دارد ولی صدا و سیما وظیفه دارد به منتخب ملت فرصت پاسخگویی بدون سانسور بدهد.
چند شب پیش در شبکه چهار سیما در خصوص برجام صحبت هایی شد که مشاور رئیس جمهور و آقای عماد افروغ و یک نفر دیگر و مجری حضور داشتند مجری به همراه آن دو بزرگوار تمام تلاششان این بود که برجام و دولت را بکوبند و حتی با ادبیات سخیف نیز مشاور رئیس جمهور را شماتت کردند نکته در خور توجه این بود که در آخر برنامه مجری که کاملا مشخص بود از طریق گوشی راهنمایی می شود سوالی در خصوص شهید سردار سلیمانی نمود تا بتواند مشاور رئیس جمهور را آچمز کند. هدفم از نوشتن این متن این بود اگر هم فرصتی به تیم یا نماینده دولت می دهند هدفشان فقط تخریب است و بس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
2
34
یه خواهش لطفا از ایشون بخوایین زندگیش رو با من کارگر که ماهی فقط دو میلیون و دویست می گیرم مقایسه کنه و ببینه زندگی کدام یک سلحشورانه است و ای کاش و ای کاش ولی نه خدا نکنه یه مریض خاص تو خونه داشتی اونوقت احوالاتت رو از زندگی سلحشورانه م ی پرسیدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
1
12
انصافاً ما جلوی هنرمندان رو نگرفتیم بهتره برن خارج تا هنرنمایی هاشون رو اونجا نشون بدهند خدایا ما در حق اینها داریم جفا میکنیم خدا ما رو ببخشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
3
46
فکر کرده مملکت پشت قباله اش هست داره با شوهرش حرف میزنه
حسن
|
Canada
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
1
33
این آدم و سلحشوری ؟! این اگه یه داعشی یا حتی یک دشمن ببینه،حتی اگه یه مارمولک ببینه از ترس سکته می کنه،این خانم را به جنگ داعش بفرستید یا بفرستید سیستان تا با قاچاقچیان بجنگه،ببینم اصلا مال این حرفا هست؟! امتحان کنیم
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
4
28
بندگان خدا در هواپیما هم حرف ایشان را گوش کردند ولی......
راد
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
2
39
آب که سربالا بره قورباغه هفتیرکش میشه ۰۰۰۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
3
36
به نظر انچه باید برود این طرز تفکر خانم است نه افراد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
61
15
آفتابی های منافق بیهوده شلوغ کاری نکنید
منظور ایشان منافقان و سازش کاران و وطن فروشانی هستند
راست گفته کشور ایران جای سلبریتی های وطن فروش عروسک خیمه شب باران نیست
افرادی چون مهناز
ایران سرزمین زنان دلاور و محجوب و با حیایی است که دلاورانه در برابر استکبار ایستاده اند
شما آفتابی های مرور تنها سانسور کردن بلدید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
23
1
شما هم سواستفاده چی هستین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
سلام، شماها فکر میکنید که فقط شما دارید درست میگید بقیه اشتباه میگن، من و امثال پا سوز این مبارزات شما علیه استکبار شدیم ما هم حق داریم زتدگی کنیم ما جنگ نمیخوایم ما صلح میخوایم خسته شدیم،ما چه گناهی کریدم که مثل شما فکر نمی کنیم اینو بدونین ایران متعلق به همه ماس نه یک اقلیت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
34
11
به نظر بنده حرف مجری زیادم بیراه نیس هر کشوری یه سری قانون داره که باید مردم اون کشور رعایت کنند و وقتی یه سری حاضر به رعایت این قوانین نیستند حق مختل کردن نظم و امنیت جامعه رو ندارند وقتی نمیتونند با قوانین این کشور کنار بیان برن جایی که مورد علاقشون هست،در ضمن مجری تعیین تکلیف برای کسی نکرده فقط پیشنهاد داده.اگه خطایی انجام میشه نباید به پای حکومت اسلامی گذاشت خطا از انسانهاست،،همه ی ما قبول داریم که داره توی کشور بی عدالتی های زیادی صورت میگیره اما نباید کاری کرد باعث خشنودی کسانی بشیم که منتظر براندازی حکومت هستند .به عنوان مثال در کشور آلمان ۴۸%از درآمد ماهانه هر یک نفر برای مالیات به صورت خودکار از حسابش کسر میشه فکر میکنین مردم کشور آلمان خیلی از این قانون راضین،نه اینطور نیست اما به قانون کشورشون پایبندن و به خاطر همچین قوانینی نمیریزن اموال عمومی رو تخریب کنن
پاسخ ها
ایرانمند
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
ببخشید آقای ناشناس آقای گمنام میشه شما لطف کنید یه زنگ به آلمان بزنید ببینید حقوق یه کارگر اونجا چقدره؟ همونطور که از مالیاتشون خبر داری از حقوق ماهیانه و رفاه و حقوق شهروندیشون هم اطلاع کسب کن و بیا اینجا به ما هم بگو...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
6
30
این تو هستی که باید از این مملکت بری
لیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
6
27
این ازون زنایی که اگه شوهر بچه هاش بگن این غذا بی نمک شده بگه همین که هست دوست ندارید فلافلی سر کوچه.. بینوا افرادی که با این زن هم خونن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
7
2
افرادی که دنبال سلطه آمریکا می باشند میتوانند بصورت شخصی اقدام نمایند , ما اجازه نمی دهیم که وطن و کشور تحت سلطه آمریکا قرار گیرد...سلطنت طلبان و منافقین کور خوانده اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
5
2
افرادی که دنبال سلطه آمریکا می باشند میتوانند بصورت شخصی اقدام نمایند , ما اجازه نمی دهیم که وطن و کشور تحت سلطه آمریکا قرار گیرد...سلطنت طلبان و منافقین کور خوانده اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
1
6
گذرنامه دارم، فقط هزینه بلیت و زندگی و ویزا بدین میرم
طرفدار روحانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
8
4
عزیزی که این مقاله رو نوشته خطای بزرگی کرده ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
1
10
تا صدا و سیما دست یه عده خاصه همینه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
0
5
در پس آینه طوطی صفتم داشته اند
هرچه استاد ازل گفت بگو می گویم!
ناشناش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
3
7
صدا وسیما از مردم بریده و دور شده و ققط در خدمت یکعده تندرو قرار گرقته.
رضایی
|
Germany
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
12
5
ای کاش به کلیت حر فهای ای خانم گوش می دادیم و ان وقت قضاوت می کردیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
2
12
تو و مثال تو مال اين كشور نيستيد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
3
1
باید صداسیما مردم رو ترغیب کنه که بیان فضای مجازی رو تسخیر کنن
ناشناس
|
United States of America
|
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
8
2
خوب گفته این خانم.افرین هرکی نمیخواد قانون اینجا رو بره
ایراندوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
0
6
ملت ایران هیچوقت فراموش نمیکنن این حرفها را و این آدمهارا... آینده همه چیز را مشخص خواهد کرد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین