کد خبر: ۶۳۱۷۸۳
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۱

نامه‌های جداگانه احمد توکلی به رئیسی و اعضای شورای نگهبان/ تشکر از ردصلاحیت برخی نمایندگان خیانت‌کار/ نمایندگان ردصلاحیت شده پیگرد قضایی شوند

رئیس هیأت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت خطاب به رئیس قوّه قضائیه نوشت: به دادستانی کل کشور مأموریت دهید تا نمایندگان رد صلاحیت شده در هر سطح و در هر لباس و جناح پیگرد قضایی شوند.
آفتاب‌‌نیوز :

احمد توکلی رئیس هیأت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه‌ای به آیت الله سیّد ابراهیم رئیسی خواستار پیگرد قضایی نمایندگانی شد که توسط شورای نگهبان به دلایل انحراف مالی و سوء استفاده از جایگاه رد صلاحیت شده اند.

نامه‌های جداگانه احمد توکلی به رئیسی و اعضای شورای نگهبان/ تشکر از ردصلاحیت برخی نمایندگان خیانت‌کار/ نمایندگان ردصلاحیت شده پیگرد قضایی شوند

وی همچنین طی نامه دیگری از شورای نگهبان به منظور اهتمام و جدیت در بررسی اسناد و مدارک تخلفات مالی برخی از نمایندگان و رد صلاحیت آنان حمایت و قدردانی کرد.

متن نامه‌ها بدین شرح است:

برادر ارجمند حضرت آیت‌الله رئیسی

رئیس محترم قوه قضاییه

سلام علیکم

چنانچه مستحضرید نزدیک به ۹۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلایل مختلف که مهم‌ترین آنها انحرافات مالی و سوءاستفاده از جایگاه نمایندگی است رد صلاحیت شده‌اند.

کوتاه کردن دست خائنان از بیت‌المال و جلوگیری از ورود آنها به خانه ملت اقدام قابل تقدیر و امیدبخش شورای محترم نگهبان است؛ اما این خیانت‌ها به هیچ وجه نباید فراموش شود و دیگر نباید اجازه داد نمایندگان رد صلاحیت شده بعد از دوره نمایندگی به حال خود رها شوند یا در مسئولیت‌های دیگری به بیت‌المال نزدیک گردند.

نظر به مسئولیت و رویکرد عدالت‌طلبانه جدید قوه قضائیه دیده‌بان شفافیت و عدالت درخواست می‌کند به دادستانی کل کشور مأموریت دهید تا نمایندگان رد صلاحیت شده در هر سطح و در هر لباس و جناح پیگرد قضایی شوند.

دیده‌بان شفافیت و عدالت آمادگی دارد مدارک لازم را برای نمایندگانی که به دلایل اقتصادی رد صلاحیت شده و چند نماینده دیگر که هنوز رد صلاحیت نشده‌اند در اختیار دادستانی محترم قرار دهد.

با احترام

احمد توکلی

اعضای محترم شورای نگهبان قانون اساسی

سلام علیکم

بدین‌وسیله از اهتمام و جدیت شما در بررسی اسناد و مدارک تخلفات مالی برخی از نمایندگان خیانت‌کار به بیت‌المال قدردانی و از رد صلاحیت این دسته از نمایندگان مجلس شورای اسلامی قویاً حمایت می‌کنیم.

پایداری شما بر موضوع‌ها و جلوگیری از ورود همه نمایندگان آلوده‌شده و ایستادگی پرصلابت در برابر فشارهای منتقدین، خواست عمومی و مورد تائید مردم فداکار و نجیب ایران است.

همین‌جا به رئیس محترم مجلس و صاحب‌منصبان دیگری که تلاش دارند با فشار بر شورای محترم نگهبان برخی از مفسدان بی‌صلاحیت تائید شوند هشدار می‌دهیم که مبادا مصداق حدیث رسول اعظم صلی‌الله علیه و آله و سلم شوند که فرمودند بدترین مردمان کسی است که آخرت خویش را به دنیای خود بفروشد و بدتر از او کسی است که آخرتش را به دنیای دیگران می‌فروشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین