کد خبر: ۶۳۲۰۸۰
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱

بارش‌های بی‌سابقه سیل در هرمزگان/ برخی رودخانه‌ها تا چند برابر بسترشان طغیان کرده‌اند

استاندار هرمزگان گفت: بر خی رودخانه‌های شرق هرمزگان تا چندین برابر بسترشان طغیان کرده‌اند و آسیب‌های اساسی به بخش راه و برق و ابنیه‌های مردم وارد کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

فریدون همتی شامگاه 5شنبه در برنامه زنده تلویزیونی شبکه خبر به ارائه گزارشی از وضعیت مناطق سیل‌زده شرق هرمزگان پرداخت.

وی با بیان این که شدت بارندگی‌ها در هرمزگان و میزان آن در طول همه سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از رودخانه‌های فصلی شرق هرمزگان بدلیل بارش بی‌سابقه تا چندین برابر بستر خود را فراگرفته‌اند و به همین دلیل شاهد تخریب راه‌ها و زیرآب رفتن روستاهای متعددی در جاسک و بشاگرد هستیم.

بارش‌های بی‌سابقه سیل در هرمزگان/ برخی رودخانه‌ها تا چند برابر بسترشان طغیان کرده‌اند

استاندار هرمزگان با اشاره به بارش 215 میلی‌متری سامانه اخیر در برخی مناطق هرمزگان طی کمتر از 48 ساعت، از سرریزشدن سد جگین در جاسک و طغیان بی‌سابقه رودخانه‌های گابریک و سدیج به عنوان یکی از دلایل بروز خرابی‌های وسیع نام برد و افزود: بلافاصله از همان ساعات اولیه وقوع سیل، برخی روستاها فورا تخلیه شدند و یکی از دلایل اصلی جلوگیری از آسیب به مردم در این منطقه نیز، تخلیه به موقع روستاهای در معرض سیلاب بود.

همتی ادامه داد: طغیان رودخانه‌ها موجب شده که بسیاری از تأسیسات حوزه آب، راه، برق و مخابرات آسیب اساسی ببیند ولی با این حال به سرعت دستگاه‌های خدمات رسان در کنار سپاه، هلال احمر، ارتش و نیروی انتظامی به کمک مردم شتافتند و در حال حاضر ارتباطات تلفن همراه در مناطق سیل‌زده برقرار و برق بیشتر روستاها وصل شده و راههای مواصلاتی نیز با فروکش‌کردن آب و اجرای دوباره جاده‌ها به طور موقت بازگشایی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: هرمزگان در مسیر انتقال رواناب‌های بالادستی دو استان کرمان و فارس به دریا قرار دارد و بخش بزرگی از بارش‌ها در این دو استان نیز از طریق هرمزگان به دریا می‌ریزد و به همین دلیل بارش‌های تند و سیلابی در استان کرمان و فارس موجب شد تا رودخانه‌های فصلی در این استان به طرز بی‌سابقه‌ای طغیان کنند و خسارات زیادی را از جمله بیش از یک هزار میلیارد تومان به بخش راه و آب و ارتباطات و ابنیه‌های مردم وارد کند.

استاندار هرمزگان همچنین گفت: سد جگین در جاسک و سدها و بندهای محلی آبگیری شدند و بیش از 210 میلیون مترمکعب اکنون آب در سد جگین ذخیره شده است و بیش از 30 میلیون مترمکعب آب را نیز در دیگر تأسیسات مهار آب، ذخیره کرده‌ایم. سدهای شمیل و نیان نیز در هرمزگان وضعیت خوبی پیدا کرده‌اند و پیام‌آور سال پرآب و پربرکتی برای کشاورزی هرمزگان هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین